تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توپک ماش؛ غذای محبوب بچه ها

۶۲۳۹۸۸

۲۲۱  بازدید

این نوع غذا که توپک ماش نام دارد در عین اینکه لذیذ است برای کودکان هم جالب است و بچه ها با دیدن شکل این غذا اشتهایشان باز می شود.

ماهنامه سفره ایرانی: این نوع غذا که توپک ماش نام دارد در عین اینکه لذیذ است برای کودکان هم جالب است و بچه ها با دیدن شکل این غذا اشتهایشان باز می شود.

* میزان سرو: 6 الی 8 نفر

مواد لازم خمیر:

آرد: 3 پیمانه روغن زیتون: 7 قاشق سوپ خوری آب: به مقدار لازم نمک: به مقدار لازم
مواد لازم میانی:ماش: 500 گرم فلفل سبز یا قرمز (تند) 4 عدد روغن زیتون: 2 قاشق سوپ خوری آب: 9 قاشق سوپ خوری نمک: به مقدار لازم آب لیموترش: 2 قاشق سوپ خوری طرز تهیه توپک ماش 
طرز تهیه:

برای تهیه مواد میانی ابتدا ماش را از شب قبل در آب خیس کنید. سپس در آب و نمک بپزید تا نرم شود. ماش پخته را در مخلوط کن به صورت پودر در آورید. هسته فلفل های سبز یا قرمز را در آورده و آنها را به ابعاد کوچک برش دهید. دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون روی آنها بریزید و مخلوط کنید. این مخلوط را در تابه روی حرارت قرار داده و چهار قاشق سوپ خوری آب اضافه کنید و حدود 4 دقیقه بپزید. ماش پوره شده و پنج قاشق سوپ خوری آب باقیمانده را اضافه کرده و حدود 10 دقیقه به پخت مواد روی حرارت متوسط ادامه دهید. ظرف را از روی حرارت بردارید و آبلیموترش را اضافه کنید.

برای تهیه خمیر، آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و روغن زیتون را اضافه کنید. آب را به تدریج اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را ورز دهید. روی آن را با پارچه ای تمیز بپوشانید و حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید. خمیر را از یخچال در آورید و گلوله هایی به اندازه لیموترش از آن جدا کنید. آنها را روی کاغذ روغنی پهن کنید. آنها را کف دست خود به شکل دو قیف در آورید و داخل آنها را با مخلوط مواد میانی پر کنید. روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کرده و آنها را در روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی و برشته شوند. توپک های برشته شده را روی دستمال کاغذی ویژه آشپزی قرار داده تا روغن اضافی شان گرفته شود و سپس سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توپک ماش؛ غذای محبوب بچه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..