تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جراحی وسواس برای نخستین بار در خاورمیانه

درمان جراحی وسواس برای نخستین بار در خاورمیانهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور پرورش عضو گروه ویژه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری جراحی وسواس که در بیمارستان حضرت رسول‌ اکرم برگزار شد گفت: تاکنون بیش از 500 جراحی برای درمان مشکلات حاد مغزی همانند پارکینسون در این مرکز انجام گرفته است.

پرورش ادامه داد: هفته گذشته برای نخستین بار در خاورمیانه، اولین جراحی ساده مغزی برای درمان وسواس بسیار شدید در این مرکز با موفقیت انجام شده است.

عضو گروه ویژه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: جراحی وسواس در کشورهای اروپایی یکصد و 50 هزار پوند، در آمریکا نزدیک به 250 میلیون دلار و در ایران با حمایت‌های بیمه تنها به قیمت 8 میلیون تومان انجام می‌گیرد؛ هزینه‌ای که علاوه بر جراحی وسواس شامل سایر جراحی‌ها همچون پارکینسون با روش نوین و خاص شامل می‌شود.

 این عضو گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به روش جراحی درمان وسواس، بیان کرد: قیمت این جراحی در ایران تنها نیم درصد هزینه های آن در سایر جهان است و در این روش ( الکترو تاکسید ) بیمار حین جراحی کاملا هوشیار است و در همان حالت با شناسایی محل دقیق اختلال، الکترودهای یک و نیم میلی موقتی کارگذاری می شود که درصورت جواب دهی بیمار به درمان حتی در همان حین جراحی بعد از مدتی این الکترودها ی موقتی از مغز خارج و الکترودهای دائمی برای تحریک لایه های عمقی مغز کار گزاری و فعال می‌شوند.

همه وسواسی‌ها جراحی نمی‌شوند

 پرورش یادآور شد: البته همه وسواسی‌ها را جراحی نمی‌کنیم بلکه روش درمان جراحی وسواس که بیش از ۸۰ درصد موفقیت آمیز است، فقط برای بیمارانی با درصد وسواسی بسیار شدید و غیر قابل درمان با دارو انجام می شود.

 وی خاطر نشان کرد: به طور کلی آمار عوارض این گروه از جراحی‌های انجام شده به روش الکترو تاکسید در جهان به گونه ای است که تقریبا 8 درصد جراحی ها به عفونت می‌انجامد درحالیکه به علت استفاده از بهترین تجهیزات و به کارگیری جدیدترین روش‌های به روز و استاندار در ایران، میزان عوارض بعد از این جراحی ها زیر نیم درصد است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جراحی وسواس برای نخستین بار در خاورمیانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..