تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دودی که سالانه جان ۶۰ هزار ایرانی را می‌گیرد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد رضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران  با اشاره به اینکه سالانه 7 هزار میلیارد تومان هزینه درمان سرطان می شود، اظهار داشت: سالانه 50 تا 60 هزار نفر در کشور بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند که از عوامل اصلی بروز آن استعمال سیگار و قلیان است.

مسجدی در ادامه با تقدیر از دستور دادستان کل کشور مبنی بر برخورد با عرضه قلیان افزود: در حال حاضر نزدیک به 300 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارند و سالیانه 90 هزار بیمار دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه داروی این بیماران سالیانه بیش از دو هزار میلیارد تومان و هزینه‌های کلی درمان آنان 7 هزار میلیارد تومان است و اگر راه‌حل جدی برای کنترل و مبارزه با استعمال مواد دخانی پیدا نشود، این آمار و ارقام به مرحله بحرانی خواهد رسید.

مسجدی با اظهار تاسف از شکسته شدن قبح قلیان و حضور این محصول آسیب‌رسان در میان خانواده‌ها ادامه داد: دستور دادستان کل کشور و دادستان‌های تهران، قم و کرج در رابطه با ممنوعیت عرضه قلیان، ارزنده و ستودنی است. چه خوب است که اینگونه حرکت‌ها در سراسر کشور در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد تا علاوه بر اجرای بی چون و چرای قانون مبارزه با دخانیات، شاهد کاهش هزینه‌های درمان و ایجاد نسل کارآمد و سالم در آینده باشیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

مرگ و میر بر اثر مصرف قلیان و سیگار در کشور 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دودی که سالانه جان ۶۰ هزار ایرانی را می‌گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..