تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین تراشه مبتنی بر ARM اینتل اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود

انتظار می‌رود اینتل تا پایان سال جاری میلادی اولین تراشه‌ی مبتنی بر معماری ARM خود را راهی بازار کند.

اینتل را باید بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پردازنده‌های مورد استفاده در رایانه‌های دسکتاپ، لپ‌تاپ‌، نوت‌بوک و همچنین شماری از تبلت‌ها خواند، اما در مورد تراشه‌های مورد استفاده در گجت‌های موبایل وضعیت آنچنان که باید بر وفق مراد اینتل نیست و این کمپانی فاصله‌ی بسیار زیادی با کوالکام دارد که تقریبا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند است. اما به نظر می‌رسد اینتل کمر همت بسته تا کوالکام را از سال آینده‌ی میلادی به چالش بکشد.

مقاله‌های مرتبط:

انتظار می‌رود اینتل تا اواخر سال جاری میلادی اولین تراشه‌ی مبتنی بر معماری ARM خود را همراه با مودم‌های جدید ارتباطی راهی بازار کند. در صورتی که همه چیز براساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش رود، اینتل می‌تواند از سال آینده‌ی میلادی وارد بازار تراشه‌های موبایل شود. کمپانی ARM جزئیات بسیاری را از همکاری خود با اینتل به اشتراک گذاشته است. این کمپانی بریتانیایی نسل جدید تراشه‌های سری Cortex A را که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری طراحی کرده از اواخر سال جاری میلادی در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد داد.

اینتل وعده داده که عملکرد تراشه‌های ۲۲ نانومتری خود را در مقایسه با نمونه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری تا ۳۰ درصد بهبود بخشد.

اینتل در نظر دارد تا تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خود را که با استفاده از معماری ARM توسعه یافته‌اند برای رقابت با تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام راهی بازار کنند. تراشه‌ی اینتل فرکانس پردازشی ۳.۵ گیگاهرتزی خواهد داشت. با توجه به اینکه اینتل هنوز تراشه‌های مبتنی بر آرم خود را راهی بازار نکرده، مایکروسافت نیز در حال همکاری با کوالکام برای توسعه‌ی ویندوز ۱۰ مبتنی بر این تراشه‌ها است.

در پی عملکرد ناموفق تراشه‌های اتم اینتل، این کمپانی تراشه‌هایی با کدنام Sofia و Broxton را که از خانواده‌ی اتم بودند، متوقف کرد. این تراشه‌ها تنها گزینه‌های موجود برای مایکروسافت به منظور اجرای ویندوز روی گجت‌های موبایل بودند حال آنکه امروز شرایط تغییر کرده و مایکروسافت با تغییراتی که در سیستم عامل ویندوز ۱۰ ایجاد کرده و همچنین همکاری با کوالکام قادر است تا آخرین سیستم‌عامل خود را به راحتی روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ اجرا کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین تراشه مبتنی بر ARM اینتل اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..