تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابعاد علمی نخستین «جشنواره تحلیل برتر»

مشاور دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، ابعاد علمی نخستین دوره از مسابقات تحلیلی ویژه فعالان بازارسرمایه را با عنوان «جشنواره تحلیل برتر» تشریح کرد.

سیدمحمد هاشمی‌نژاد، مشاور دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) عنوان کرد: کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، این جشنواره را با هدف توسعه فرهنگ دانش‌محوری در بازارسرمایه و گسترش معاملات مبتنی بر تحلیل در این بازار، با حضور کلیه دانشجویان، اساتید، کارشناسان و مدیران فعال در بازار سرمایه ایران، برگزار خواهد کرد.

وی در خصوص موضوع اصلی این جشنواره گفت: محور اصلی نخستین جشنواره، تحلیل و پیش‌ بینی قیمت‌ جهانی فلزات اساسی (روی، مس، فولاد) است تا بتوان با بررسی ابعاد مختلف این صنعت، تصویر روشنی را از روند نوسانی و آینده این صنعت به بازار ارائه کرد.

هاشمی‌نژاد رئوس پیش بینی شده برای دوره های بعدی جشنواره را برشمرد و بیان داشت: اولویت موضوعی جشنواره بر صنایع فعال در بازار سرمایه متمرکز شده است تا با توجه به سهم بالای این صنایع در پرتفوی سرمایه گذاران، هم بتوان تصویر دقیقی از روند صنایع برای فعالان ترسیم کرد و هم در مجموع بتوان روند آتی شاخص های بازار را ارزیابی و پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این جشنواره، توسعه دانش محوری و تصمیم گیری بر مبنای تحلیل های معتبر در میان فعالان بازار است تا بدین طریق بتوان ضمن کاهش سهم رفتارهای هیجانی در مکانیزم معاملاتی، اهمیت خرد و مالی رفتاری را نیز گسترش ویژه ای بخشید، گفت: با وجود بهبود های حاصل شده، هنوز شاهد هستیم که بسیار از جریان های معاملاتی بازار بر مبنای شایعات و اخبار تایید نشده صورت می گیرد که متاسفانه متضرران اصلی و نهایی این قبیل رفتارها، بازار سرمایه و بی اعتمادی عامه مردم به این بازار است.

مشاور دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران تصریح کرد: در جشنواره های بعدی، موضوعات مختلفی از جمله تحلیل و پیش‌بینی آینده صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی، سنگ آهن، صنعت خودرو، صنعت بانکداری و بازار ارز به رقابت گذاشته خواهد شد.

وی درباره ترکیب کمیته ارزیابی جشنواره گفت: در ترکیب داوران، چهره های برجسته دانشگاهی و بازار سرمایه حضور دارند تا بتوان ارزیابی جامعی را از تحلیل ها، انجام داد. در این راستا، تیم داوری مرکب از «محمد اصولیان»، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دبیر علمی، «محمد هاشمی‌ نژاد»، «مجید دهقان»، «روح‌اله حسینی‌ مقدم» و «مرتضی علی‌‌اکبری» است.

هاشمی نژاد یادآور شد: علاوه بر آنکه به هر یک از سه تحلیل برتر، لوح سپاس و جوایز نقدی، اختصاص می‌یابد، متن کامل تحلیل‌های برتر به همراه رزومه تحلیلگران در سایت رسمی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و ویژه‌نامه‌ اختصاصی جشنواره، منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده که سه تحلیل منتخب هر دوره از جشنواره در قالب بهترین نمونه (Best Practice) در قالب کارگاه های یک روزه برای علاقه مندان و فعالان بازار، ارئه گردد که اطلاع رسانی در این خصوص نیز در سنوات آتی، انجام می شود.

به گفته مشاور دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، حامیان این جشنواره شرکت‌های فعال در صنعت مربوطه بوده و در هر یک از ویژه‌نامه‌ها نسبت به معرفی حامی مالی مربوطه، اقدام خواهد شد.

به گفته وی علاقه‌مندان به حضور در این مسابقات فرصت دارند آثار خود را تا 20 آبان ماه امسال از طریق وب سایت کانون به نشانی www.iiia.ir ارسال نموده یا به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، خیابان سهروردی‌جنوبی، پایین‌تر از راهنمایی‌ و ‌رانندگی، کوچه ‌اسلامی، پلاک۴، واحد۱۲ ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان می‌توانند برای دریافت نحوه ارسال آثار و آگاهی از جزئیات محورهای مسابقه، با دبیرخانه این جشنواره از طریق شماره‌های۸۸۳۴۹۴۳۰، ۸۸۳۴۹۲۶۰ و  ۸۸۳۴۹۴۴۴ تماس حاصل کرده یا به آدرس   www.iiia.irمراجعه کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابعاد علمی نخستین «جشنواره تحلیل برتر»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..