تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت 

اهورا کودکی که روز قبل در اثر تجاوز دوست پسر مادرش جان خود را از دست داده بود امروز تشییع شد تا یکی دیگر از جنایت هاي علیه کودکان با ناله هاي پدرش به مراسم کفن و دفن ختم شود. در گوشه اي از حیاط مسجد آقا سیدباقر زیرده خمام, دختری جوان با شال صورتش را پوشانده و کیفش را روی زانوهای بغل گرفته اش گذاشته

و اشک هایش سر می‌خورد روی کیف سبز همرنگ شالش و از موبایلش صدای محزون خواننده اي نام آشنا به گوش میرسد که می‌خواند;خوابیدی بدون لالایی و قصه, بگیر آسوده بخواب بی درد و غصه, دیگه کابوس زمستون نمیبینی, توی خواب گل هاي حسرت نمی چینی….این صدا در جوار گور کوچک حاضر شده نزدیکیها دیوار گورستان شنیده می‌شود.

سوراخ اي مستطیل شکل که قرار هست خانه ي اخیر “اهورا قاسمی” طفل 31 ماهه گیلانی باشد که یکی از کوچک ترین قربانیان طلاق و تجاوز در ایران و احتمالا جهان هست. خانه اخیر این قربانی کوچک در چند قدمی مزار پدربزرگش قرار دارد . کمی دورتر از قبر در نظر گرفته شده برای اهورا روی سقف مزار یکی از سادات دفن شده در حیاط این مسجد, کسی برگه اي سفید چسبانده;”سند 2030 پشتیبان دستمزد کودکان”

مِهری که جایگزین مُهر طلاق شد

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

کمتر از 3 سال قبل پدر و مادری که متولد 1367 و 1368 میباشند نامش را “اهورا” گذاشتند تا بخش بی همتای زندگی شان باشد. اما خوشی زندگی “المیرا” و “میلاد” دیری نپایید و اهورایی که هنوز دوساله نشده بود شاهد اختلافات بابا و مامان جوان شد که در روزگاری نه عمده دور عاشق هم بودند و مثل بیشتر مردم ایران در این روزها,

با انتشار ده ها تصویر و متن در اینستاگرام و تلگرام عشق آتشینشان را به یکدیگر فریاد زده بودند. اما این تب تند پیش از آن که اهورا به درستی زبان باز کند به عرق نشست و آنان به جمع ثبت کنندگان یک رکورد عجیب شده در گیلان پیوستند و مِهرشان جایگزین مُهر طلاق بر شناسنامه هایشان شد تا جزئی از آمار سازان به ازای هر 4 ازدواج, 3 طلاق در گیلان باشند!

جدایی که آنقدر تنفر به همراه خود داشت تا مادر اهورا اجازه حضور در مراسمِ خاک سپاری کودکش را هم پیدا نکند. چون ازنظر پدر و بیشتر چند صد شهروندی که ظهر روز سه شنبه 25 مهر در مراسم تشییع این طفل حاضر بودند جرم “المیرا” کمتر از “مجتبی” متهم به تجاوز و قتل نیست. مجتبی همان جوان ۲۷ ساله اي هست

که ازدواجش با همسر دلخواهش دیری نپایید و علی رغم آن که دختر 5/2 ساله داشت از او جدا شد و سرپرستی کودکش را به مادرش سپرد. تا شریک اخیر زندگی زنی شود که حضانت پسر خردسالش را از همسرش گرفته بود.اما مجتبی جانش را گرفت.

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

طفل آزاری;از تماشای خاک سپاری تا تهدید به تنبیه

در حیاط مسجد آقا سیدباقر زیرده خُمام چند صد زن و مرد جمع شده اند. مطمئناً اگر اهورا به مرگی طبیعی از جهان می رفت هرگز تشییع جنازه اش با این حجم از جمعیت در خمام شهری در 7 کیلومتری رشت مواجه نمی شد.«گزارش تصویری را این جا دیدن کنید» بیشتر حاضران در گورستان را زنان تشکیل می دادند.

