تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرار 200 جنگجو از چنگ گروه های تروریستی شمال سوریه

ساعت 24- روزنامه استار ترکیه در خبری اعلام کرد: 200 تن از جوانانی که با اجبار گروه های تروریستی در شمال سوریه می جنگیدند موفق به فرار از چنگ نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) شدند.

به گزارش وبسایت روزنامه استار، پ.ک.ک و پ.ی.د بسیاری از ستیزه جویان خود را در جریان درگیری های منطقه ای از دست داده است و امروز برای تامین نیرو و جبران کمبود ستیزه جویان خود، جوانان شمال سوریه را دستگیر و در ادامه مجبور به جنگیدن در مناطق مورد مناقشه می کند.

به نوشته این رسانه، نیروهای پ.ی.د، این جوانان را ابتدا در اردوگاه های نظامی خود آموزش می دهند و در ادامه به مناطق جنگی اعزام می کنند.
استار مدعی شد: کشته شدن این جوانان، باعث بروز اعتراضاتی در شمال سوریه از سوی خانواده های کشته شدگان شده است و روز به روز بر میزان شکایت ها افزوده می شود.
به نوشته استار، منابع محلی سوریه اعلام کردند: 200 تن از جوانانی که توسط پ.ی.د در شمال سوریه دستگیر و به اجبار به مناطق درگیری اعزام شده بودند، پیش از اعزام به مناطق جنگی، از چنگ گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د فرار کردند.
به ادعای این رسانه، فرماندهان پ.ک.ک و پ.ی.د ستیزه جویان خود را برای یافتن این جوانان بسیج کرده اند.
به گزارش ایرنا، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) که در سال 2003 توسط چپ گرایان سوریه تاسیس شده، مخالف دولت اسد و در شمال سوریه مستقر است.
نیروهای پ.ی.د از لحاظ فکری بسیار نزدیک به نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) هستند.
با شروع جنگ داخلی در سوریه، پ.ی.د اکثر مناطق شمال سوریه را به کنترل خود درآورد.
ترکیه مدعی است که این گروه با همکاری شاخه نظامی پ.ک.ک و ی.پ.گ در صدد تجزیه خاک سوریه و تشکیل دولت مستقل و یا حداقل دولتی مثل اقلیم کردستان عراق است.
کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه پ.ی.د در ماه های گذشته موجب بروز تنش جدی در روابط ترکیه و آمریکا شده و ترکیه بارها آمریکا را به حمایت از تروریست ها متهم کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرار 200 جنگجو از چنگ گروه های تروریستی شمال سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..