تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرداخت 40 درصد مطالبات شرکت‌های دارویی

اصغری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

پرداخت 40 درصد مطالبات شرکت‌های داروییغلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد:  به تازگی بخش قابل توجهی از بدهی وزارت بهداشت  به بخش دارو پرداخت شد و  1300 میلیارد تومان در این خصوص تامین و در اختیار بیمه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت  مبلغی که  پرداخت حداقل 40 درصد از کل مطالبات  بخش دارو  را در بر می گیرد . 

تهدید چرخه تولید دارو با پرداخت نشدن مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه ها

وی با اشاره به چرخه بدهی بیمارستان‌ها به بخش دارو گفت: در واقع بیمارستان‌ها از بیمه‌ها طلب کارند و صندوق بیمه هم برای پرداخت به موقع بدهی هایش به مراکز درمانی ورودی کافی ندارد. بنابر این در چنین شرایطی بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش دارو بدهکار می مانند و این شرکت ها نیز به تولید کنندگان دارو بدهکار می شوند  و در نهایت شرکت های تولید دارو به علت نداشت پول کافی و پرداخت نشدن به موقع مطالباتشان به تولید کنندگان مواد اولیه داروسازی بدهکارتر می شود ، موضوعی که بخوبی نشان می دهد که پرداخت نشدن به موقع مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه ها چگونه چرخه تولید دارو و حتی تجهیزات را در کشور به شدت تحت تاثیر قرار می دهد . 

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از جنبه‌های مهم اقتصاد مقاومتی  تولید داخلی، تقویت و حمایت از چرخه داروسازی داخلی است  بنابر این علاوه بر توجه بیش از پیش به پرداخت به موقع مطالبات در چرخه تولید و توزیع دارو چه در داروخانه‌ها و چه مراکز درمانی، تجویز منطقی دارو نیز باید  مورد توجه قرارگیرد.

اصغری در خصوص تجویز منطقی دارو ، یادآور شد : علاوه بر بخش داروهای  او.تی سی و روتین فروشی در داروخانه باید نسخه های تجویز دارو نیز منطقی‌تر شود برای مثال، تعداد اقلام دارویی دقیقا برای بیماری مورد نظر مشخص و به میزان دقیق تجویز شود و از تجویز سایر پروتکل های خارج از داروی ویژه درمان آن بیماری اجتناب شود . 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرداخت 40 درصد مطالبات شرکت‌های دارویی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..