تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

۶۱۷۳۱۸

۱۸۵۶  بازدید

برترین ها - ترجمه از الهام مظفری: همه شما هری پاتر را می‌شناسید، اما عده کمی حقایق جالبی درباره پشت صحنه این فیلم درباره هری و دنیای اسرارآمیز آن می‌دانند.


هری پاتر و جی. کی. رولینگ در یک روز به دنیا آمده اند

هری پاتر و خالقش جی. کی. رولینگ شمع تولد خود را در ۳۱ جولای فوت می‌کنند. بااین حال، این تنها تاثیر خالق هری پاتر بر شخصیت‌های سریال نیست. برای مثال جی. کی. رولینگ توضیح می‌دهد که شخصیت هرمیون شبیه شخصیت جوانی اوست. حیوان مورد علاقه هرمیون نیز مثل رولینگ سمور دریایی است. یا نوشیدنی مورد علاقه دامبلدور شربت لیمو است که نوشیدنی مورد علاقه رولینگ نیز هست.

حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

 

نام‌های موسسان هاگوارتز

اگر یکی از طرفداران مشتاق هری پاتر باشید می‌دانید که چهار خانه هاگوارتز وجود دارد: اسلیترین، هافلپاف، ریونکلاف و گریفیندور. بااین حال رولینگ هرگز به کسی نگفته بود که چطور این اسم‌های عجیب را اختراع کرده تا اینکه یکی از طرفداران هری پاتر در سال ۲۰۰۰ این سوال را از او پرسید. رولینگ پاسخ جالبی داد. او این نام‌ها را هنگامی که سوار هواپیما بوده ساخته است. او هیچ دفترچه‌ای نداشته که آن‌ها را یادداشت کند بنابراین آن‌ها را روی یک کیسه تهوع نوشته است.

حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید 

 

دمنتور‌ها معنای خاصی دارند

شما باید بپذیرید که دمنتور‌ها ترسناک‌ترین موجودات دنیای جادویی هری پاتر هستند. آن‌ها نماد ترسناک‌ترین و وحشتناک‌ترین دوره زندگی رولینگ هستند، زمانی که با افسردگی و مرگ مادرش مقابله می‌کرد. رولینگ ادعا می‌کند اگر غم و اندوهش می‌توانست در قالب یک شکل ظاهر شود به شکل دمنتور‌ها درمی آمد. به نظرتان او یک زن فوق العاده و یک نویسنده افسانه‌ای نیست؟

حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید
 

کوئیدیچ چطور به وجود آمد؟

رولینگ پس از بحث با نامزدش کوئیدیچ را خلق کرد و می‌گوید اگر آن روز با او دعوا نمی‌کرد هیچوقت کوئیدیچ را اختراع نمی‌کرد. بااین حال رولینگ بلافاصله بعد از مشاجره آن را خلق نکرد. او روی جاروبرقی این ورزش را اختراع کرد.حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

گیاهان دنیای جادویی هری پاتر

گل‌ها و گیاهان زیادی با نام‌های عجیب در دنیای جادویی هری پاتر وجود دارند مثل گرومل، ماگوورت و بسیاری گیاهان دیگر با نام‌های جادویی. احتمالا فکر می‌کنید رولینگ با تخیل زیادی آن‌ها را اختراع کرده است، اما همه این گیاهان وجود دارند و نامشان را در تقریبا همه کتاب‌های گیاه شناسی می‌توانید ببینید. رولینگ یک کتاب گیاه شناسی قرن هفدهمی را مطالعه کرده و نام جادویی آن‌ها را در داستان خود استفاده کرده است.حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

 

مونینگ میرتل


اگر همه قسمت‌های هری پاتر را تماشا کرده باشید، شرط می‌بندیم می‌توانید مونینگ میرتل را روح دختر جوانی بدانید که توالت های مردان هاگوارتز را تسخیر کرده است. اگرچه گفته می‌شود مونینگ میرتل روح یک دختر ۱۴ ساله است، نقش او توسط شرلی هندرسون ۳۶ ساله ایفا شده است. شگفت انگیز است که این شخصیت خاص توانسته ۲۰ سال جوان‌تر نشان داده شود.حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

زخم روی پیشانی هری


علامت تجاری هری پاتر، علاوه بر عینک گردش، زخمی است که همه شما می‌دانید چطور ایجاد شده است. اما آنچه که احتمالا نمی‌دانید، تعداد دفعاتی است که این زخم روی پیشانی او طی هشت فیلم ایجاد شده است. طراحان گریم این فیلم ۵۸۰۰ بار این زخم را ایجاد کرده اند! هم چنین لازم به ذکر است که هری ۱۸۰ عینک گرد در این ۸ فیلم استفاده کرده است.حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

 

الهام بخش مونینگ میرتل


اولین بار چرا رولینگ شخصیت مونینگ میرتل را خلق کرد؟ رولینگ می‌گوید شخصیت میرتل را با الهام از زنانی که در توالت‌های عمومی گریه می‌کنند ساخته است. این منظره در توالت‌های مردانه زیاد دیده نمی‌شد بنابراین او عمد او را در توالت‌های مردانه هاگوارتز قرار داد.حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

 

