تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار هاوکینگ:هوش‌ مصنوعی جای انسان‌ها را روی زمین می‌گیرد

هشدار هاوکینگ:هوش‌ مصنوعی جای انسان‌ها را روی زمین می‌گیرد

دانش > فناوری - نگرانی ها بابت پیشرفت کنترل نشده هوش مصنوعی در ماه های اخیر چندین برابر شده و در این بین بسیاری از سردمداران دنیای تکنولوژی مانند ایلان ماسک، نسبت به خطرات ناشی از روند جدید هشدار داده اند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،فیزیکدان مشهور «استیون هاوکینگ» نیز از جمله افرادی است که نسبت به پیشرفت های هوش مصنوعی خوش بین نبوده، و اخیراً اظهار داشته که فناوری مورد بحث روزی جای انسان را در زمین خواهد گرفت.هاوکینگ هشدار داده که بالاخره یک نفر موفق به توسعه هوش مصنوعی یادگیرنده خواهد شد و این هوش می تواند با اصلاح و پیشرفت مداوم خود، نسبت به هوش انسانی برتری یابد. او همچنین اظهار داشته همان طور که می توان ویروس های کامپیوتری با توانایی تکثیر سریع را توسعه داد، هوش مصنوعی نیز به قابلیت تکثیر دست خواهد یافت و در نهایت نوع جدیدی از حیات را شکل خواهد داد.

استیون هاوکینگ در حالی سخنان مذکور را مطرح کرده که اوایل امسال از کمپانی ها و توسعه دهندگان خواسته بود پیش از بروز تهدید جدی علیه بشریت، قواعدی را برای پیشبرد فناوری هوش مصنوعی تعیین کنند. وی همچنین سال گذشته نیز عنوان کرده بود ممکن است هوش مصنوعی به اندازه ای قدرتمند شود که به صورت غیر عمدی جان انسان ها را به خطر بیاندازد.

گفتنی است به عقیده هاوکینگ خطر اصلی هوش مصنوعی دشمنی آن با انسان ها نیست، بلکه این سیستم بسیار هوشمند در رسیدن به اهداف خود عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت و اگر اهداف آن با اهداف انسان ها در یک راستا نباشند، وجود بشر به خطر خواهد افتاد.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار هاوکینگ:هوش‌ مصنوعی جای انسان‌ها را روی زمین می‌گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..