تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناآگاهی، مهمترین مانع تصویب لایحه حمایت از معلولان است

بنیانگذار کانون معلولین توانا گفت: مسئولان کشور و نمایندگان مردم، شناخت و آگاهی خوبی نسبت به زندگی و مشکلات معلولان ندارند و همین امر مانع از تصویب لایحه حمایت از حقوق این قشر در مجلس و شورای نگهبان می شود.

به گزارش خبرنگار شمانيوز ، سید محمد موسوی مدیر عامل شرکت فیروز روز دوشنبه در نشست «بررسی چالش های پیش روی تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان» در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: معلولان یکی از واقعیت های کشور ما هستند که به سادگی نادیده گرفته می شوند و کمپین حمایت از معلولان به دنبال نشان دادن نیازهای به حق این قشر و تسریع در روند تصویب لایحه حمایتی از آنان است.

وی ادامه داد: بی توجهی مسئولان به مشکلات معلولان، چالشی طبیعی است زیرا آنان همیشه دشمن را بسیار بزرگ تصور می کنند و معتقدم ابتدا باید این تصور اصلاح شود.
موسوی راهکار حل مشکلات و چالش های فرا روی تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان را بالا بردن سطح آگاهی مردم عنوان کرد و گفت: وقتی مردم، مطالبات جامعه معلولان کشور را بشناسند می توانند در کنار این قشر قرار گرفته و برای انجام این مطالبات تا پایان بایستند.

مسئولان به وعده هایی که به معلولان داده اند عمل کنند و به یاد بیاورند که گفتند در کنار مردم هستند و شرایط زندگی آنان را درک می کنند.

موسوی ضمن قدردانی از مردم نیکوکار که خیریه ها را برای حمایت و دستگیری از معلولان تاسیس می کنند، پیشنهاد کرد به جای راه اندازی این خیریه ها، مردم در کنار کانون های تخصصی قرار گیرند و برای بهتر شدن زندگی معلولان، در کنار آنها باشند تا مسئولان را نسبت به رعایت حقوق معلولان حساس کرده و مسئولان به این باور برسند که رعایت حقوق این قشر، هزینه های جامعه را نیز کاهش خواهد داد.

بهروز مروتی یکی از مسئولان کمپین معلولان که اکنون پنج هزار عضو در سراسر کشور دارد نیز در این نشست گفت: بر اساس قانون سال 83 ، سه درصد اشتغال بخش های دولتی به معلولان اختصاص دارد، شهرداری ها موظف به مناسب سازی محیط در شهرسازی ها و طراحی اماکن عمومی هستند و حتی تلویزیون نیز طبق قانون سال 83 باید هفته ای دو ساعت از برنامه های خود را به معلولان اختصاص می داد.

وی توضیح داد: قانون معلولان در سال 83 با سکوت شورای نگهبان مواجه شد و هیچ ضمانت اجرایی نداشت یعنی اگر سازمان ها یا نهادهای دولتی مایل به اجرای قانون سه درصد اشتغال معلولان نبودند، هیچ الزامی برای اجرای آن وجود نداشت.

مروتی اضافه کرد: اما لایحه ای که با عنوان لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی در انتظار بررسی و تصویب است، ضمانت اجرایی دارد و حتی در صورتی که از سوی نهادها و سازمان ها اجرایی نشود مجازات نیز در بر خواهد داشت.

وی گفت: این درحالیست که هم اکنون، برخی نهادها و دستگاه ها با اعمال شیوه نامه ای مانع از اجرای سه درصد اشتغال معلولان شده و در حالی که معلولان در آزمون استخدامی با نمرات و حد نصاب خوبی قبول شده بودند از استخدام آنان براساس این شیوه نامه سرباز می زنند و قانون مناسب سازی ساختمان های دولتی و خصوصی برای معلولان نیز رعایت نمی شود.

این مسئول کمپین معلولان ادامه داد: فرق لایحه حمایت از حقوق معلولان با قانون معلولان در سال 83 ضمانت اجرایی و افزایش مستمری معلولان از 53 هزار تومان به پایه حقوقی استخدامی وازت کار یعنی بین 900 تا یک میلیون تومان است.

وی تسریع روند تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان را مهم ترین هدف کمپین معلولان عنوان کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناآگاهی، مهمترین مانع تصویب لایحه حمایت از معلولان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..