تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهپیمایی اربعین، نمایه‌ای از دوران پسا ظهور است

راهپیمایی اربعین، نمایه‌ای از دوران پسا ظهور است

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی اربعین را خداحافضی با خودستایی و آغاز یک ریاضت دانستند و بر لزوم تلاش برای معرفی این حرکت عظیم به سایر ملت ها تأکید کردند.

حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه نمی‌توان اربعین را یک نشانه قطعی از ظهور توصیف کرد، افزود: اینکه بخواهیم اربعین را به عنوان یک نشانه قطعی از ظهور توصیف کنیم، چه بسا کج اندیشان ایرادهایی را نسبت به این موضوع بیان می‌کنند، اما می‌توان ظرفیت اربعین را در راستای اهداف و برکات ظهور معرفی نمود زیرا آنچه که در رابطه با ظهور بیان می‌گردد، نهایت ظهور معرفت و جدایی از جاهلیت است و قرآن کلمه جاهلیت قبل از اسلام را به عنوان عداوت توصیف می‌کند و تمام اسلام و مسلمانی را در یک کلمه به عنوان اخوت بیان می‌نماید و در آیه 103 سوره آل عمران اینگونه آمده است: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا»، که از این آیه اینگونه برداشت می‌شود که ماحصل اسلام، برادری است و این امر به خوبی در اربعین حسینی قابل درک است.

حجت الاسلام بی‌آزار، برادری بین مسلمانان در اربعین حسینی را اینگونه شرح داد:  در اربعین حسینی، به خوبی می‌توان نمایشی عظیم از برادری بین مسلمانان را به وضوح مشاهده کرد؛ مرزهای جغرافیایی شکسته می‌شود و افرادی از سرتاسر جهان با سنین مختلف گرد هم می‌آیند و در این میان، مردم کشوری که سالها درگیر جنگ و ناامنی است و بسیاری از آنها دچار فقر هستند، تمام تلاش خود را برای میزبانی جمعیت میلیونی به کار می‌برند و برادری خود را اثبات می‌کنند، که این امر نوظهور را می‌توان به عنوان مقدمه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) بیان نمود. برادری، بالاترین معنی است که در دوران بعد از ظهور توصیف شده، که اربعین را می‌توان یک نمایه‌ای از دوران بعد از ظهور دانست، و این رویداد می‌تواند باعث تقویت اعتقاد شیعی گردد.

وی با بیان اینکه اربعین، قلوب را به هم نزدیک می‌‌کند، اظهار داشت: در شرایطی که دشمن اقوام را تحریک می‌کند و در تلاش است تا بین مسلمین تفرقه اندازد، راهپیمایی اربعین باعث می‌گردد همه اقوام در کنار هم حضور داشته باشند و قلوب بهم نزدیک شود و برادری آنان چندین برابر گردد و به این ترتیب نقشه های دشمنان از بین می‌رود و هم‌چنین باعث شود که فهم دوران پسا ظهور برای مسلمین آسان شود.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی، با اشاره به اینکه، راهپیمایی اربعین با سانسور خبری رسانه‌ها مواجه است، افزود: اگر یک جمعیت کوچک چند هزار نفری در نقطه ای از جهان اجتماع کند، اکثر رسانه ها آن را پوشش می‌دهند اما اربعین یک اتفاق فوق‌العاده است که به تمدن شیطان و نظام سلطه ضربه می‌زند و به همین دلیل آنها تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا پیام اربعین به مردم سایر ملت ها مخابره نشود، که این امر وظیفه ما در مورد تبلیغ اربعین را سنگین تر می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهپیمایی اربعین، نمایه‌ای از دوران پسا ظهور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..