تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش «شوایک» نیمی گروتسک، نیمی تراژدی است

«شوایک» نیمی گروتسک، نیمی تراژدیبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهران رنجبر بازیگر نمایش «شوایک» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی که در تالار وحدت اجرا می‌رود، درباره نقش خود و حضورش در این اثر نمایشی گفت: طی چند ماه گذشته درگیر روند تمرینات نمایش «شوایک» به کارگردانی نعیمی بودم؛ کارگردان کاربلدی که متن این کار را از رمان «سرباز خوب شوایک» نوشته یاروسلاو هاشک اقتباس و آن را به درام تبدیل کرده است.

وی افزود: این نمایش درباره سرباز سفیهی است که قصد دارد جلوی وقوع جنگ جهانی اول را بگیرد و ماجرای داستان در اتریش اتفاق می‌افتد. به نظرم این نمایش عجیب و غریب است. زیرا در 60 دقیقه اول بر پایه گروتسک پیش می‌رود و بعد با ورود وانک نقشی که من بازی می‌کنم و به شدت دوستش دارم، تراژدی نمایش شکل می‌گیرد.

بازیگر سریال «آوای باران» ادامه داد: این نقش از بهترین کاراکترهایی است که در ده سال اخیر بازی کرده‌ام. شخصیتی عاصی و عصیانگر که در میدان جنگ مجنون می‌شود و بعد از عاشق شدن، به جنون می‌رسد. عده‌ای را به گروگان می‌گیرد و بعد خود را می‌کشد. این داستان من را یاد فیلم «غلاف» استنلی کوبریک می‌انداخت.

وی عنوان کرد: از آخرین نقش عصیانگر من که نقش کیانوش در سریال «آوای باران» بود، چند سالی می‌گذشت و خوشحالم که حالا دوباره این موقعیت برایم در تئاتر تکرار می‌شود. باید بگویم برای بازی در نقش وانک زحمت زیادی کشیدم و چند پیشنهاد تلویزیونی را برای تمرکز بیشتر بر این نقش رد کردم و حالا به این نتیجه افتخار می‌کنم. از نظر من نمودار سینوسی این کاراکتر دارای ابعاد مختلفی است که درآوردن آن بسیار سخت بود و خوشبختانه با کمک حمیدرضا نعیمی به خوبی به نتیجه رسید و حالا با تماشای سالن پر از تماشاگر سالن وحدت خستگی از تن‌مان درمی‌رود.

رنجبر همچنین با ابراز خرسندی از همکاری با گروه نمایش شوایک خاطرنشان کرد: اتفاق جالب‌تر این نمایش برای من همکاری با استادم فرهاد آئیش بود که در نقش شوایک بازی می‌کند و یکی از بهترین فرهاد آئیش‌هایی است که در این سال‌ها دیده‌ایم. حضور او و حمیدرضا نعیمی در این اثر برایم بسیار مهم بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش «شوایک» نیمی گروتسک، نیمی تراژدی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..