زنانی با پوشش معمول این قبیل مراسم ها یعنی چادر مشکی و تعدادی دختر وزنان جوانی که برای حضور در مراسم تشییع کودکی که به دل خراش ترین شکل ممکن از جهان رفته بود, هم خودآرایی در حد غیرمعمول را فراموش نکرده بودند. تعدادی از حاضران بی دقت به فضای مراسم کودکانشان را هم برای تماشای اشک و آه و شنیدن حرف هاي خارج از رسم این تشییع جنازه, با خود همراه کرده بودند.

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

برخی از کودکان هم در بین بی توجهی بزرگ ترها برای دیدن بهتر خاک سپاری از دیوار مسجد بالا رفتند تا لحظاتِ شیون اطرافیان و ریختن خاک بر بدن نحیف طفل خردسال را بهتر دیدن کنند. یکی از مادرانی هم که در تشییع جنازه طفل قربانی آزار و آزار در گورستان حضور داشت در برابر شیطنت هاي پسرش و دور شدن از او,

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

تهدید می‌کرد که اگر یکبار دیگر به حرف هایش گوش نکند پسر 8 ساله اش را به خانه می‌برد و بعد از قفل کردن درها به روی او به گورستان برمی گردد.

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

“محاکمه سرپایی” مادر اهورا در سینه ي گورستان

در گوشه و کنار, گورستان, حاضران دو یا چندنفره باهم به گفت وگو مینشینند و بی درنگ بعد از نام آدمکش, مادر طفل را هم گناهکار فاجعه ي تجاوز و مرگ ذکر میکنند.در چهره ي برخی از حاضران که دقیق می شدي بیشتر از آن که ردی از اندوه مرگی دل خراش دیده شود علامت سؤال میدیدی. افرادی که مدام تکرار می‌کردند حتی “حیوانات هم با بچه هایشان چنین رفتاری ندارند”.

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

علت اصلی “محاکمه سرپایی” مادر اهورا در سینه ي گورستان جاییکه المیرا حضور نداشت; سبک زندگی او بعد از طلاق بود. منتقدان, ازدواج زودهنگام او بعد از جدایی را برای نشاندن این مادر, کنار آدمکش کافی می‌دانستند و از دستگاه قضایی برای عدم بازداشتش انتقاد داشتند. اگرچند زن و دختر که به نظر میرسید

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

از رفقا المیرا بودند از او دفاع و پافشاری میکرد که هنگام وقوع جنایت المیرا بیرون از خانه بود و برای ایجاد رفاه کودکش درجایی دو مجذوب کار میکرد, با هجوم ده ها صدای عصبانی مواجه می شد که ارجاعشان تصاویر پیج شخصی این زن و سبک پوشش و آرایش او در اینستاگرام یا پروفایل تلگرامش بود

که از شب قبل احتمالاً میلیون ها بار همراه با افسوس و تالم شدید و بعنوان سندی محکم برای محکومیت, بین کاربرانِ شبکه هاي مجازی به اشتراک گذاشته شده بود.

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

مادر اهورا و خانواده اش در مراسم نبودند.زنی که با حضور در پزشکی قانونی و تشریفات قبل از خاک سپاری, باعث متشنج کردن وضعیت و درگیری فیزیکی بین برخی از اقوام دو طرف شده بود و به قول اطرافیان پدر اهورا از جانب مقامات انتظامی از شرکت در مراسم تشییع منع شده بود. اما او پافشاری داشت

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

که مرتکب جرمی نشده هست و حضورش در مراسم حق مادری اش هست.در گورستان هر صدای شیونی که بلندتر می شد یا صدای گریه هر تازه واردی تمام توجهات را به سمت خود می‌برد با این توضیح که المیرا آمد. المیرایی که همراه جمعی از اطرافیانش دورتر از مسجد در ماشینی چشم براه آرام شدن فضا بود. اما پدر اهورا و برخی از اطرافیانش تهدید و پافشاری داشتند که اگر شاهد حضور او در مراسم باشند ممکن هست پیشامد دل خراش دیگری هم رخ دهد.

