تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوراکی‌های محبوب ناخن‌ها

روزنامه آرمان امروز: برای تقویت سلامت ناخن‌ها، پزشکان اغلب از ناخن‌ها به‌عنوان معیاری برای تعیین سلامت کلی بدن استفاده می‌کنند. از آنجایی که بدن مواد مغذی را ابتدا به اندام‌های حیاتی می‌فرستد، ناخن‌ها عموما آخرین عضوی هستند که آنها را دریافت می‌کنند.

از این جهت در صورت وجود سوءتغذیه در بدن، نوک انگشتانتان آن را نشان می‌دهند. حتی اگر رژیم‌غذایی سالمی داشته باشید، به این معنا نیست که ناخن‌هایتان به مشکلاتی از قبیل: کدرشدن و نرخ رشد پایین دچار نمی‌شوند. چرا که ژنتیک هم بر‌نوک انگشتانتان تاثیر می‌گذارد. با همه این‌ها، خوردن غذا‌هایی که حاوی مواد مغذی محبوب ناخن‌ها هستند، می‌تواند به آنها کمک کند تا به بهترین حالت دربیایند‌:

آجیل

بادام، گردو و سایر آجیل‌ها حاوی مقادیر زیادی اسید‌های چرب امگا3 هستند. در این میان بادام انتخاب بهتری است چرا که بیشترین مقادیر ویتامین E، منیزیم، و کلسیم را در مقایسه با سایر آجیل‌ها در خود جای داده است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی منجر به تقویت استخوان‌ها و تقویت ناخن‌ها می‌شوند و از شکستگی ناخن جلوگیری می‌کنند.

مرغ

سرشار از ویتامین B، پروتئین و روی است و این ترکیب قدرتمند منجر به تقویت رشد ناخن، مو و پوست شود. مرغ یک پروتئین بدون چربی است. می‌توانید اسید آمینه مورد نیاز را از مواد غذایی غیر گوشتی دریافت کنید.

سبزیجات تیره‌رنگ

از قبیل: لوبیا، کلم بروکلی و گل کلم حاوی مقادیر زیادی پروتئین و بیوتین هستند که از تولید کراتین حمایت می‌کنند؛ پروتئینی که به حفظ سلامت مو و ناخن‌ها کمک می‌کند.

دانه‌های آفتابگردان

علاوه بر اینکه یک میان وعده سالم برای وعده قبل از خواب است، مقادیر زیادی منیزیم دارد که باعث رشد ناخن‌ها می‌شود.

ماهی سالمون

یکی از سالم‌ترین غذا‌ها برای حفظ سلامت کلی بدن است با این حال مقادیر بالای ویتامینDموجود در این ماهی به جذب کلسیم بیشتر در بدن کمک می‌کند. این افزایش جذب کلسیم به تحریک رشد استخوان‌ها و افزایش قدرت ناخن‌ها کمک می‌کند؛ بنابراین به‌جای انتخاب گوشت‌های قرمز، حداقل هفته‌ای دو بار ماهی سالمون بخورید.

ماست

ماست با طعم معمولی و نه ماست‌های پرچرب و شیرین، حاوی مواد معدنی تقویت‌کننده ناخن‌هاست. یعنی پروتئین، بیوتین، آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و ویتامین D رادر خود دارد.

دانه کدو تنبل

غذایی بسیار مفید برای سلامت ناخن‌های شماست. این دانه غنی از ویتامین E، روی و فیبر است و خاصیت قلیایی دارد به این معنی که با التهاب در بدن مبارزه می‌کند.

تخم‌مرغ

درست مانند ماهی سالمون، حاوی پروتئین و ویتامین D است. تخم‌مرغ منبع غنی از بیوتین نیز محسوب می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوراکی‌های محبوب ناخن‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..