تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹ توصیه به خانم هایی که می‌خواهند همسر بهتری باشند

۶۰۸۶۶۶

۳۷۲  بازدید

هفته نامه سلامت - دکتر هانیه زائررضایی: روابط بین همسران گاهی بسیار پیچیده می شود. چشم بر هم می گذاریم و می بینیم که زندگی ای که اینقدر عاشقانه و به سختی به دست آورده بودیم، به ورطه روزمرگی کشیده شده و خسته کننده و تکراری شده است. مواردی که در مورد شوهرمان همیشه می دانسته ایم و زمانی بسیار پیش پاافتاده و نامهم تلقی می کردیم برایمان آزاردهنده شده و موارد کوچکی که روزی ما را به وجد می آورد، دیگر رنگ و بویی برایمان ندارد.


درست است که زندگی فراز و نشیب دارد و همیشه به یک شکل نیست اما خوشبخت زندگی کردن اصولی دارد. اصولی که ساده و پیش پاافتاده به نظر می رسند اما وقتی دقت می کنیم همین اصول ساده هستند که زن و شوهرهای خوشبخت را از آنها که زندگی مشترک برایشان به عذابی بزرگ تبدیل شده، متمایز می کند. امتحان کنید و فقط مدتی این اصول را سرلوحه زندگی خود قرار دهید. خواهیددید که در نظر گرفتن همین نکات ظریف و ساده تاثیری عمیق بر همسر و زندگی زناشویی تان خواهدگذاشت.

1. کارهای خانه را با هم تقسیم کنید


لازم نیست در این تقسیم بندی حتما سهم هر دو نفرتان مساوی باشد با توجه به وقت آزادی که هر کدام دارید، مسوولیت برعهده بگیرید و سعی کنید آنچه را که تعهد کرده اید، حتما به خوبی انجام دهید. یکی از اشتباهاتی که خانم ها مرتکب می شوند این است که درباره توقعاتی که از شوهرشان دارند صحبت نمی کنند. مثلا توقع دارد همسر از چهره خسته او متوجه شود که امروز کارهای خانه زیاد بوده و حالا نوبت اوست که سفره را جمع کند، بدون اینکه این درخواست مطرح شده باشد. البته این فقط مختص خانم ها نیست. شوهر نیز وقتی که از سر کار بر می گردد، توقع دارد همه چیز مهیا باشد چون او از صبح سر کار بوده و حالا هیچ کس در خانه نباید هیچ توقعی از او داشته باشد.

 ۹ توصیه به خانم هایی که می‌خواهند همسر بهتری باشند
خانم یا آقا فرقی ندارد هرکدام که ساعات کمی در خانه هستید، مسوولیت هایی را برای روزهای تعطیل برعهده بگیرید. این حس مشارکت به هردوی شما احساس مفید و مهم بودن می دهد چو نشان می دهد برای زندگی مشترکتان وقت گذاشته اید.

2. در حضور هم قید تکنولوژی را بزنید


تکنولوژی می تواند روابط مجازی انسان ها را بسیار گسترده کند اما متاسفانه همین تکنولوژی می تواند روابط نزدیک و حقیقی افراد با نزدیکانشان را نابود کند. از زمانی که شوهرتان احساس کند یک صفحه الکترونیکی برای شما از او مهم است، منتظر عواقبی مانند سرد شدن روابط زناشویی، احساسات منفی، بی توجهی و دور شدن یکدیگر باشید. بهترین کار این است که با ورود همسر به خانه تلفن را کنار بگذارید، حتی تا جایی که می شود تلویزیون را خاموش نگه دارید.


درباره اینکه روز را چگونه گذرانده اید با هم صحبت کنید. یقین داشته باشید که هیچ چیز جای یک رابطه واقعی و چشم در چشم را نمی گیرد. همین امروز امتحان کنید. شاید متوجه شوید که سرگرم گوشی و تلویزیون بودن شما را از دیدن و حس کردن خیلی موارد در خانه و خانواده تان محروم کرده است.

