تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت حمایت از موسسه ماشین‌های آبی دانشگاه تهران

ضرورت حمایت از موسسه ماشین‌های آبی دانشگاه تهرانبه گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سیروس وطن خواه مقدم دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از موسسه ماشین‌های آبی دانشگاه تهران به حمایت از توسعه فعالیت‌های این موسسه در راستای تجاری سازی دستاورد‌ها و تامین نیاز بازار صنعت آب و نفت کشور اشاره کرد.

همچنین توسعه برخی از زمینه‌های همکاری همچون توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی، مشارکت در همکاری‌های بین المللی با کشور‌های اتریش، کره جنوبی و روسیه و آموزش نیروی انسانی در صنایع مرتبط نیز از مباحثی بود که وطن خواه در این بازدید به آن اشاره کرد.

ایجاد مرکز فناوری پمپ‌های آبی با هدف تامین دانش فنی

در این بازدید سید احمد نوربخش رئیس موسسه توربو ماشین‌های آبی دانشکده فنی دانشگاه تهران تشریح دستاورد‌های بین المللی، نمونه‌های ساخته شده، مدار‌های آزمایش مختلف و مقالات و پایان نامه‌های انجام شده در این موسسه پرداخت.

به گفته وی، ایجاد مرکز فناوری پمپ‌های آبی با هدف تامین دانش فنی مذکور، دانش فنی طراحی و ساخت پمپ‌های صنعت آب و صنعت نفت، ارائه خدمات آزمون و ارزیابی تجهیزات مرتبط از برنامه‌های آتی موسسه است که اقدامات اولیه آن آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، موسسه ماشین‌های آبی دانشگاه تهران با هدف انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری توربو ماشین‌های آبی جهت ارائه خدمات به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و تامین نیاز‌های صنعت آب کشور با مشارکت دانشگاه تهران و وزارت نیرو تاسیس شد تا در عرصه تولید فناوری توربین‌های آبی در کشور گام‌های بلندتری برداشته شود همچنین این موسسه با حمایت مالی ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی آزمایشگاه تست، طراحی و مرکز محاسبات خود را راه اندازی کرد. با این اقدام پتانسیلی بالقوه در زمینه طراحی و آزمایش توربین‌های آبی به مرکزیت دانشگاه تهران ایجاد شد.

در حال حاضر طراحی و آزمایش انواع توربین‌های آبی در سطح آزمایشگاهی آن در موسسه انجام می‌شود و دانشجویان این حوزه می‌توانند برای انجام طرح‌های پژوهشی خود از این امکانات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت حمایت از موسسه ماشین‌های آبی دانشگاه تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..