تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشرفت تازه ایران در جذب سرمایه گذاران خارجی

 

تا هفته پیش تفاهم نامه  ها، موافقت نامه ها و قراردادهای خوبی بین سرمایه گذاران خارجی و تامین کنندگان مالی با طرف های ایرانی به امضا رسیده و تمام اینها نشان از پیشرفت خوب ایران در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی است.

بهزاد گلکار، مدیر عامل گروه مالی بین المللی رها در خصوص توافق های اخیر با سرمایه گذاران خارجی به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: توافق های خوبی در زمینه ساخت واگن های مترو، واگن های بین شهری و احداث پروژه های تولید برق توسط انرژی خورشیدی و پروژه های نفتی با سرمایه گذاران خارجی به امضا رسیده است .

وی ادامه داد: اما در روزهای اخیر یک محدودیت جدید در بحث جذب سرمایه گذار خارجی به وجود آمده است. هرچند اتحادیه اروپا، برای این محدودیت آمریکایی، اهمیتی قائل نیست اما به نظر می رسد حضور سرمایه گذار خارجی در ایران را تا حدودی با کندی همراه کند که در این بین، دولت می تواند برای روان سازی امور، با اعمال برخی ضمانت ها این رویه را به ریل سابق بازگرداند.

گلکار افزود: بخش اقتصادی در تمام دنیا با فعل و انفعالات ریسکی همراه است و ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا از این قضیه مستثنی نیست.

وی در خصوص فعالیت های جدید برای جذب سرمایه گذار خارجی بیان داشت: تمام کارها برای جذب سرمایه گذار خارجی صورت گرفته است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم در نهایت تصمیم سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران چگونه خواهد بود.

گلکار در خصوص صنایع مطلوب سرمایه گذاران خارجی بیان داشت: سرمایه گذاران اروپایی بسیار علاقمند هستند تا در بحث سرمایه گذاری های پاک و به بیان دیگر انرژی پاک ، سرمایه گذاری کنند که در این زمینه توافق نامه هایی نیز به امضا رسیده است. اما در صورتی که این توافق ها به پایان خوشی برسد دولت باید مجموعه ضمانت هایی را طراحی کند تا سرمایه گذار را بیش از پیش ترغیب کند.

وی در این خصوص اشاره داشت: سرمایه گذار خارجی در دو صورت سرمایه گذاری می کند: در وهله اول، این که سرمایه گذاری بدون ریسک باشد و در وهله دوم این است که از حمایت دولت بر پروژه ها اطمینان داشته باشد .

مدیر عامل گروه مالی بین المللی رها ادامه داد: به طور مثال نروژی ها اخیرا در پروژه انرژی خورشیدی در مناطق کویری سرمایه گذاری کرده اند و دولت ایران ضمانت لازم را در این زمینه ایجاد کرده و برای این سرمایه گذاری ضمانت دولتی ارائه داده است. به این ترتیب اگر وزارت اقتصاد نیز بتواند از سرمایه گذاران حمایت کند، ریسک سرمایه گذاری برای این قبیل سرمایه گذاران کاهش می یابد و شاهد حضور بیشتر و پررنگ تر آنها در فرصت های اقتصادی کشور هستیم .

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشرفت تازه ایران در جذب سرمایه گذاران خارجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..