تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرر ۶۲۰ میلیون دلاری تسلا در ۳ ماهه سوم ۲۰۱۷

شرکت تسلا اعلام کرد بر خلاف پیش‌بینی‌ها، تنها ۲۶۰ دستگاه خودروی تسلا مدل 3 را طی سه ماه تابستان تولید کرده و از این رو با ضرری ۶۱۹ میلیون دلاری مواجه شده است.

شرکت تسلا به‌تازگی طی بیانیه‌ای آمار و ارقام مربوط به تولید خود تا پایان تابستان را اعلام کرد که برخی از این اعداد، بسیار نگران‌کننده هستند. به نظر می‌رسد گفته‌ی ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا مبنی بر ورود این شرکت به یک بحران تولید در مهرماه سال جاری به حقیقت پیوسته است و به واسطه مشکلاتی که در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز خودروی سدان تسلا مدل 3 وجود دارد، این شرکت نوآور وارد بحرانی سخت شده است.

عجیب‌ترین رقمی که در این گزارش به آن اشاره شده، زیان ۶۱۹ میلیون دلاری تسلا است. هرچند شرکت تسلا در حال توسعه‌ی فعالیت‌ها و ایجاد تنوع در محصولات خود است؛ اما این میزان ضرر حتی برای شرکت در حال توسعه‌ای مانند تسلا نیز رقم قابل توجهی به شمار می‌رود. در حقیقت این زیان مالی، در مقایسه با رقم ۳۳۶ میلیون دلاری ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی، نشانه‌ی دو برابر شدن هزینه‌های تسلا است و زمانی که بدانیم سال گذشته و در همین بازه زمانی این شرکت نه‌تنها ضرری نداشت، بلکه ۲۱.۹ میلیون دلار نیز سود داشت؛ بیشتر به اهمیت ماجرا پی خواهیم برد و بحرانی را که در نتیجه‌ی عدم تولید کافی و موفقیت‌آمیز تسلا مدل 3 برای ماسک و همکارانش ایجاد شده است درک خواهیم کرد.

تولید مدل 3 به‌عنوان خودروی سدان الکتریکی و کوچک تسلا در تیرماه آغاز و پس از گذشت ۳ ماه تنها ۲۶۰ دستگاه از این خودرو عرضه شده است. این درحالی است که پیش از این بنا به پیش‌بینی‌های انجام‌شده قرار بود تا پایان شهریورماه، بیش از ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو به تولید برسد.

tesla model 3

تسلا در نامه‌ای به سهامداران، مقصر اصلی این وضعیت را عدم تأمین تعداد کافی باتری‌ مورد نیاز برای خودروی تسلا مدل 3 در کارخانه‌ی باتری‌سازی این شرکت اعلام کرد. همچنین بنا به اعلام این شرکت، بخش جوشکاری و مونتاژ نهایی مدل 3 در مقایسه با دیگر بخش‌های خط تولید این خودرو روند آهسته‌تری دارد. ماه پیش بود که تسلا به دلیل تغییر در ساختار خط تولید خود با هدف افزایش بهره‌وری، چند صد نفر از نیروهای خود را اخراج کرد.

ایلان ماسک طی یک کنفرانس تلفنی به تحلیل‌گران گفت با هدف افزایش سرعت در روند تولید خودرو، تسلا به‌زودی در بخش‌های کلیدی خط تولید مدل 3 از ربات‌‌های پیشرفته استفاده خواهد کرد. با این وجود، تسلا اعتراف کرده است که تحقق وعده‌ی پیشین خود مبنی بر تولید ۵۰۰۰ دستگاه خودروی تسلا مدل 3 در هفته تا پایان سال جاری میلادی امکان‌پذیر نخواهد بود. به نظر می‌رسد که تسلا در تلاش است تا با برطرف کردن موانع تولید، این هدف بزرگ خود را در سال ۲۰۱۸ محقق کند.

البته در گزارش منتشرشده از سوی تسلا، تمام اعداد و ارقام ناامیدکننده نیستند. به‌عنوان مثال درآمد این شرکت در بعضی حوزه‌ها بیشتر از حد انتظار بود و با درآمد ۲.۹۸ میلیون دلاری در مقایسه با رقم پیش‌بینی شده‌ی ۲.۹۴ میلیون دلار، همچنان امید به موفقیت‌های آتی این شرکت وجود دارد. بنا به این گزارش، تسلا ابراز امیدواری کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۷، مجموع تولید خودروهای مدل 3 و مدل X خود را به ۱۰۰ هزار دستگاه برساند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرر ۶۲۰ میلیون دلاری تسلا در ۳ ماهه سوم ۲۰۱۷»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..