تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین مسكن های طبیعی و ضد درد را بشناسيد+ اسامی

بهترین مسكن های طبیعی و ضد درد را بشناسيد+ اسامیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با تغییر شیوه و سبک زندگی امروزی، استفاده از داروهای شیمیایی یکی از طبیعی‌ترین عادات روزمره ما انسان‌ها به حساب می‌آید. بدون اینکه فکر کنیم، این داروها را مصرف می‌کنیم و حتی نمی‌توانیم تصور کنیم استفاده از آن‌ها چقدر می‌تواند برای‌مان زیان‌‌بار باشد و تا چه میزانی ما را به خود وابسته کند. بقراط می‌گوید «بگذارید غذا دارو باشد و دارو غذا». بنابراین، در ادامه این مطلب با لیستی از غذاهایی آشنا می‌شوید که می‌توانند مانند مسکن‌های طبیعی موجب کاهش‌ دردهای‌تان شوند و خبر خوب خوب اینکه استفاده از آن‌ها هیچ‌گونه عوارض جانبی در بر نخواهد داشت.

 زردچوبه

عنصری که باعث زرد رنگی ادویه زردچوبه می‌شود، کورکومین نام دارد. زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و در مقایسه با سایر داروهای مسکن که بدون نسخه و تجویز پزشک استفاده می‌کنیم بسیار موثر‌ خواهد بود. مصرف زردچوبه در کاهش دردهای عضلانی و تورم‌ مفاصل بسیار مفید و نتیجه‌بخش خواهد بود. شیوه مصرف: در شیر یا چای استفاده شود

 زنجبیل

خاصیت ضدالتهابی زنجبیل می‌تواند درمان موثری در تسکین و کاهش دردهای ناشی از آرتروز و یا ورم مفاصل، درد معده، درد قفسه سینه، دردهای قاعده‌گی و درد عضلات باشد. شیوه مصرف: زنجبیل را روی نواحی دردناک به صورت کمپرس استفاده کنید.

 انگور قرمز

مصرف انگور قرمز برای کاهش درد، یک شیوه درمانی متداول و رایج نیست. این نوع انگور حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رسورترول است که باعث رنگ قرمز آن می‌شود. رسورترول کمک می‌کند اندام‌های متشکل از غضروف (به ویژه زانو) سالم باقی بمانند و از ایجاد دردهای مفاصل و پشت درد و یا کمر درد جلوگیری می‌کند. شیوه مصرف: روزانه مقداری انگور قرمز بخورید

 نعناع فلفلی

نعناع فلفلی برای خواص درمانی خود در کاهش دردهای عضلانی، دردهای دندانی، سردرد و درد اعصاب بسیار شناخته شده است. نعناع گوارش را آسان می‌کند و ناراحتی‌های معده را تسکین می‌بخشد. علاوه بر همه این‌ها، نعناع آرامش‌بخش و تسلا دهنده ذهن و خاطرتان هم خواهد بود.

 نمک

۱۰ تا ۱۵ قاشق غذاخوری نمک (۱ فنجان) را با آب مخلوط کنید و بعد ۱۵ دقیقه با آن حمام کنید (درون وان حمام). این محلول شور علاوه بر اینکه کم‌آبی سلول‌های بدن‌تان را رفع می‌کند موجب کاهش التهاب و درد هم خواهد شد. شیوه مصرف: ۱ فنجان نمک را در آب حل کنید.

 سویا

تحقیقات نشان می‌دهد، پروتئین سویا می‌تواند به میزان زیادی در تسکین دردهای ناشی از ورم مفاصل یا آرتروز موثر باشد. سویا حاوی ماده‌ای به نام ایزوفلاون است که به دلیل خاصیت ضدالتهابی‌اش شناخته شده است. شیوه مصرف: خود سویا و یا شیر سویا را مصرف کنید.

 ماست

برخلاف سایر فرآورده‌های لبنی، ماست برای کاهش درد، التهاب، تورم و بادکردن بسیار موثر است. باکتری‌های مفید و سالم درون ماست عمل هضم و گوارش را ساده و آسان می‌کنند و دردهای شکمی را تسکین می‌بخشد. شیوه مصرف: یک کاسه ماست ساده

 فلفل تند

ترکیبات فعال درون فلفل‌قرمز به نام کاپسایسین در بسیاری از کرم‌های مخصوص کاهش درد مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث آرامش اعصاب و برطرف کردن عوامل شیمیایی که در ایجاد درد موثر هستند می‌شود. شیوه مصرف: نصف قاشق‌چای‌خوری فلفل تند در سوپ یا سایر غذاها

 قهوه

قهوه حاوی کافئین است. کافئین می‌تواند میزان حساسیت درد عضلات و حتی سردرد را کاهش دهد. در حقیقت، کافئین موجود در قهوه می‌تواند درمان‌گر بسیاری از دردها باشد. البته لازم است بدانید اگر شما به طور دائمی قهوه مصرف می‌کنید استفاده از آن نمی تواند به منظور کاهش درد آنقدرها که باید موثر و کارآمد باشد. بدن شما به این ماده عادت کرده و واکنش لازم را نخواهد داشت.

منبع: فرتاک نیوز

انتهای پیام/

با این مواد طبیعی دردهایتان را کاهش دهید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین مسكن های طبیعی و ضد درد را بشناسيد+ اسامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..