تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر بروز «کیست‌های پستانی» با مصرف گوشت‌های هورمونی

خطر بروز «کیست‌های پستانی» با مصرف گوشت‌های هورمونیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طاهره لباف درباره مهم‌ترین علت کیستیک شدن پستان‌ها، گفت: کیست ها عمدتا خوش خیم هستند و در برخی افراد به صورت یک بافت اضافی در پستان وجود دارد. علاوه بر ارثی بودن کیست پستان، نوع تغذیه مهم‌ترین عامل بروز این بیماری است.

درحال حاضر تولید غذای ارگانیک در کشور بسیار کم شده است و عمدتا مواد غذایی با سموم و موادی که رُشد آنها را چند برابر می‌کند، تولید می‌شود. روش‌های جدید برای چند برابر کردن تولید غذا در مدت زمان کوتاه، عامل بسیاری از بیماری‌ها ازجمله کیست در بافت پستان‌هاست.

این متخصص بیماری‌های زنان افزود: البته نباید از فست فودها که جای زیادی در زندگی ما باز کرده‌اند نیز غافل شویم. فست فودهابه دلیل سُرخ شدن در روغن با درجه حرارت بالا، اثرات مضری دارند و در هر قسمت بدن ازجمله پستان‌ها می‌توانند ایجاد کیست کنند.

وی با بیان اینکه اختلالات پستانی در زنانی که تمایل به فرزندآوری و شیردادن به کودک خود را دارند کمتر است، توصیه کرد: خانم‌ها باید در فرزندآوری و شیردادن به فرزند خود، رغبت بیشتری داشته باشند تا درصد ابتلا به کیست پستان در آنها نسبت به سایر زنان کمتر ‌شود. همچنین خانم‌ها می‌توانند با نظر پزشک از قرص ویتامین E و قرص گیاه گل مغربی که به سلامت پستان‌ها کمک می کند و از بزرگ شدن کیست‌ها جلوگیری می‌کند، مصرف کنند.

لباف ضمن اشاره به اینکه معمولا کیست‌های پستانی خوش خیم هستند، یادآور شد: بعضی اوقات لازم است از مایع درون کیست، بیوپسی تهیه و آزمایش شود تا از بودن یا نبودن سلول‌های مشکوک به سرطان مطمئن شویم. بنابراین خانم‌ها باید خودآزمایی پستان را یاد بگیرند تا اگر متوجه توده مشکوکی شدند حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: سونوگرافی و ماموگرافی، تشخیص دقیق این ضایعات پستان را ممکن می‌کند، اما ماموگرافی به دلیل داشتن اشعه بالا برای خانم‌های زیر ۴۰ سال چندان توصیه نمی‌شود.

منبع: سلامت آنلاین

انتهای پیام/

مصرف گوشت های هورمونی باعث بروز کیست های پستانی می شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر بروز «کیست‌های پستانی» با مصرف گوشت‌های هورمونی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..