تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«قلعه میرزا رفیع‌خان» منتشر شد

«قلعه میرزا رفیع‌خان» منتشر شدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کتاب «قلعه میرزا رفیع‌خان (فورگ)» (پایگاه حکومتی مرزداران شرق قهستان) تألیف مهدی رفیعی و زینب آزمون در ۲۱۰ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان توسط نشر چهاردرخت به چاپ رسیده است.

در معرفی این کتاب نوشته شده است: «قلعه تاریخی میرزا رفیع‌ خان (فورگ) در جبهه شمالی روستای کوهستانی فورگ در شهرستان درمیان خراسان جنوبی و در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب شهر اسدیه قرار دارد. این قلعه در دوره افشاریه به دست میرزا محمدبقا خان حاکم منطقه پی‌افکنی شده و در زمان فرزندش میرزا محمدرفیع خان دوم به پایان رسیده است. این قلعه یکی از ده قلعه بزرگ کشور به شمار می‌رود که در سه سطح، با دو حصار و برج‌های متعدد ساخته شده است و با داشتن کهندژ، شارستان و رَبَض، یک ارگ کامل ایرانی را شکل داده که به همراه بافت تاریخی روستا، مجموعه جالب توجهی را به وجود آورده است. در این تحقیق مشخصات جغرافیایی منطقه، جغرافیای تاریخی، تاریخ محلی فرمانروایان قهستان و درمیان و سازمان فضایی و ساختار کالبدی قلعه در سه فصل با استفاده از مدارک، شواهد و قراین تاریخی و اسناد بر جای‌مانده با نقشه‌ها و تصاویر دقیق و گویا ارائه شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««قلعه میرزا رفیع‌خان» منتشر شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..