تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش «سیاه و سفید» سهراب شهید ثالث در لندن

نمایش «سیاه و سفید» سهراب شهید ثالث در لندنبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ همزمان با بزرگداشت سهراب شهید ثالث در روز 18 آبان (19 نوامبر) فیلم 4 دقیقه‌ای «سیاه و سفید» محصول سال 1351 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید، فیلمی که برنده جوایزی همچون جایزه ویژه جشنواره لس آنجلس و نیز جایزه ویژه جشنواره سانفرانسیسکو شده است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم مخاطبان می‌توانند به تماشای این فیلم چهار دقیقه‌ای که جایزه ویژه جشنواره لس‌آنجلس و جایزه ویژه جشنواره سانفرانسیسکو را نیز دریافت کرده است، بنشینند.

قرار است در ادامه‌ی این فعالیت و در آغاز سال 2018 میلادی نیز همایشی با همکاری دانشگاه کینگستون، گُلد اسمیت و موسسه گوته لندن برای نشر آثار شهید ثالث به زبان انگلیسی برگزار شود.

گفتنی است موسسه گوته که مقر اصلی آن در مونیخ آلمان قرار دارد با قدمتی 60 ساله و با هدف ترویج زبان آلمانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، نمایندگانی در کشورهای دیگر دارد. این‌بار نمایندگی شهر لندن قصد دارد آبان امسال در ویژه برنامه‌ای با نمایش فیلم‌های ایرانی و آلمانی شهید ثالث در سینما Close-Up شهر لندن، به معرفی و نقد و بررسی این آثار بپردازد.

زنده‌یاد سهراب شهید ثالث کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم و تدوین‌گر سینمای ایران بود. وی در دهه 50 به همراه مرحوم علی حاتمی و بهرام بیضایی از سینماگران پیشرو و از آغازگران موج نوی سینمای ایران بود و در ابتدا به تولید تعدادی آثار بومی پرداخت. آثار او بیش‌تر در زمینه موضوع‌های اجتماعی است.

وی در آن سال‌ها به دلیل ساخت آثاری که به مذاق سیاست‌مداران آن دوره خوش نمی‌آمد مجبور به ترک وطن در سال 1353 شد و به تولید آثاری چند در آلمان پرداخت و سپس به قصد زندگی به کشور چکسلواکی آن‌زمان و در سال‌های پایانی عمر به آمریکا رفت.

شهید ثالث دارای 25 اثر کوتاه و مستند است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «یک اتفاق ساده»، «طبیعت بی جان» و «در غربت» اشاره کرد.

آثار اودر همه این سال‌ها برنده چندین جایزه بین‌المللی در جشنواره مطرح جهانی شده بود.

شهید ثالث در سال 1377در شیکاگو درگذشت.

گفتنی است فیلم «سیاه و سفید» شهید ثالث پیشتر در دسامبر سال 2016 نیز با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در موزه فیلم «مونیخ» کشور «آلمان» به نمایش در آمده بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش «سیاه و سفید» سهراب شهید ثالث در لندن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..