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

“مادر” نُبو که “مار” بو

برای شنیدن این جملات به زبان پارسی و گیلکی در حیاط مسجد آقا سیدباقر زیرده خُمام نیازی به گوش تیز کردن نبود;”اول باید مادر اعدام بشه که بدنبال هوا و هوس خودش رفته, اگر مار بو خو مویا تیغ امرا نزیی, اینستاگرام درون ننهی, مگه به, ماری که خو زای از دست بده, اینستاگرم میان مردم فرمایشِ چت بُکنه؟

زای چه گناهی بوکوده بوشه گورستان بوخوسه؟مادرش باید بیمیرد, زنی که سرش را تیغ زده و در اینستاگرام زبانش را برای هزاران نفر بیرون می آورد, “مادر” نُبو که “مار” بود و…. عجیب آن که شمار زیادی از محکوم کنندگان, جوانانی بودند که حتی در مراسم تشییع هم پوششی نمونه المیرا و مرد متهم به قتل داشتند.

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

توصیه هایي برای محاکمه و مرگ آدمکش اهورا

افرادی که گرچه برای چگونگی محاکمه و اعدام احتمالی آدمکش اهورا هم نسخه هاي زیادی داشتند از پرس وجو برای پیدا کردن آدرس خانه آدمکش برای سنگ باران کردن تا اعدام درملأعام, سنگسار و آتش زدن و حتی با تأسی از تصمیمات قبیله اي در پاکستان و کشورهای عقب باقیمانده توصیه تجاوز به آدمکش,

قطع آلت,گردن زدن و …به زعم این افراد این راهکارها میتواند پایانی باشد بر این جنایت ها و طفل آزاری ها. گاهی سؤال یکی از حاضران به توصیه هاي عجیب این افراد اتمام می داد;مگر آدمکش آتنا اصلانی و صدهها آدمکش دیگر درملأعام اعدام نشدند؟ چرا برای “مجتبی” درس عبرت نشد؟

اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت

شرح ماجرای قتل اهورا از زبان دانش آموزان

سعید و علی دو محصل حاضر در مراسم میباشند اولی کلاس پنجم هست و دومی ششم. وقتی در برابر این سئوال که چرا در این مکان حضور دارید با آب وتاب به شرح جزئیات ماجرا میپردازند و می‌گویند; “پدر دوم” اهورا که شیشه می‌کشد وقتی اهورا گریه میکرد سرش را به دیوار زده و وی را کشته.

سعید حرف دوستش را اصلاح می‌کند که مادر و پدر “غیرواقعی” داشتند “شیشه می زدند تو رگ” که اهورا گریه می‌کند و آنها عصبانی می‌شوند و همسایه ها در را می شکنند تا اهورا را نجات دهند.

سپیده دختر کلاس سومی که دورتر از جمعیت به یک درخت تکیه داده و سبزه هاي بلند گورستان را با کفشش گِلي می‌کند میگوید کلاس هفتم هست. او توضیح میدهد که ناپدری اهورا به او تجاوز کرده و بعد وی را کشته تا کسی نفهمد.این دختر محصل میگوید می‌دانم که “چه جوری دختراها رو “آزار” میکنند

مثل آتنا اصلانی, اما نمی دونم چه جوری به پسرا تجاوز میکنند.” عسل همکلاسی سپیده اما میخندد و میگوید من می دونم. و به سپیده میگوید فردا در مدرسه به نازنین میگوید که از موبایلش یک تصویر “خفن” در همین رابطه به سپیده نشان دهد.

