تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لایکا نسخه‌‌ بازسازی شده‌ی لنز Thambar را عرضه کرد

شرکت لایکا نسخه‌ی مدرن و امروزی‌ لنز Thambar را که مدل اصلی آن متعلق به بیش از ۸۰ سال پیش است، معرفی کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

شرکت لایکا لنز Thambar-M نود میلی‌متری خود را با دریچه‌ی دیافراگم ۲.۲ معرفی کرد. این لنز بازسازی لنز کلاسیکی به همین نام است که در سال ۱۹۳۵ عرضه شده بود.

لایکا در لنز کلاسیک تامبار (Thambar) تحولی مدرن به‌ وجود آورده است. به گفته‌ی لایکا، آنچه این لنز به آن شهرت دارد «قابلیت بوکه‌ی بی‌نقص» آن است.

در ادامه، دوربین Leica III با لنز Thambar مدل سال ۱۹۳۵ را مشاهده می‌کنید:

لنز Thambar

می‌توانید آن را با دوربین مدرن M10 لایکا و لنز Thambar-M سال ۲۰۱۷ مقایسه کنید:

لایکا Thambar

درحالی‌که لنزهای امروزی معمولا در تلاش برای ثبت تصاویر با شفافیت و وضوح بالا هستند، Thambar-M 90 mm f/2.2 تمرکز را به سمت نگاه عکاسانه برده است. لایکا می‌گوید این لنز به داشتن قابلیت ثبت تصاویر پرتره با جلوه‌ی خاص و زیبایی معروف است که نمی‌توان با ویرایش عکس به آن دست پیدا کرد.

عکس‌های زیر توسط یک عکاس چینی به نام جولی لو و با استفاده از لنز مورد بحث گرفته شده است:

لنز Thambar

لنز Thambar

جلوه‌ی بی‌نظیر عکس‌های گرفته‌شده با تامبار به دلیل اصلاح نشدن عمدی ابیراهی کروی عدسی‌ در آن است. از آن‌جایی که این اصلاح نشدن در لبه‌های قاب بیشتر است، عکاسان می‌توانند سطح نرمی و عمق میدان را با چرخاندن حلقه‌ی اپرچر تنظیم کنند. هرچه اپرچر بازتر باشد، جلوه‌ی تامبار بیشتر خواهد شد.

لایکا ویژگی‌های ظاهری لنز تامبار اصلی را حفظ کرده و تنها تغییرات جزئی برای سازگاری آن با لنزهای مدرن اعمال کرده است.

تغییر اصلی این لنز پوشش‌هایی است که لایکا روی بدنه و شیشه‌ی لنز ایجاد کرده تا آن را در برابر شرایط محیطی و خراش‌های سطحی مقاوم کند. در نتیجه، به گفته‌ی لایکا، لنز جدید در شرایط کار سنگین دیرتر دچار زوال خواهد شد.


لنز Thambar لایکا

لنز Leica Thambar-M 90mm f/2.2 از اواسط ماه نوامبر (اواخر آبان) با قیمت ۶.۴۹۵ دلار در دسترس خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لایکا نسخه‌‌ بازسازی شده‌ی لنز Thambar را عرضه کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..