تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چوگان و کمانچه به نام ایران در یونسکو ثبت می‌شوند

چوگان و کمانچه به نام ایران در یونسکو ثبت می‌شوندبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدیر کل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشور گفت: در ارزیابی‌های کمیته بین الدول یونسکو، ثبت پرونده‌های «چوگان» و «کمانچه» به نام ایران پذیرفته شد.

فرهاد نظری روز پنجشنبه از پذیرفته شدن بازی چوگان (بازی سوار بر اسب همراه با روایتگری و موسیقی) به صورت ملی و کمانچه (هنر ساختن و نواختن کمانچه) به صورت مشترک با آذربایجان خبر داد و افزود: این ثبت جهانی بر اساس کنوانسیون 2003 میراث ناملموس صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ثبت رسمی این دو میراث به نام ایران، در نشست سالانه یونسکو در کره جنوبی که یک ماه دیگر برگزار می‌شود، انجام خواهد شد. تاکنون همه آثار پذیرفته شده در کمیته بین الدول به ثبت میراث ناملموس جهانی رسیده است؛ از این رو از هم اکنون می توان به طور قطع این دو میراث کشورمان را ثبت جهانی دانست.

گفتنی است؛ با ثبت این دو میراث ناملموس، ایران صاحب 13 اثر یا میراث در فهرست میراث ناملموس جهانی خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/

ثبت جهانی چوگان و کمانچه به نام ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چوگان و کمانچه به نام ایران در یونسکو ثبت می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..