تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شفاف سازی بانک ملت در گزارش 6 ماهه

بانک ملت درباره پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 توضیح داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر امور مالی بانک ملت در نامه ای خطاب به اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 شفاف سازی کرد.

سید کاظم چاوشی اعلام کرده است: پیرو اطلاعیه تاریخ 30 مهر ماه امسال با موضوع افشای پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند 96 بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه به صورت حسابرسی نشده بانک ملت، در تکیل موارد مندرج، مراتب به شرح زیر جهت استحضار سهامداران به اطلاع می رسد:

 

1. سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های فرعی

در راستای رعایت استاندارد های حسابداری ، سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های فرعی در عملکرد مالی ششش ماهه منتهی منتهی به پایان شهریور 96 منظور نشده است.

جدول زیر پیش بینی و عملکرد بانک در حوزه سرمایه گذاری در سال های 94 الی 96 را نشان می دهد:

 

 

                                                                                                                         ارقام به میلیارد ریال      

عنوان

1396

1395

1394

بودجه سالانه

10.478

6.073

5.911

عملکرد سالانه

 

 

9.652

5.927

درصد پوشش

 

159%

100.3%

 

2. پیش بینی سود ناشی از تسعیر داراییها و بدهی های ارزی بانک

با توجه به این امر که حسابرسی تعهدات، دارائی ها و بدهی های ارزی بانک در مراحل نهایی خویش بوده و نتایج گزارش حسابرسی شده اخیر، اثر مستقیم بر میزان شناسایی سود ناشی از تسعیر این بانک در پایان سال دارد؛ بنابراین با وجود شناسایی مبلغ 20 هزار و 818 میلیارد ریال سود ناشی از تسعیر ارز در عملکرد 6 ماهه، سود مزبور در بودجه سالانه با رعایت اصل احتیاط به مبلغ 13 هزار و 546 میلیارد ریال برآورد و در پیش بینی سود سالانه لحاظ شده است. بدیهی است به محض نهایی شدن گزارش حسابرسی، اثرات تغییر نرخ ارز و به تبع، تغییرات سود سالانه به اطلاع سهامداران محترم رسانده خواهد شد.

3. ذخائر مطالبات مشکوک الوصول

در اجرای تکالیف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احتساب ذخائر مکفی جهت مطالبات مشکوک الوصول استمهالی (تقسیط در سر فصل جاری) ، ذخیره مطالبات جهت اینگونه تسهیلات در حساب ها منظور شده است. انجام این مهم ، مانع از ایجاد تغییرات با اهمیت در پایان دوره مالی در هزینه اخیر الذکر از سوی نهادهای ناظر خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شفاف سازی بانک ملت در گزارش 6 ماهه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..