تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترسیم دو قطبی تحریم - امنیت ، تهدید جدید آمریکا علیه ایران

در نشست خبری سردار جلالی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مطرح شد؛

پدافند غیر عاملبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در نشستی خبری با رسانه ها به بیان برنامه های این سازمان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل پرداخت.

پس از تشریح برنامه سردار جلالی به بیان  خطراتی که  اکنون کشور را تهدید می کند و همچنین  اقدامات متقابل این سازمان پرداخت و گفت:

یکی از وظایف پدافند غیر عامل پایش و پیش بینی خطرات و تهدیدات است. با توجه به رویکرد دولت آمریکا از طرف این کشور  با تهدیدی مرکب مواجه هستیم و نیاز به تلاش جدی برای مقابله با آن احساس می شود.

مهمترین بخش تهدیدهای آمریکا در حوزه اقتصاد است، آمریکایی‌ها تصور می کند در این حوزه میتوانند بر ما اثر منفی بگذارند ، بر این اساس باید یک طرح دفاع اقتصادی برای بدترین شرایط ممکن  در نظر بگیریم که باید زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی باشد.

سردار جلالی  ادامه داد: حوزه دوم تهدید های آمریکا موضوع سایبری است که با توجه به سخنرانی ترامپ احتمالا آفندی (تهاجمی) باشد؛ در نتیجه به یک طرح دفاع سایبری نیازمندیم، برای مثال در حوزه هایی مانند اینترنت اشیاء باید ضمن بهره مندی از مزایای این عرصه متوجه خطرات گسترده این فضا هم باشیم تا متضرر نشویم.

برای مثال در موضوع خودکشی دو نوجوان دختر اصفهانی اگر میزان دسترسی و نظارت حاکمیتی در فضای مجازی  و سرورهای شبکه های اجتماعی به حد کافی باشد امکان جلوگیری از این اتفاقات برای حاکمیت فراهم خواهد بود.

 رئیس سازمان پدافند غیر عامل اظهار داشت؛ در حوزه زیستی دچار یک سردرگمی علمی هستیم و جامعه نخبگان ما باید یک نقشه جامع پدافند زیستی را قبول کند تا بتوانیم به نتیجه لازم برسیم. در این بخش نیاز است که در کنار ویژگی های مثبت تهدیدات هم دیده شود که در این عرصه نیاز به تعامل بیشتر بین دست اندرکاران است.

جلالی در ادامه به بحث تهدیدات علیه زیرساخت ها پرداخت و گفت:  با هوشمند شدن  زیر ساخت های شهری  ، تهدید های سایبری نیز بیشتر مطرح می شود، که برای توسعه این زیر ساخت ها نیازمند رگولاتوری و تهیه قوانین لازم هستیم نت بتوان بر این  هوشمند سازی نظارت کرد

وی در ادامه با اشاره به سطح تهدیدها علیه کشور ادامه داد: با مقایسه تهدید ها علیه  ایران و سطح امنیت کشور  با دیگر کشورها در حال حاضر همانطور که تهدید ها بسیار زیاد است سطح امنیت هم رضایت بخش است.

 جواب قاطع مردم به ترامپ در مقابله با تهدید سپاه به عنوان مهمترین نهاد امنیت ملی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل به بخش دیگری از سخنان ترامپ اشاره کرد و گفت: تهدید دیگر ترامپ هدف قرار دادن نهاد امنیت ملی ما یعنی سپاه پاسداران  بود  تا  دو قطبی تحریم _امنیت را برای مردم کشورمان ترسیم کند و سپاه را عامل تحریم شدن معرفی کند . که البته  بیش از 3 میلیون نفر از  مردم در فضای مجازی با ارائه یک دیپلماسی مردمی جواب او را دادند که خود نشان از وحدت ملی ما دارد.

سردار جلالی در آخر به رشد علمی بسیار خوب حوزه پدافند غیرعامل در کشور اشاره کرد و گفت: ما در 8/8 /88  انجمن علمی پدافند غیر عامل را در کشور تاسیس کردیم  و توانسته‌ایم طی 3 سال متوالی رتبه الف تولید علم را کسب کنیم. انجمن علمی ما 14 شعبه در استان‌های مختلف دارد که به صورت مردم‌نهاد اداره شده است و تاکنون توانسته‌ 7 هزار نفر را آموزش  دهد و در کنار برگزاری دو رزمایش ، 15 جلد کتاب را نیز  به چاپ برساند.

انتهای پیام/

تشریح تهدید ها علیه کشور توسط  رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترسیم دو قطبی تحریم - امنیت ، تهدید جدید آمریکا علیه ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..