تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فنآوری جدیدی که صدایتان را از پوستتان تشخیص می‌دهد

فنآوری جدیدی که صدایتان را از پوستتان تشخیص می‌دهدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که این روزها موارد استفاده از صدای ما در بخشهای شناسایی و تشخیص هویت روندی فزاینده یافته، چنین روشی عاری از خطا هم نیست و افرادی ممکن است صدایمان را جعل کرده، یا صوتی را که ضبط کرده‌ایم ویرایش و از آن سوءاستفاده کنند. بر این اساس، محققان راهی یافته‌اند که ادعا دارند تا حد زیادی جلوی چنین سوءاستفاده‌ای را می‌گیرد.

 دانشمندان در دانشگاه میشیگان، یک نوع فنآوری را توسعه داده‌اند که VAuth (یا vee-auth) نامیده شده و به گفته آنها سطح بالایی از امنیت را فراهم می‌آورد.

این سخت‌افزار در سه شکل گردنبند، گوشواره و وسیله متصل به دسته عینک ساخته شده است و فارغ از هر شکل و فرمتی که باشد، به حسگری مجهز شده که ارتعاشات ظریف و دقیق پوست سینه، گلو، یا چهره فرد را حین صحبت کردن تشخیص می‌دهد.

روشی که در آن لرزشهای جزئی با صوت مخصوص فرد هماهنگ می‌شود، امضائی را شکل می‌دهد که در واقع منحصر به همان فرد است. در واقع، ایده ساخت VAuth آن است که این دستگاه با تشخیص صدای معمولی ترکیبی فراهم آورد که نوعی سیستم ترکیبی امنتر ایجاد شود.

در آزمونهای آزمایشگاهی با استفاده از ۳۰ فرمان صوتی از ۱۸ نفر، دقت تشخیص ابزار VAuth به ۹۷ درصد بدون در نظر گرفتن محل قرارگیری ان یا زبان و لهجه افراد رسید. همچنین این دستگاه در برابر تقلید، جعل یا ضبط و پخش صدا حساسیت چشمگیری نشان داد.

محققان اکنون برای ثبت اختراع خود درخواستی داده‌اند و به دنبال شرکای تجاری برای کمک به ساخت انبوه و عرضه آن به بازارند.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

تشخیص صدای انسان از طریق پوست بدن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فنآوری جدیدی که صدایتان را از پوستتان تشخیص می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..