تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رازتپه هايی اسرار آميز كه دود از دلشان بیرون می آید!+تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در دنیای اطراف ما شگفتی های زیادی است که گاهی اوقات با شنیدن آن ها به فکر فرو می رویم که چنین چیزی چگونه ممکن است وجود داشته باشد و یا دنبال علت این وقایع عجیب و غریب هستیم تپه های دودزا شمال غرب کانادا یکی از این مناطق عجیب و غریب می باشد، تپه هایی که دود آن ها ناشی از فوران یا فعالیت های آتش فشانی نیست، بلکه علت دیگری دارد که اگر با ما در ادامه مطلب همراه باشید شما دوستان  را با علت تپه های دودزای کانادا و یکی از دیدنی های کانادا آشنا خواهیم کرد.

تپه هایی در کانادا که دود از دلشان بیرون می آید

تپه های دودزای کانادا

در ساحل شرقی کیپ بوترست (Cape Bathurst) در کشور کانادا در مناطق شمال غربی کانادا در کنار اقیانوس قطب شمال و دریاچه های کوچک تپه هایی قرار گرفته که از دل آن دود بیرون می آید و به تپه های دودزای کانادا معروف هستند.
تپه های دودزا در این منطقه میلیارد ها سال است که در حال سوختن می باشند و هنوز این سوختن ادامه دارد. این تپه ها که دارای زغال سنگ قهوه ای می باشند به صورت خود به خود به این حالت در امده اند. سایش تپه ها و قرار گرفتن در مجاورت هوا سبب مشتعل شدن آن ها گشته است. آب دریاچه های کم عمقی که در نزدیکی این کوه های دودزا قرار دارند اسیدی شده است. در سفر به کانادا به تماشای تپه های حیرت انگیز دودزای کانادا بروید که یکی از زیباترین دیدنی های کاناداست.

تپه های دود زا در کانادا

تپه هایی در کانادا که دود از دلشان بیرون می آید

داستان کشف تپه های دود زا

فردی به نام فراکلین در سال 1845 برای تحقیق و جستجو از طرف انگلستان به کانادا اعزام شد او از این سفر اکتشاف خود برنگشت. به همین دلیل تیم های تحقیقاتی زیادی برای این که او را پیدا کند عازم شمال کانادا شدند یکی از این تیم ها به سرپرستی مک کلور برای جستجوی او در سال 1850 عازم آن جا شد آن ها برای رفتن به کانادا باید به آلاسکا می رفتند تا با تیم اعزامی از سوی بریتانیا که از سمت شمال شرق می آمدندبپیوندند. کاپیتان مک کلور برای رفتن به آلاسکا از تنگه برینگ به سمت شرق رفتند و با پشت سر نهادن بارو به آلاسکا رسیدند . 

مک کلوری در نزدیکی کیپ باتهرست در شمال غربی کانادا دید که از کوهی در فاصله ای بسیار دور دود بلند می شود. او خوشحال شد و عده ای را برای این که بفهمند آیا فرانکلین در آن جا هست روانه آن کوه ها کرد. وقتی این گروه اعزامی به آن منطقه رسیدند متوجه شدند که این منطقه پر است از سنگ هایی که از ان ها دود بلند می شود ان ها یکی از این سنگ ها را با خود آوردند تا به مک کلوری نشان دهند. ابتدا فکر کردند این سنگ ها سنگ های اتشفشانی هستند ولی بعد متوجه شدند که در واقع این ها زغال سنگ غنی شده با سولفور می باشند نه سنگ آتشفشانی.

تپه هایی در کانادا که دود از دلشان بیرون می آید

تپه هایی در کانادا که دود از دلشان بیرون می آید

منبع:همگردی

انتهای پیام/

تپه های دودزای کانادا را بیشتر بشناسید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رازتپه هايی اسرار آميز كه دود از دلشان بیرون می آید!+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..