تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان انجام تشریفات صادرات و واردات با سامانه جامع گمرکی کوتاه شد

رئیس هیأت مدیره اتحادیه حق‌العمل‌کاران گمرکی ایران گفت: گمرک پیشتاز در مسیر شفافیت است و زمان انجام تشریفات صادرات و واردات با سامانه جامع گمرکی کوتاه شد

به گزارش شمانیوز:صفدر سلامی با اشاره به اینکه گمرک تلاش زیادی برای الکترونیکی شدن رویه‌های گمرکی می‌کند، گفت: ایجاد سامانه جامع گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی یکی از اهداف بزرگ دولت الکترونیک بود که عملی شد و دکتر کرباسیان برای انجام این کار تلاش زیادی انجام داد و همین مسیر شفافیت و تسهیل تجارت را رئیس کل جدید گمرک ادامه می‌دهد.
وی افزود: از زمانی که سامانه جامع گمرکی راه‌اندازی شد، مشکلاتی هم وجود داشت و جالب اینجاست که بروز این مشکلات هیچ ارتباطی با گمرک ندارد و به بخش زیرساختی و مخابراتی مرتبط است.
وی با بیان اینکه هماهنگی لازم برای انجام درست سامانه جامع گمرکی از سوی دیگر سازمان‌ها با گمرک در کاهش زمان ترخیص کالا کاملا ضروری است، تصریح کرد: زمانی که زیرساخت این سامانه طراحی شد، وظایف هر سازمان مشخص و باید در راستای اهداف دولت الکترونیک به مرحله اجرا درمی‌آمد که گمرک در این زمینه پیشتاز است، اما بخش‌های دیگر اهتمام لازم را ندارند.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه حق‌العمل‌کاران گمرکی ایران با تأکید بر اینکه مسئولان ارشد گمرک درخصوص عملکرد سامانه جامع گمرکی کاملاً شفاف‌سازی کرده‌اند، گفت: برخی افراد سودجو به دلیل به خطر افتادن منافعشان با این سامانه مخالفت کردند و در کار دولت کارشکنی ایجاد می‌کردند، اما آقای کرباسیان جلوی همه این افراد ایستاد و این طرح مهم به سرانجام رسید.
سلامی با اشاره به اینکه استفاده از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کمک بسیار بزرگی به شفافیت اقتصادی می‌کند، افزود: وقتی سازوکار یک سازمان و درآمد آن مشخص است حتماً باید از رئیس آن سازمان تشکر کرد و مسئولان گمرک در این دوره بهترین عملکرد را از خود نشان داده‌اند. در این سامانه بخش ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی تعریف شده و واحدهای تولیدی می‌توانند در کمترین زمان ممکن مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز خود را ترخیص کنند.
وی اضافه کرد: زمان انجام تشریفات صادرات و واردات با سامانه جامع گمرکی کوتاه شده و اگر مشکل زیرساختی و مخابراتی حل شود مدت زمان صادرات و واردات کوتاه‌تر از این هم خواهد شد و هزینه این بخش نیز کمتر می‌شود، ضمن اینکه کم کاری سازمان‌های همجوار در صدور مجوز ترخیص و یا عدم پرداخت به‌موقع حقوق ورودی از سوی صاحبان کالا به دلیل کمبود نقدینگی و در نتیجه معطلی کالا ارتباطی به گمرک ندارد.

منبع:روابط عمومی گمرک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان انجام تشریفات صادرات و واردات با سامانه جامع گمرکی کوتاه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..