تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیوندا هایپراکونیک رونمایی شد

شرکت تیونینگ بیزیموتو با ایجاد تغییراتی در خودروی هیبریدی هیوندا آیونیک، مصرف سوخت این محصول را به ۲.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رسانده است.

این روزها وقتی صحبت از شرکت‌های تیونینگ خودرو می‌شود، افزایش قدرت پیشرانه، اولین موردی است که به ذهن‌ خطور می‌کند؛ اما این بار شرکت تیونینگ بیزیموتو (Bisimoto) به‌جای افزایش توان خودرو بر مصرف سوخت آن تمرکز کرده است. این شرکت پرآوازه همواره در افزایش توان پیشرانه‌ها موفق عمل می‌کند و امسال سعی کرده است بر افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت خودروها تمرکز کند.

مصرف ترکیبی سوخت هیوندا آیونیک در نسخه پایه و بلو (Blue) به‌ ترتیب برابر ۴.۲ و ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همین امر سبب شده این خودرو در دسته خودروهای کم‌مصرف و اقتصادی قرار گیرد. کمپانی بیزیموتو با انتخاب این خودرو تلاش کرده است بازده پیشرانه این خودرو را به حداکثر برساند. بر اساس ادعای بیزیموتو، این شرکت به بهترین شکل به هدف خود دست یافته است و در آزمایشات انجام‌شده، توانسته در بعضی موارد مصرف ترکیبی سوخت این خودرو را به ۲.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برساند.

هیوندا اکونیک

تغییر در شرایط آیرودینامیک، اصلی‌ترین عامل دست‌یابی به این هدف بوده است که از جمله این تغییرات می‌توان به محصور کردن تایرهای عقب، نصب اسپلیتر جدید در جلوی خودرو، نصب رکاب‌های جدید در اطراف خودرو و یک بال عقب برای بهبود جریان هوا اشاره کرد. به‌علاوه، بیزیموتو با نصب کمک‌فنرهای جدید و کاهش ارتفاع این خودرو، سعی کرده است ویژگی‌های آیرودینامیک را بیش از پیش بهبود بخشد.

هیوندا اکونیک

از دیگر تغییراتی که مهندسان بیزیموتو در این خودرو ایجاد کرده‌اند می‌توان به زاویه‌بندی جدید سیستم تعلیق و همچنین استفاده از تایرهای اکوپیا بریجستون جهت کاهش مقاومت غلتشی اشاره کرد. همچنین از روغن سینتتیک PurOl Elite در پیشرانه این خودرو استفاده شده و شمع‌های خودرو از برند معتبر ان‌جی‌کی (NGK) انتخاب شده است. بیزیموتو سیستم اگزوز استاندارد خودرو را با یک سیستم ویژه با بازده حجمی بالاتر جایگزین کرده است. جایگزین کردن رینگ‌های ۱۹ اینچی فیبر کربنی با رینگ‌های استاندارد، دیگر موردی است که مهندسان بیزیموتو انجام داده‌اند. ترمزهای قوی‌تر، سیستم دیجیتال جدید و صندلی‌ها ریکارو (Recaro) اگرچه بر مصرف سوخت خودرو بی‌تأثیرند، اما بیزیموتو این تغییرات را نیز در این خودروی خاص اعمال کرده است.

هیوندا اکونیک

با اینکه احتمالا هنوز زمان زیادی تا تولید رسمی یک خودروی هیوندا با چرخ‌های محصور در عقب باقی‌ مانده است؛ اما هایپراکونیک یادآور این حقیقت است که شرکتهای تیونینگ راهکارهای زیادی برای بهبود مصرف سوخت خودروها در نظر دارند. همچنین، این خودرو سبب شده  است نگاه جدیدی به شرکت‌های تیونینگ داشته باشیم و بدانیم که این برندها همیشه به‌ دنبال افزایش قدرت پیشرانه‌ نیستند و به بازدهی و کاهش مصرف سوخت خودرو نیز علاقه‌مندند.

هیوندا اکونیک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیوندا هایپراکونیک رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..