تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش آثار هنرمند ایرانی برای اولین بار در ایران

گالری گردی این هفته ۵ آبان در پایتخت با گشتن در میان آثار هنرمندانی چون حسین والامنش، کامبیز درمبخش و صادق بریرانی همراه است.

به گزارش شمانیوز، این هفته در میان افتتاحیه ها شاهد نمایشگاه هنرمندانی چون حسین والامنش و صادق بریرانی هستیم که یکی از آنها برای نخستین بار در ایران نمایشگاه می گذارد و دیگری پس از ۲ دهه. همچنین هنرمندان پیشکسوتی چون محمد علی بنی اسدی و کامبیز درمبخش نیز این هفته نمایشگاه شان در تهران برپاست. این در حالی است که موزه هنرهای معاصر تهران این روزها میزبان آثار تونی کرگ هنرمند مجسمه ساز انگلیسی_ آلمانی است. در ادامه نگاهی داریم به برخی افتتاحیه های این هفته در پایتخت.

گالری ویستا: جمعه ۵ آبان گالری ویستا میزبان آثار ویدیو آرت، چیدمان، حجم و کاریکاتورهای کامبیز درمبخش خواهد بود. این هنرمند درباره جدیدترین نمایشگاه اش که با عنوان «سورپرایز» برگزار می شود، گفته است: عنوان نمایشگاه را «سورپرایز» گذاشتم چون مخاطب در مواجهه با آثار دچار شگفتی می شود. درباره محتوای آثار نمی توانم صحبتی بکنم چرا که سورپرایز شدن بخشی از محتوای این نمایشگاه است اما تعداد آثارم در این نمایشگاه ۳۰ اثر است و در آن از ویدیوآرت تا چیدمان و مجسمه ارایه می شود.

گالری بن: نمایشگاه دست‌خط‌های صادق بریرانی که می توان آنها را دستخط های عرفانی نامید، ۴ تا ۱۰ آبان برگزار می‌شود. این هنرمتد بیش از بیست سال است در ایران نمایشگاهی برپا نکرده است. آثار او در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فراوانی به نمایش درآمده و گفته می‌شود منتقدان و هنرمندان را در مقطع نمایش به تحسین واداشته است. این گالری در خیابان درکه، خیابان احمدپور، پلاک ۶۰ قرار دارد.

پروژه‌های آران: نمایشگاه «از کجا آمده‌ام؟» مجموعه آثار حجم و چیدمان حسین والامنش ۵ تا ۲۲ آبان برپا می‌شود. حسین والامنش اولین نمایشگاه انفرادی خود را در زادگاهش برگزار می‌کند. این هنرمند مقیم استرالیا، برای نمایش در این رویداد، مجموعه‌ای از آثارش را که نمایانگر زوایا و لایه‌های مختلف زندگی اوست انتخاب کرده است که قدمت بعضی از آنها به بیش از ۲۰ سال قبل بازمی‌گردد. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر،پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند.

گالری ژینوس: نمایشگاه آثار نقاشی آزاده شجاعی ۵ تا ۹ آبان در گالری ژینوس واقع در خیابان دکتر حسین‌ فاطمی، ابتدای خیابان‌ولیعصر، پلاک‌۲۱، طبقه اول برپا می‌شود.

گالری ساربان: نمایشگاه نقاشی محمدعلی بنی اسدی با عنوان «رنگ رخسار» با کیوریتوری امیر سقراطی ۵ تا ۱۵ آبان برگزار می‌شود. این هنرمند گفته است که در این نقاشی‌ها به عمد سعی شده چیزی از روایت وجود نداشته باشد و تلاش کرده از روایت موجود در نقاشی‌ فاصله بگیرد. علاقمندان می‌توانند به گالری ساربان واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول مراجعه کنند.

گالری سهراب: نمایشگاه نقاشی‌های مهرو اصغری ۵ تا ۱۶ آبان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ مراجعه کنند.

گالری شکوه: نقاشی‌های جواد بیاد با عنوان «حرکت جهان بسوی ...» در گالری شکوه برپا می‌شود. هنرمند درباره این آثار گفته است: در این مجموعه موضوعات متفاوتی را به عنوان نماد و نهاد،  شالوده این آثار قرار داده ام. سرفصل های آثار در ارتباط با ابعاد اجتماعی هستند. بیشترین سوژه را به زمان اختصاص داده ام، اینکه زمان از یک هویت خاص و با ارزشی برخوردار است. علاقمندان برای تماشای این نمایشگاه از ۵ آبان به فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۱۰ آبان ادامه دارد.

گالری شیرین: نمایشگاه گروهی «خط معمار» با نمایشگاه گردانی پرشیا قره گوزلو ۵ تا ۲۴ آبان در گالری شیرین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ مراجعه کنند.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی پونه جعفری‌نژاد ۵ تا ۱۰ آبان در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برگزار می‌شود.

گالری مژده: نمایشگاه طراحی و نقاشی خط محسن کرمی با عنوان «هورخش» ۵ تا ۱۵ آبان به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک برگزار است.

گالری بهنام دهش‌پور: نمایشگاه نقاشی خط «سی در چهل» با آثاری از احمد محمدپور ۵ تا ۱۰ آبان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان شهید لواسانی (فرمانیه غربی)، کوچه شهید جباریان (فروردین سابق)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ مراجعه کنند.

گالری نگر: نمایشگاه گروهی طبیعت با آثاری از  صنم اسلامیه، فیروزه بختیاری، فریال تقدس، همایون حیاتی، الهام طاهایی، سمانه نصیبی‌پور، صادق  ادهمی، ندا آزادی،  سعیده امیرعبدالهیان، شب‌بو برکند ، منیژه  سیدحسینی و رامیار فاضلی از ۵ تا ۱۰ آبان در نگارخانه نگر واقع در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم برگزار می‌شود.

گالری هنر ایران: نمایشگاه آثار خوشنویسی شکسته نستعلیق منیرالسادات شریف نیا با عنوان «مستی از نی» جمعه پنجم آبان در نگارخانه هنر ایران افتتاح می شود. این نمایشگاه تا ۱۱ آبان ماه در خیابان حافظ، خ شهریار، خیابان خارک، شماره ۱۹ ادامه دارد.

گالری فردا: نمایشگاه «طبیعت بی جان» با پایشگری هنری هانی نجم و آثار ۴۵ هنرمند ۵ آبان در گالری فردا برپا می شود.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون مازیار اصغری، رحیم مولاییان، ساغر مسعودی، هانی شرار، غلامرضا امین زاده، نیوشا خطیب، سحرعبدالهی، هومن بیات، کامبیز حضرت پور، آرزو جباری، مهشید هاشمی، سالومه گل نراقی، محبوبه میرزایی، فریبا دارابی، رضا شاه حسینی، هوزانا رحیمی، آزاده پذیرا، علیرضا رضوی، سحر سیدنژاد، سمانه گروسی، مرجان خرم گل کاران، امیرحسین مولایی زاده، سهیلا عزیزی، سحر بزرگ نژاد، فاطمه شریعتمداری، فاطمه ستاره، گلناز شهاب نیا، طاها حامد، رزا زرشناس، نسرین یوسفی، حوریه هادی، سوسن شریفی، م. یاقوت، امیر دهقان، فرانک ژین، افسانه مسگرزاده، ثمره بدری، نسرین علائمی، نادیا کرمی، امیر اصغرزاده، مریم حسن پور، مهسا امین زاده، سحرشکراله زاده، امیراحسان محمدی و محمدرضا شرف الاسلامی ارایه می شود.

منبع:مهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش آثار هنرمند ایرانی برای اولین بار در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..