3. روزهای خاص تان را یادآوری کنید


یکی از اشتباهاتی که خانم ها مرتکب می شوند این است که یادآوری روزهای خاص را معیاری برای محک زدن عشق یکدیگر می دانند و مثلا همسری که روز تولدشان را فراموش کند، بی عاطفه می دانند. به جای این کار بهتر است روزهای خاص را به هم یادآوری کنید و حتی درباره اینکه چه توقعی برای سالگرد ازدواج یا روز تولد یا روز زن و... دارید، صحبت کنید. چه اشکالی دارد؟ چرا منتظر می مانید همسرتان فراموش کند و بعد با تلخی و دلخوری از او گله می کنید و روزی را که یادآور شادی و خوشحالی است به روزی رنج آور تبدیل می کنید؟ نزدیک ترین سالگرد شادی آور را امسال این گونه برگزار کنید. با یادآوری و برنامه ریزی از نتایج شادی بخش آن لذت ببرید.

۹ توصیه به خانم هایی که می‌خواهند همسر بهتری باشند

4. همیشه از یکدیگر تعریف کنید


بسیاری از زن و شوهرهای ناموفق بیشتر از اینکه از هم تعریف کنند، از هم انتقاد می کنند. وقتی تمام وقت با هم بودنتان به انتقاد می گذرد، حتی همان انتقاد هم دیگر سازنده نخواهدبود. تحقیقی نشان داده در یک ازدواج خوب، باید نسبت تعریف کردن به انتقاد، 5 به 1 باشد. چه در خلوت و چه در مقابل جمع، به کارهای فوق العاده ای که همسرتان انجام می دهد، اشاره کنید.


هر انسانی توانایی ها و کمبودهایی دارد، مخصوصا در جمع، زمان مناسبی برای یادآوری کمبودهای همسرتان نیست. هرگز همسرتان را تحقیر نکنید، حداقل روزی یک بار به او بگویید چقدر دوستش دارید و چقدر به وجودش افتخار می کنید.

5. زمانی را به یکدیگر اختصاص دهید


زندگی امروزه پرمشغله و پرهیاهو است. با این حال زن و شوهرهای موفق همیشه زمانی را به این اختصاص می دهند که کنار یکدیگر باشند. در طول روز گاهی در لحظاتی که بیکار هستید برای او پیام های زیبا بفرستید. وقتی در خانه هستید گاهی بی هوا او را در آغوش بگیرید. تمام این کارها در روز چند دقیقه بیشتر وقت شما را نمی گیرد اما باور کنید که اثری عمیق بر روابطتان خواهدگذاشت.

6. از یکدیگر قدردانی کنید


در اغلب روابط مشکل دار حداقل یکی از طرفین احساس می کند مورد ظلم واقع شده و مورد تقدیر قرار نمی گیرد. قدردانی می تواند در حد تعریف از غذایی که پخته شده یا تشکر از خرید کوچکی که انجام شده باشد. قدردانی کردن از همین کارهای کوچک به همسرتان این پیام را می دهد که کارش دیده شده و نقش مهمی در کسب رضایت در پیوندهای زناشویی دارد.

۹ توصیه به خانم هایی که می‌خواهند همسر بهتری باشند

7. همدیگر را در آغوش بگیرید
یک دقیقه در آغوش کشیدن حسی را منتقل می کند که هیچ کار دیگری در چنین مدت کوتاهی نمی توان چنان تاثیری بگذارد. پس ارزشش را دارد که روزی چند دقیقه را به آن اختصاص دهید. این کار را حتی هنگامی که مطالعه می کنید یا تلویزیون تماشا می کنید یا هنگام خارج شدن همسرتان از خانه می توانید انجام دهید. بگذارید فرزندانتان ببینند که شما یکدیگر را در آغوش می گیرید و به هم عشق می ورزید.

8. همدیگر را آسان ببخشید


هیچ کدام از ما انسان های کاملی نیستیم و هم گاهی اشتباه می کنند. یاد بگیرید که یکدیگر را ببخشید و بعد از اینکه بخشیدید دیگر به عناوین مختلف موضوع را بر سر همسرتان نکوبید.

9. به همدیگر لبخند بزنید


یک لبخند می تواند حال همسرتان را دگرگون کند. حتی زمانی که خسته اید، وقتی به همسرتان نگاه می کنید و لبخند می زنید، به او این احساس را منتقل می کنید که برایش اهمیت قائل هستید. خندیدن و لبخند زدن می تواند لذت و شادی را به رابطه تان وارد کند. گاهی خانوادگی به نمایش های کمدی بروید و از خندیدن در کنار یکدیگر لذت ببرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹ توصیه به خانم هایی که می‌خواهند همسر بهتری باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..