تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه های تخصصی کامران نجف زاده به خبرنگاران

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کامران نجف زاده  فارغ التحصیل رشته کشاورزی است که کارش را در عرصه خبرنگاری از روزنامه کیهان شروع  کرد و در ادامه مسیر کاری‌ش به سمت نویسندگی، گویندگی و تدریس مباحث خبرنگاری رفت.

 در سال 88 نجف‌زاده به عنوان خبرنگار به پاریس اعزام شد اما بعد از یکسال، به اتهام تهیه گزارش‌های مضر برای فرانسه، از آنجا اخراج شد. در حال حاضر نجف‌زاده به عنوان خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در آمریکا به سر می برد و  وقایع داخلی این کشور  را رصد می‌کند.

نجف‌زاده آخرین پست اینستاگرامی خود را به طرح میاحث تخصصی خبرنگاری اختصاص داده و عنوان کرده است: در مصاحبه با دقت به صحبت‌های مصاحبه شونده گوش کنیم. بهترین سوْال‌ها از دل حرف‌های طرف مقابل بیرون می‌آید.

نجف زاده نوشت:
"ژورنالیست باید خوب مصاحبه بگیرد. در دل مصاحبه‌های خوب همه چیز هست. خبر هست. تیتر هست. تحلیل هست. بعد‌ها یک وقایع نگاری تاریخی هم هست.
مثل مصاحبه با تاریخ اوریانافالاچی. نسل قبل که گوگل نداشت. نه با یک کلیک که با ریاضت پیشینه‌ها را پیدا می‌کرد. حالا که کار ساده‌تر شده باید قبل از مصاحبه حسابی مطالعه کنیم. أسیر سوالات کلیشه‌ای نشویم. چالش‌های روشنگرانه. کنکاش مودبانه و گاهی بی رحمانه. جرقه‌های نزدیک به انفجار. ما باید در مصاحبه بادقت به صحبت‌های مصاحبه شونده گوش کنیم. بهترین سوْال‌ها از دل حرف‌های طرف مقابل بیرون می‌اید. ترتیب چینش سوْال‌ها یکی نرم و یکی سخت باشد. وقت را گم نکنیم. ساعت دستمان باشد. زنگ موبایل قطع؛ نوع نگاه أمن یا حتی فاصله نشستن ما با سوژه باید حساب شده باشد. حتی باید روی ریزه کاری‌هایی در میمیک چهره ات سوار باشی.
من نفهمیدم چه شد که شهلا رفت. همسر جهان پهلوان تختی. قول داده بود به من از راز‌های مگویش بگوید.
وقتی وقت داشتم وقت نداد. وقتی وقت داشت من آنجا نبودم.
چه ربطی داشت الان به این قصه اصلا؟"

انتهای پیام/
آموزش خبرنگاری نجف زاده در اینستا گرام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه های تخصصی کامران نجف زاده به خبرنگاران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..