 هرمیون بعد از هاگوارتز


هرمیون بعد از فارغ التحصیلی از هاگوارتز در وزارت سحر و جادو مشغول به کار شد و به تنظیم و کنترل بودجه جادو مشغول شد. او در حال کار در این سازمان برای حقوق الف.‌ها و بسیاری از موجودات جادویی دیگر جنگید. سپس به وزارت اجرای قانون پیوست.
حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید 

 

 گذشته مینروا مک گوناگل


حقایق زیادی درباره این زن جالب وجود دارد، اما به دو مورد اکتفا می‌کنیم. یکی درمورد زندگی عشقی اوست. مینروا یک بار عاشق شده است. اولین و تنها عشق او یک ماگل (کسانی که قدرت جادوگری ندارند) ناشناس بود. اما او مجبور شد ماگلش را ترک کند تا بتواند به لندن برد. او به لندن رفت، زیرا برای کار در وزارت سحر و جادو از او دعوت شده بود. دومین حقیقت درمورد دخالت مینروا در کوئیدیچ است. آیا می‌دانستید که پروفسور مک گوناگل یکی از بهترین بازیکنان کوئیدیچ در دنیاست؟ اما بعد از یک آسیب بد مجبور شد کوئیدیچ را ترک کند.حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

 

 دراکو مالفوی


بعد از لرد ولدمورت و پروفسور اومبریج، یکی از کم طرفدارترین شخصیت‌های این سریال دراکو مالفوی بود. چیزی در چهره دراکو وجود دارد که ما را می‌ترساند. هرچند ما دراکو مالفوی را دوس نداریم، اما مجبوریم حقیقتی درباره او بگوییم. این حقیقت در واقع درباره دراکو نیست بلکه درباره تام فلتون، بازیگری است که نقش او را بازی می‌کند. آیا می‌دانستید تام فلتون برای نقش‌های رون ویزلی و هری پاتر هم مورد آزمایش قرار گرفت، اما در نهایت نقش دراکو مالفوی به او داده شد؟ می‌توانید او را در نقش هری تصور کنید؟ خنده دار است!حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

 

تبریک جی. کی. رولینگ!

آیا می‌دانستید جی. کی. رولینگ تنها نویسنده جهان است که فقط از طریق نویسندگی میلیاردر شده است؟ درست است. این ثابت می‌کند که تخیل زیاد می‌تواند ثروت عظیمی برایتان به ارمغان بیاورد، اما مهم‌تر از همه قلب میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را اسیر خود کند.
حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید 

 

یک ماشین پرنده که ناپدید شد

یکی از شگفت انگیزترین چیز‌ها در هری پاتر ماشین‌های پرنده بودند. همه ما با دیدن صحنه هایی که شامل ماشین پرنده می‌شدند آرزو می‌کردیم ماشینی داشتیم که با آن پرواز می‌کردیم. اما مثل اینکه یک نفر این ماشین‌های پرنده را خیلی جدی گرفته است. در طول فیلمبرداری هری پاتر یکی از ماشین‌های پرنده دزدیده شد و هفت ماه بعد به گزارش تماس ناشناسی که محل دقیق آن را اعلام کرد پیدا شد.
حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید 

 

 مادر هری

آیا می‌دانستید اولین کسی که برای نقش مادر هری انتخاب شد که بود؟ باور کنید یا نه او جی. کی. رولینگ بود، زنی که هری پاتر و دنیای جادو را خلق کرد؛ و می‌توانیم بگوییم که این انتخاب نقش بسیار منطقی است. او واقعا مادر هری است. بااین حال رولینگ این پیشنهاد را قبول نکرد و نقش مادر هری به جرالدین سامرویل داده شد.
حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید 

 

بازیگران بریتانیایی

رولینگ هنگام ساخت فیلم هری پاتر درخواست‌های زیادی داشت. یکی از جالبترین درخواست‌های او از تولیدکنندگان این بود که همه بازیگران انگلیسی باشند. در این فیلم بازیگران آمریکایی هیچ جایی ندارند به جز یک نفر! تنها بازیگر آمریکایی هری پاتر ورن ترویر بود. بااین حال، لهجه آمریکای ترویر پس از تولید دوبله شد.

 حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید

 

روپرت گرینت و عنکبوت‌ها


روپرت گرینت به تولیدکنندگان هری پاتر درمورد ترسش از عنکبوت‌ها نگفته بود تا اینکه مجبور شد در صحنه‌ای با این ترسش روبرو شود. تولیدکنندگان مجبور شدند صحنه را طوری بازسازی کنند که او زیاد با عنکبوت‌ها روبرو نشود.
حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید 

 

غذا

همه غذاهای فیلم اول که روی میزهای سالن بزرگ دیده می‌شد ۱۰۰ درصد واقعی بودند. زیرا کارگردان فیلم می‌خواست ضیافت هایی که در کتاب شرح داده شده بود را کاملا بازسازی کند. تنها مشکل این بود که غذا به خاطر نور شدید سریعا فاسد می‌شد. بعد‌ها غذاهای یخ زده در قالب‌ها استفاده شد.

حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایق جالب درباره هری پاتر که نمی‌دانستید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..