تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاصیت های مفید آب پیاز برای ریزش موها

خاصیت های مفید آب پیاز برای ریزش موها خاصیت های مفید آب پیاز برای ریزش موها 

اگر می‌خواهید موهای سالم و لطیف داشته باشید می‌توانید از آب پیاز بهره گیری کنید که واقعا مثل یک معجزه برای مو عمل می کند. ظاهراً پیاز یکی از دم دستی‌ترین مواد آشپزخانه هست که برای مزه دادن به غذاها آن را به کار می بریم. احتمالا عجیب به نظر برسد اما آب پیاز, می تواند راهکاری خانگی برای ریزش مو هاي‌تان باشد.

ریزش مو, بسیار شایع هست که میتواند تاسی موضعی هم ایجاد کند. بنا به گزارش «American Academy of Dermatology» , حدود 80 میلیون مرد و زن در ایالات متحده کشور آمریکا, تا اندازه ای دچار ریزش مو میباشند.

حقایقی در مورد فواید آب پیاز برای ریزش مو

. پیاز حاوی مواد معدنی هست که میتواند برای موها خوب باشد.

. هر شخصی که به پیاز حساسیت دارد نباید از آن برای موهایش هم بهره گیری کند.

. اگر بوی تند پیاز برای‌تان قابل بردباری نیست, اضافه کردن کمی آبلیمو یا گلاب, خوب خواهد بود.

. هر چند آب پیاز, یک راه حل خانگی متداول هست, اما به تحقیقات بیشتری نیاز هست تا نتیجه‌ي قطعی گرفته شود که آب پیاز, درمانی برای ریزش مو هست.

دلایل ریزش مو

شایع ترین علت ریزش مو, عاملی ژنتیکی به اسم آلوپسی آندروژنیک هست. سایر علت‌هاي ریزش مو هم می توانند برخی مریضی‌ها و عوارض مثل عوارض جانبی برخی از داروها و تغییرات هورمونی را شامل شوند. فرقی نمی کند علت ریزش مو چیست, به هر حال همه ي دوست دارند مو هاي از دست رفته‌شان مجددا رشد کرده

و از ریزش موی اکثر پیش گیری کنند. ممکن هست راهکارهای خانگی زیادی به گوش‌تان خورده باشد یا آن ها را آزمون کرده باشید اما احتمالا در مورد آب پیاز چیزی نشنیده باشید.

آیا آب پیاز برای رشد مو خوب هست؟

کاربرد آب پیاز برای رشد مو هنوز مورد مطالعات گسترده قرار نگرفته هست. مطالعه‌اي که در «Journal of Dermatology» منتشر شده حاکی از آن هست که بهره گیری از آب پیاز روی پوست سر, در برخی از افراد می تواند به رشد دوباره مو کمک کند. این مطالعه روی افرادی انجام شد که طاسی منطقه‌اي داشتند. محققان دریافتند بعد از دو هفته بهره گیری از آب پیاز, روزی دو بار روی پوست سر, رشد دوباره موها شروع شده بود.

تقریباً 74 درصد از افراد, بعد از ۴ هفته, رشد موی نسبی داشتند و بعد از 6 هفته, حدود 87 درصد مو هاي‌شان رشد دوباره داشت. در این مطالعه, هم زنان شرکت داشتند و هم مردان, و رشد مو در بین مردان اکثر بوده هست.

آب پیاز چگونه می تواند به رشد موها کمک کند؟

مواد مغذی موجود در آب پیاز می تواند فولیکول‌هاي مو را تغذیه کند که در نتیجه موجب افزایش حجم, درخشندگی و تقویت رشد مو خواهد شد. ضمنا مواد مغذی فراوان آب پیاز می تواند نازک شدن و شکنندگی موها را به دست کم برساند. علت این که آب پیاز میتواند به بهبود سلامت مو هاي‌تان کمک کند:

گوگرد غذایی

یک تئوری در مورد نحوه‌ي خوب بودن آب پیاز برای رشد دوباره موها این هست که پیاز حاوی سولفور یا گوگرد غذایی هست. گوگرد, یکی از معمول‌ترین مواد معدنی در بدن هست. برای فرآوری کافی آنزیم‌ها و پروتئین‌ها به گوگرد احتیاج داریم. گوگرد در کراتین هم پیدا می شود, که یکی از اجزای مو هست. سولفور یا گوگرد آب پیاز می تواند مواد مغذی لازم جهت رشد را در اختیار مو قرار دهد.

خواص ضد میکروبی

پیاز دارای خواص ضد میکروبی هست که با عفونت‌هاي پوست سر مبارزه می کند. در برخی موارد, عفونت پوست سر میتواند منجر به ریزش مو شود. پوست سر اگر تندرست باشد, فولیکول‌هاي قوی‌تری خواهد داشت.

آنتی اکسیدان‌ها

پیاز حاوی آنتی اکسیدان‌هایي چون فلاونیدهاست. آنتی اکسیدان‌ها میتوانند از بدن در مقابل رادیکال‌هاي آزاد محافظت کنند.
رادیکال‌هاي آزاد باعث فرایند پیری می شوند. مثلاً رادیکال‌هاي آزاد می توانند فولیکول‌ها مو را ویرانی کرده و منجر به نازک شدن و ریزش موها شوند. از میان بردن رادیکال‌هاي آزاد یا کاستن از آن ها میتواند صدمه به فولیکول‌هاي مو را کم کند.

چگونه از آب پیاز برای موها بهره گیری کنیم؟

برای آنهایی که میخواهند از آب پیاز برای بهبود سلامت مو یا افزایش رشد دوباره مو بهره گیری کنند, کار ساده‌اي هست:

۱. تقریباً چهار شماره پیاز را پوست گرفته و آن ها را خرد کنید.

۲. با بهره گیری از آب میوه گیری یا هر روش دیگری که برای‌تان ساده‌تر هست, آب پیاز را بگیرید.

۳. یک راه دیگر هم این هست که تکه‌هاي پیاز را در مخلوط کن ریخته و به شکل خمیر درآورید. خمیر را در پارچه‌ي درشت بافتی گذاشته و فشار دهید تا عصاره‌ي آن جدا شود.

۳. آب پیاز را به پوست سر و ریشه‌هاي مو بمالید.

چند قطره آبلیمو یا اسانس میتواند بوی تند پیاز را کم کند. عصاره‌ي نعنا فلفلی, استوقدوس یا رزماری میتوانند انتخاب‌هاي خوبی باشند.در حال آماده هیچ محصول تجاری مثل شامپو که حاوی عصاره‌ي پیاز باشد وجود ندارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاصیت های مفید آب پیاز برای ریزش موها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..