تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عابران پیاده، قربانى ٢١ درصد حوادث ترافیکى

عابران پیاده، قربانى ٢١ درصد حوادث ترافیکىبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صديقه اعتماد سعيد رئيس راديو سلامت در نشست هم اندیشی تصادف و حوادث راديو سلامت گفت: آمار نشان می‌دهد که ۲۱درصد تلفات جانی در حوادث ترافیکی مربوط به عابران پیاده است که بسیاری از  این افراد تحصیلاتی در سطح متوسطه داشته اند.

وی افزود: رسیدن به مقصد تنها موضعی محسوب می شود که برای افراد در خیابان مهم است و توجه زیادی به اطرافشان ندارند؛ مخاطبان ما افراد متفاوتی هستند که به همین جهت باید تبلیغات آموزشی در حوزه پیشگیری از سوانح و تصادفات برای همه‌ سنین ساخته شود.

اعتماد سعيد ادامه داد: بخشی از رفتار پرخطر عابران پیاده در خیابان مربوط به فضای شهری نامناسب است و گاهی اوقات شاهدیم افراد برای اینکه سریع‌تر به مقصد برسند، رفتار پرخطری انجام می دهند.

اجرای طرح پايلوت كمپين مردمى عابران پياده در كشور

در ادامه شهرام رفیعی‌ سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت گفت: با همکاری آموزش و پرورش، وزارت کار ، وزارت بهداشت و درمان و ناجا کمپینی برای پیشگیری عابران پیاده از تصادفات طراحی کرده ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ایمنی باید تبدیل به تقاضا بشود و به مطالبه‌ عمومی تبدیل شود.

رفيعى تصریح کرد: كمپين مردمى عابران پياده در ابتدا به صورت پایلوت در یک شهر پیاده‌سازی شده است و پس از بررسی های لازم در  سراسر کشور انجام می‌شود.

وى با بيان اينكه شعار كمپين مردمى عابران پياده در زمينه پيشگيرى حوادث "حادثه تقدیر نیست، تقصیر است" انتخاب شده است، گفت: از سفیران سلامت که در وزارت بهداشت و درمان، آموزش‌های خوبی دیده اند، استفاده خواهیم کرد.

سرپرست دفتر آموزش سلامت اظهار کرد: در کشورهای دیگر از نماد آسفالت و خط کشی سفید پیاده استفاده شد که بسیار بر روی شهروندان اثربخش بوده ، ما نیز از همین نمادها در تهیه بیلبوردها استفاده کردیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عابران پیاده، قربانى ٢١ درصد حوادث ترافیکى»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..