تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه بیرانوند در فهرست برترین دروازه‌بان‌های جهان قرار گرفت

در حالی که عده‌ای حضور علیرضا بیرانوند در فهرست برترین دروازه‌بان‌های جهان را موضوعی ساده می‌دانند ولی باید این موفقیت کم‌سابقه برای فوتبال ایران را ستود.

به گزارش شمانیوز: در مراسم بهترین‌های فیفا برای اولین بار مقرر شد بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال جهان هم انتخاب شوند. آن هم با رای فقط ۱۱ نفر از دروازه‌بان‌های قدیمی و بزرگ فوتبال دنیا.
در این بین تصمیم بر این گرفته شد که بهترین دروازه‌بان‌های جهان (ترجیحا از هر قاره حداقل یک دروازه‌بان) در فهرست اولیه قرار داشته باشند و از قاره آسیا و فوتبال ایران هم علیرضا بیرانوند انتخاب شد.
هر چند که طبیعی است که بیرانوند در بین دروازه‌بان‌های بزرگ دنیا به جایگاه بالایی نرسد ولی باید توجه داشت که قرار گرفتن در همین فهرست هم افتخاری بزرگ نه تنها برای بیرانوند،‌ بلکه برای فوتبال ایران است.
اولین نکته این اتفاق این است که مربیان و کاپیتان‌ها به دروازه‌بان‌ها رای ندادند و فقط یازده نفر بهترین دروازه‌بان دنیا را انتخاب کرده‌اند و این به این معناست که کارلوس کی‌روش و سید جلال حسینی و بقیه مربیان و کاپیتان‌ها نمی‌توانستند به بهترین دروازه‌بان جهان رای دهند.
حضور بیرانوند در این فهرست اتفاقی نیست و بسته به عملکرد او در سال ۲۰۱۷ بوده است. برای مثال داوید دخئا که در این سال در ترکیب ثابت منچستریونایتد چندان به بازی گرفته نمی‌شد در این فهرست حضور نداشت ولی ۲ دروازه‌بان از فوتبال ایتالیا یعنی بوفون و دوناروما در این فهرست حضور داشتند.
همچنین نبود دروازه‌بانی از انگلیس یعنی جوهارت و جک باتلند نشان می‌دهد که حضور نامزدها سهمیه‌ای نبوده و عملکرد این دروازه‌بان‌ها بوده که باعث شده یک کشور (ایتالیا و آلمان) دو نماینده داشته باشد و کشوری دیگر (‌اسپانیا و انگلیس) نماینده‌ای نداشته باشند.
انتظار می‌رود این موفقیت به خاطر مسائل طرفداری از رنگ‌ها، در فوتبال ایران کمرنگ نشود و زیر سوال نرود و موفقیت بیرانوند موفقیت فوتبال ایران تلقی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه بیرانوند در فهرست برترین دروازه‌بان‌های جهان قرار گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..