تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سند محرمانه‌ای که سفیر ایران در انگلیس درباره خلیج فارس منتشر کرد +تصاویر

سند محرمانه‌ای که سفیر ایران در انگلیس درباره خلیج فارس منتشر کرد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس و از اعضای کنونی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با انتشار 2 پست پیاپی در صفحه اینستاگرام خود، سند محرمانه ای كه حاوی دستورالعمل وزارت خارجه انگلستان به مقامات رسمی آن كشور در خصوص به‎كارگیری نام صحیح "خلیج فارس" می‌باشد را منتشر کرد.

 حمید بعیدی‌نژاد با انتشار تصاویری از سند محرمانه نوشت:

"آقای دكتر مجید تفرشی كه از محققین برجسته ی اسناد تاریخ ایران بویژه اسناد محرمانه ای كه از آرشیو محرمانه ی وزارت خارجه انگلستان خارج میگردند میباشند، اخیرا به سند محرمانه ای كه حاوی دستورالعمل وزارت خارجه انگلستان به مقامات رسمی آن كشور در خصوص بكارگیری نام صحیح "خلیج فارس" میباشد اشاره نموده اند كه در تاریخ هشتم مه ١٩٧٨/ ١٨ اردیبهشت ١٣٥٧ صادر شده است. این سند در خصوص بكارگیری نام صحیح خلیج فارس میباشد و طی آن دستورالعمل لازم به مقامات این كشور در خصوص بكارگیری نام صحیح این قلمرو آبی با در نظر گرفتن شرایط سیاسی روابط این كشور با كشورهای عربی از یكطرف و حساسیت جدی مردم ایران، صادر شده است كه بنظر میرسد كه امروز هم بر همان سیاق عمل میشود. محتوای این سند دلیل دیگری بر اثبات درستی و اصالت تاریخی نام خلیج فارس میباشد.
محورهای اصلی این سند بدین شرح است:

الف-نام انگلیسی صحیح این قلمرو آبی، "خلیج فارس" است.
ب- به كار بردن هر عنوان دیگری، توهین جدی به ایرانیان است و نشان داده كه به قراردادها و مذاكرات با ایران لطمه زده است. دولتهای عرب نهایتا میتوانند كلمه ی "خلیج" را بپذیرند ( گر چه ترجیح می دهند از عبارت "خلیج عربی" استفاده كنند). ج-میتوان در استفاده های روزمره، از كلمه ی "خلیج" بدون پسوند استفاده نمود. ولی در مكاتبات با طرفهای ایران اگر نیاز به رفع ابهام باشد، یا حذف پسوند خلیج به سوء تفاهم جدی در خصوص موضع بریتانیا منجر شود، میتوان از نام كامل "خلیج فارس"استفاده نمود. در این شرایط، میتوان در متن یكبار از نام "خلیج فارس"، و برای كاربردهای بعدی از "خلیج" استفاده نمود.
د- "هرگز" نباید از عبارت "خلیج عربی" استفاده شود.

این سند دو صفحه میباشد كه برای استفاده محققان و علاقمندان، تصویر هر دو صفحه در اینجا تقدیم میشود. با تشكر مجدد از جناب دكتر تفرشی".

 حمید بعیدی نژاد

"این صفحه دوم سند محرمانه وزارت خارجه انگلیس میباشد كه همانگونه كه ملاحظه میگردد در بند چهارم با صراحت كامل اعلام شده است كه "هرگز" نباید در مكاتبات رسمی از نام خلیج عربی استفاده شود ( تاكید در متن خود سند آمده است)".

حمید بعیدی نژاد

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سند محرمانه‌ای که سفیر ایران در انگلیس درباره خلیج فارس منتشر کرد +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..