تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لوریس چکناواریان آثار خود را به موزه موسیقی تقدیم کرد

لوریس چکناواریان آثار خود را به موزه موسیقی تقدیم کردبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اهدای آثار لوریس چکناواریان به موزه موسیقی، امروز در موزه موسیقی با حضور علی مرادخانی، شاهین فرهت، شهرام ناظری، حسن ریاحی، بهرام جمالی و تعداد دیگری از هنرمندان موسیقی و اهالی رسانه برگزار شد.

لوریس چکناواریان در این مراسم، نت‌های ۷۰ اثر خود را در قالب بانک اطلاعاتی موسیقی به موزه تقدیم کرد.

در ابتدا، گاه‌شماری تصویری از زندگی لوریس چکناواریان نمایش داده شد.

سپس حسن ریاحی گفت: خوشحالم که تولد ۸۰ سالگی لوریس چکناواریان را همه با هم جشن می‌گیریم. او از اساتید خوب موسیقی است. امیدوارم سال های سال عمر کند. او راهنمای خوبی برای علاقه‌مندان این هنر است.

سپس شاهین فرهت موسیقیدان کشورمان، روی صحنه رفت و اظهار کرد: من پیش از همه شما لوریس را می‌شناختم. لوریس معلم همه ما هست و خواهد بود. او یک مرد هزار چهره است و من برای او آرزوی موفقیت دارم. او سابقه بالایی در رهبری ارکستر، آهنگسازی و ... دارد.

سپس علی مرادخانی روی صحنه رفت و گفت: این مراسم بسبار زیبا و دوست داشتنی است. این مکان که موزه موسیقی است ابتدا از دست رفته بود، ولی ما با همکاری آقایان کاظمی و بهشتی این مکان را به موزه موسیقی تبدیل کردیم و افراد بسیاری ما را در این راه همکاری کردند. آدم نباید یادش برود که چه کسی برایش کار خوبی کرد. وظیفه ما این است برای حوزه‌هایی که سال‌ها در آن کار شده، مکانی خاص داشته باشیم.

موزه تئاتر به زودی افتتاح می‌شود

وی افزود: ما سال‌های بسیاری است که تئاتر داریم؛ برای همین بین تئاترشهر و تالار وحدت مکانی خریدیم که قرار است آن را به عنوان موزه تئاتر آماده کنیم. یکی از مشکلات ما نداشتن حافظه تاریخی برای هنر است. برای همین موزه تئاتر به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: ما در موزه موسیقی و موزه تئاتر تلاش می‌کنیم تا امانت‌دار خوبی باشیم. سعی می‌کنیم تا ثروت هنری‌مان را به دیگران نشان دهیم. این هنرها باقی می‌ماند و ما باید بنیان کارهای زیرساختی را بگذاریم.

سپس لوریس چکناواریان بر صحنه رفت و گفت: واقعا خدا را شکر می کنم به ۸۰ سالگی رسیدم و در کشور اجدادم متولد شدم. من خوشحالم که در کنار دوستانم هستم و فرهنگ عظیم این کشور را یاد گرفتم. من هیچ جای دنیا بجز ایران که خاک من است، نمی توانستم آثارم را اهدا کنم. من اگر روی خاک خودم نبودم، نمی‌توانستم کارهایم را به اتمام برسانم. تمام کسانی که در کنار من بودند، در آفرینش آثار من سهیم هستند. هنر تنها برای هنرمند نیست. موسیقی زبان خداست و اخلاق ملت را عوض می‌کند و مثل یک معجزه عمل می کند. ارتباط انسان با خدا به انسان دیکته می شود. همه هنرها الهامی از جانب خداوند است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لوریس چکناواریان آثار خود را به موزه موسیقی تقدیم کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..