تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقلال - پرسپولیس؛ حذف آسیایی به تعویق افتاد

پس از مدت ها بحث و بررسی در رابطه با صدور مجوز حرفه ای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان، روز گذشته اعلام شد سه تیم پرطرفدار ایران سهمیه خود را حفظ کردند اما هنوز هم بیم این موضوع می رود که AFC مستندات باشگاه های ایرانی را قبول نکند.

به گزارش شما نیوز ، چندی پیش و به سنت همه ساله، هر 16 تیم حاضر در لیگ برتر برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام کردند و به همین دلیل کار خود را برای ارسال اسناد و مدارک مورد نیاز آغاز کردند. البته باشگاه های ایرانی در حالی برای دریافت این مجوز اقدام کردند که تنها چهار باشگاه ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا یعنی باشگاه های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت تهران نیاز ضروری برای دریافت این مجوز داشتند، چرا که بدون آن امکان حضور در این رقابت ها را نخواهند داشت.

با توجه به بالا رفتن تعداد شکایت های مالی از باشگاه های ایرانی در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و البته حساسیت بیشتر از قبل مسئولان این سازمان برای صدور مجوز حرفه ای باعث شد تا این بار بر خلاف همیشه ارسال مدارک از سوی باشگاه های ایرانی با حداکثر حساسیت و حواشی فراوانی صورت بگیرد. پروسه ای که بارها باعث ایجاد گمانه زنی های مختلف مبنی بر نواقص پرونده های تیم های ایرانی و حذف آنها از لیگ قهرمانان می شد؛ اما هیچ کدام از آنها روی واقعیت به خود ندید. با توجه به تلاش باشگاه های ایرانی مبنی بر تسویه حساب با طلبکاران و ارسال کامل ترین مدارک، AFC نیز دو بار اقدام به تمدید مدت زمان ارسال مدارک کرد. بار اول به مدت یک ماه و بار دوم به مدت هشت روز، مهلت تمدید شد و در نهایت عصر روز گذشته این فرصت به طور کامل به اتمام رسید.

در ادامه ماجراهای مربوط به دریافت مجوز باشگاه های ایرانی، ظهر روز گذشته و در حالی که تنها 4 ساعت تا پایان مهلت ارسال مدارک وقت باقی مانده بود پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، خبری را روی خروجی خود فرستاد مبنی بر اینکه سه تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی سهمیه خود را در لیگ قهرمانان حفظ کرده اند و این بدان معنی بود که آنها توانستند مجوز حرفه ای را دریافت کنند. این رسانه در این باره نوشت: با توافق و حل مشکلات مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ها‌ی استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با پرداخت و تعیین تکلیف بدهی‌ها و تامین مدارک و اسناد مستند برای فدراسیون فوتبال تاییدیه لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کردند.  این سه تیم با پرداخت و تعیین تکلیف بدهی ها و تامین مدارک و اسناد مستند برای ارسال به کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز حرفه‌ای‌گری خود را برای حضور در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بدست آوردند.

اما حتی پس از این تاییدیه نیز احتمال داده می شود مشکل باشگاه های ایران مخصوصا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه ای برطرف نشده باشد. بعد از اینکه وزارت ورزش اعلام کرد سه باشگاه توانستند مجوز لازم را به دست بیاورند گفته می شود ممکن است مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدارک مربوط به تیم های ایرانی و نوع تسویه حساب های آنها با طلبکاران را مورد تایید قرار ندهد و به همین دلیل سرخابی ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکلات عدیده و لاینحلی بشوند.

حال باید دید با توجه به بالا رفتن میزان بدهی ها، روند تسویه حساب باشگاه های ایرانی به چه ترتیب خواهد بود. مسئولان این باشگاه ها سه مدل تسویه حساب با طلبکاران را در برنامه های خود گنجاندند. راه اول تسویه حساب پرداخت نقدی پول به برخی از طلبکاران بوده است. این پرداخت ها باعث شد تا پرونده مربوط به آنها و در نهایت شکایت شان بسته شود.

راه دوم اینکه برخی از پرونده های مربوط به بدهی های را راهی دادگاه های تجدید نظر کردند تا در رابطه با آنها تصمیم دوباره ای گرفته شود. این باشگاه ها به دلیل ارسال مدارک خود برای تجدید نظر، سفته هایی به میزان بدهی های مربوطه در اختیار فدراسیون فوتبال قرار دادند تا در صورتی که در دادگاه های تجدید نظر بازنده شدند فدراسیون فوتبال به صورت خودکار اقدام به تسویه حساب با طلبکاران کند.

راه سوم نیز مربوط به طلبکارانی است که مجهول المکان هستند. مسئولان این باشگاه ها در مدارک خود آورده اند که فلان طلبکار که مدت ها قبل برای این مجموعه بازی و یا مربیگری می کرده اکنون مجهول المکان است و نمی توان آنها را پیدا کرد و در صورتی که آنها بخواهند به پول خود برسند به دلیل اینکه در دسترس نیستند باید به ایران بیایند و تسویه حساب خود را به انجام برسانند تا بدین ترتیب تکلیف دسته ای دیگر از طلبکاران نیز روشن شود.

سرخابی ها با این سه راه، مدارک مربوط به بدهی های مالی خود را تنظیم کرده و آن را برای مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده اند. حال سوال اینجاست که آیا AFC مدل تسویه حساب های باشگاه های ایرانی را تایید می کند و این راه ها مورد قبول آنها است یا خیر؟ این تردید در حالی حاصل شده است که وزارت ورزش و جوانان و مسئولان فوتبال ایران قطعا تلاش باشگاه ها را مورد قبول خود دیدند و به نوعی اشاره کردند که آنها توانستند مجوز حرفه ای را بگیرند اما در عمل این اتفاق هنوز نیفتاده است و مشخص نیست واقعا AFC صحبت های وزارت ورزش را تایید خواهد کرد و مجوز حرفه ای را به سرخابی ها خواهد داد یا خیر.

مسئولان AFC که اخبار و وقایع مربوط به فوتبال ایران را به طور کامل رصد می کنند در صورتیکه تلاش باشگاه های ایرانی برای تعیین تکلیف مالی را نپسندند و آن را مورد تایید قرار ندهند که احتمال آن کم نیست، مجوز حرفه ای به سرخابی ها را نخواهند داد تا رسما آنها از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند. البته فدراسیون فوتبال ایران نیز می تواند به مسئولان فدراسیون فوتبال آسیا مشاوره بدهد و شاید مشاوره فدراسیونی ها بتواند راه نجاتی برای سرخابی ها و در نهایت کسب مجوز حرفه ای به وجود بیاورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقلال - پرسپولیس؛ حذف آسیایی به تعویق افتاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..