تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«راهمرد» نابغه سیاسی انقلاب ایران را به درستی به تصویر کشیده است

طراحی و نگارش حامدهوشیاری به عنوان نویسنده نمایش راهمرد،قابل تقدیر است.

به گزارش شما نیوز ،محمد مهدی عبد خدایی ،همرزم شهید نواب صفوی که یکی از محققان و پژوهشگران تاریخ معاصر ایران است در خصوص نمایش حامدهوشیاری گفت:«راهمرد» نمایش آئینی بر مبنای تعزیه است.روایت مردی به نام هادی از یک خانواده تعزیه خوان قدیمی که برادرش در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسیده است.در این روایت دختر هادی با بیماری سختی دست و پنجه نرم می کند برای همین هادی تصمیم می گیرد تا زمان شفای دخترش خادم اهل بیت باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایران در ادامه افزود: در اصل حامدهوشیاری کارگردان نمایش راهمرد با درایت به دنبال بیان شخصیت امام خمینی و روح دوران زمان اوست.شرایط خفقانی که قیام ۱۵خرداد حاصل آن بود و ادامه مبارزاتی که منجربه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ۵۷ شد.در واقع پرداختن به شخصیت امام خمینی به عنوان یک نخبه و نابغه سیاسی و روحانی مبارزه گر و نظریه پردازی که غیر ممکن ها را ممکن ساخت،شایسته است به شکل عینی در دید و ذهن همه ثبت شود و نویسنده ،حامدهوشیاری به خوبی تلاش کرده که این عینیّت را در راهمرد با نمایش آئینی و تعزیه نشان دهد و نخبه و نابغه سیاسی انقلاب ایران را به درستی به تصویر کشیده است.

این محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران،گفت: زمانی که مخوف ترین و قدرتمندترین کشور تاریخ یعنی آمریکا قصد داشت با استعمار و زور نبض فرهنگ و هنر و اقتصاد و سیاست کشورها از جمله ایران را در دست گیرد.مردی به نام روح االله خمینی با همراهی مردم و یارانش جریانی به نام انقلاب اسلامی را رهبری می کند و نظام پادشاهی را سرنگون می سازد.پرداختن به چنین شخصیتی از الزامات امروزی است.

محمد مهدی عبد خدایی،در پایان افزود:طراحی و نگارش حامدهوشیاری به عنوان نویسنده نمایش راهمرد،قابل تقدیر است،در زمانی که دین از نظر جامعه شناسان مغفول مانده ،حامدهوشیاری تلاش دارد انعکاس دین و شخصیت دینی امام خمینی را در جامعه نشان دهد.شایسته است اصحاب رسانه،هنرمندان،نویسندگان،و...به ابعاد مختلف مبارزاتی در قالب هنر،ادبیات،موسیقی،تعزیه به گونه ای بپردازند که بر پیشانی تاریخ ایران برای آیندگان همچون نمایش راهمرد ثبت و جاودان بمانند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««راهمرد» نابغه سیاسی انقلاب ایران را به درستی به تصویر کشیده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..