تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عکاسی مستند نمایش واقعی‌ یک اتفاق است

عکاسی مستند نمایش واقعی‌ یک اتفاق استرحیم بهرام‌ عکاس‌ و مدرس دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: عکاسی مستند‌ زیرمجموعه‌های زیادی دارد که هر کدام‌ در نوع خود‌ دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و البته وجه اشتراک‌ تمام بخش‌های عکاسی‌ به ویژه عکاسی مستند‌، داشتن صداقت‌ و رعایت اخلاق حرفه‌ای است.

وی درباره دقت در عکاسی برای فروش‌ عکس‌ گفت: عکاس به جای آنکه‌ توجه به ذائقه‌ مردم داشته باشد‌، باید‌ تمام تلاش خود را برای فروش عکس بگذارد‌. به عبارت دیگر اینکه عکاس نباید تنها به دنبال تأمین ذائقه‌ هنری مردم باشد‌؛ چراکه در این صورت عکس‌های وی جنبه بازاری پیدا می‌کند. بنابراین عکاس به ویژه عکاس مستند خبری‌ نباید‌ با این تصور که مردم چه چیزی را می‌پسندند‌، شکار لحظه‌ها داشته باشد.

وی گفت: عکاس خبری باید تمام نیروی خود را برای شکار لحظه‌های ناب بگذارد‌ و بدون آنکه دخل و تصرفی‌ در عکس داشته باشد آن را عرضه‌ کند.

این هنرمند ضمن اشاره به اصول عکاسی‌ به ویژه عکاسی مستند‌، گفت: عکاسی مستند نمایش واقعی از یک اتفاق‌ است، به عبارت دیگر‌ با عکس می‌توانیم شهادت دهیم‌ که حادثه‌ای رخ داده‌ که این حادثه می‌تواند خوشایند‌ یا ناخوشایند‌ باشد؛ مانند فاجعه نسل‌کشی مسلمانان‌ در میانمار‌.

وی گفت: در این اتفاق ناگوار‌ اولین خبرها‌ از این فجایع از دریچه‌ دوربین عکاسان ثبت‌ و منتشر شد‌. عکس‌های تکان دهنده‌ای که نشان از مظلومیت‌ مسلمانان جهان‌ است و مردم توانستند‌ از این فجایع‌ به وسیله اولین عکس‌ها مطلع‌ شوند و عکاسان‌ مستند‌ به وسیله قلم دوربین‌ خود‌ جنایت نسبت به مردم میانمار‌ را ثبت به جهانیان نشان دادند‌.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عکاسی مستند نمایش واقعی‌ یک اتفاق است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..