تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهدیدی بزرگ برای سلامت استخوان سالمندان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمین خوردن یکی از مهمترین دلایل از کارافتادگی افراد پس از 65 سالگی است و سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می شوند. در حالی‌که تصور عموم بر این است که زمین‌خوردن بیشتر در ماه‌های سرد و خارج از محیط خانه انجام می‌شود، تحقیقات جدید نشان می‌دهد زمین خوردن در داخل فضای خانه و به دلیل سر خوردن قالیچه های کوچک، بسیار شایع‌تر است.

محققان با بررسی 544 بیماری که بین سال‌های 2013 تا 2016 به دلیل شکستگی استخوان در بیمارستان Central Connecticut بستری بودند دریافتند 55 درصد از این افراد در ماه‌های گرم دچار شکستگی استخوان شدند و حدود سه چهارم این افراد در فضای داخلی خانه آسیب دیده بودند.

نتایج نشان می‌دهد عبور از یک مانع، مهمترین عامل زمین‌خوردن سالمندان است. در فضای داخلی خانه، قالیچه های کوچک مهمترین عامل زمین‌خوردن و افتادن از تخت دومین عامل زمین‌خوردن سالمند است. خارج از محیط خانه، تصادف با وسیله نقلیه، سقوط از وسیله نقلیه و افتادن از پله، مقصران اصلی زمین‌خوردن سالمند است.

اعصاب اندام حرکتی و درک پیام های عصبی با افزایش سن کاهش می یابد. این امر باعث می شود که پاها هنگام راه رفتن موانع را احساس نکنند و بر اثر عدم تعادل، شخص زمین بخورد.زمین خوردن مهمترین دلیل شکستگی لگن در سالمندان مبتلا به پوکی استخوان است‎؛ همچنین باعث ضربه به سر و کاهش هوشیاری می شود.

منبع:شفقنا

انتهای پیام/

قالیچه‌های کوچک؛ تهدیدی بزرگ برای سلامت استخوان سالمندان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهدیدی بزرگ برای سلامت استخوان سالمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..