پدر اهورا;میخواهم تا صبح با پسرم بازی کنم

ساعت از ۱۴:۳۰ روز سه شنبه قبل و پیکر بی جان اهورا در بین فریادهای بی صدا شده ي مادربزرگ و پدرش و حاضران به خاک سپرده شده هست و جمعیت تدریجی پراکنده میشوند. تعدادی از اطرافیان پدر اهورا هم گورستان را ترک کرده بودند که زنی سالمند که بازوهایش را دو زن دیگر گرفته بودند با گمان اینکه وضعیت آرام تر شده نزدیک دم در مسجد شد

اما ناگهان یکی از اقوام پدری اهورا وی را شناخت و فریاد زد که مادرِ,دختری که آدمکش اهورا شده را ازاینجا ببرید. ثانیه هایي بعد زن داغدار در بین فحاشی هاي برخی از حاضران عصبانی و دچار تالم روحی, محوطه را ترک کرد.پدر اهورا اما از مزار کودکش فاصله نمی‌گیرد. او در برابر پافشاری اطرافیان برای رفتن به خانه پافشاری می‌کند که زنش طی دو ماه قبل

اجازه ي دیدن اهورا را از او سلب کرده بود و او میخواهد تا صبح با پسرش بازی کند!آنها عدم اجازه ملاقات با پدر را علامت اي دیگر بر پیشینه طفل آزاری اهورا می‌دانند و پافشاری دارند که چون پدرخوانده اهورا چند جای بدنش را با سیگار سوزانده بود و بدنش کبود بود مادرش از ترس فاش شدن ماجرا اجازه ملاقات را از پدرش سلب کرده بود.

موضوعی که عزیزی وکیل میلاد قاسمی پدر اهورا هم تائید می‌کند و میگوید میلاد و المیرا در گفتگو هایشان درمورد باز پس گرفتن حضانت اهورا از مادر گفتگو کرده بودند و قرار بود او کارهای قانونی این موضوع را به علت عدم صلاحیت مادر در نگه داری از طفل بر عهده بگیرد.اما پیشامد رخ داده مانع اقدامات قانونی شد.

پدر اهورا به دفعات پافشاری می‌کند که در حال حاضر بیشتر از آن که از “مجتبی” عصبانی باشد از همسر سابقش که از او با الفاظ نامناسب یاد میکند تنفر به دل دارد و تمام تلاشش را برای محاکمه شدن او به کار میگیرد. چراکه به قول ي او همسرش علی رغم تائید پزشکان مبنی بر وقوع طفل آزاری هم چنان از همسر صیغه اي خود دفاع کرده و وی را بی گناه می‌دانست.

میلاد با چشمانی اشک بار میگوید که دستگاه قضایی باید بداند که “کل گیلان” خواستار محاکمه ي این “به اصطلاح مادر” هست.

برای خون ریخته شده ي نوه ات مبارزه کن

تعدادی از زنان به رسم معمول بعد از خارج شدن از گورستان به سمت خانه صاحب عزا میروند. خانه مادربزرگ اهورا که با صدایی گرفته فریاد می زد, در حال تولید و نیمه تمام میزبان مهمانان هست. دختری جوان اهل خمام تلاش می‌کند با صدایی بلند حاضران را دعوت به گردهمایی مقابل دادگاه این شهر برای رساندن فریاد ناامنی هاي ایجادشده

به گوش تصمیم گیران کند. این دختر از حال ناخوش شده اش بعد از شنیدن خبر می‌گوید و به مادر میلاد که از هوش رفته و به کمک زنان به هوش آمده می‌گوید”غش نکن, پاشو برای خون ریخته شده ي نوه ات مبارزه کن.”مادربزرگ اهورا اشک ریزان میگوید نان حلال درآورده بوده و بیست وچند سال با مستخدمی در مدرسه روستا کوشش کرده پسری مفید تربیت کند

و حدود دو سال وقتی عروسش در کنارِ پسرش کار می‌کرد از اهورا مراقبت می‌کرد و بعد از طلاق هم حاضر به نگه داری از او بوده. او هم مثل شمار زیادی از حاضران می‌گوید که المیرا زندگی ما را تباه کرد و اهورا را از خودش و ما گرفت.دختری آرام میگوید;اهورا “زنده” هم می‌ماند “زندگی” خوبی نداشت چون یا پدر نداشت یا مادر.

مطالب مرتبط :

تجاوز دوست پسر زن جوان به اهورای 2 ساله در رشت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهورای دو ساله کودک قربانی تجاوز در خاک آرام گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..