تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهبود آموزش با تدوین استانداردها‌ی استخدامی

در دومین کنفرانس ملی مدیریت منابع انسانی مطرح شد

استانداردها‌ی استخدامی مشخص‌، دانشگاهیان را ناچار به بهبود شرایط‌ آموزشی می‌کندبه گزارش خبرنگار  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاحیه دومین کنفرانس ملی مدیریت منابع انسانی امروز یکشنبه‌ 25 مهر در سالن همایش‌های الغد‌یر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

توهم دانشجویان این است که فکر می‌کنند در زمان فارغ‌التحصیلی به تخصص‌ کافی رسیده‌اند

در ابتدای مراسم طهمورس‌ حسن‌‌قلی‌پور رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در خصوص نقش منابع انسانی در جامعه گفت: باید بدانیم که هر کدام از ما چه نقشی در کیفیت‌بخشی به مدیریت منابع انسانی داریم‌. متأسفانه یک توهمی‌ در دانشجویان وجود دارد که حس می‌کنند در زمان فارغ‌التحصیلی به تخصص‌ کافی رسیده‌اند ولی وقتی وارد جامعه می‌شوند با بازخورد‌ منفی مواجه می‌گردند و این بازخورد‌ منفی به ایجاد یأس در جوانان می‌انجامد.

 وی خطاب به صاحبان شرکت‌ها و سازمان‌ها، گفت: هر چه توقع و معیار‌های شما در استخدام بالاتر‌ باشد کیفیت کار ما دانشگاهیان نیز افزایش می‌یابد‌، اگر مؤسسات و واحدهای تولیدی فهرستی از نیازها‌ و انتظارات خود را تهیه کنند دانشجویان جوانی که به دنبال کار هستند‌ بهتر در جهت رفع نیازهای‌ آنان تلاش‌ می‌کنند.

استانداردها‌ی استخدامی مشخص‌، دانشگاهیان را ناچار به بهبود شرایط‌ آموزشی می‌کند

حسنقلی‌پور یکی از راه‌های بهبود فضای آموزشی در دانشگاه‌ها را تعهد‌ مدیران در به کارگیری‌ نیروهای‌ متخصص‌ دانست و افزود: اگر استانداردها‌ مشخص‌ و مکتوب باشد ما دانشجویان و اساتید‌ ناچار به بهبود شرایط‌ آموزشی می‌شویم و این امر قطعاً به کیفیت‌بخشی به تحصیلات دانشگاهی می‌انجامد.

 بنگاه‌های اقتصادی بیشتر از دولت‌ها منابع انسانی را توانا می‌کنند

در ادامه این کنفرانس سیدرضا‌ سید‌جوادین ریاست کنفرانس مدیریت منابع انسانی گفت: آنچه که امروز منابع انسانی را یک حوزه توانا‌ در جهان کرده بیشتر بحث‌ بنگاه‌های اقتصادی است تا تأثیر دولت‌ها، البته‌ ترکیب‌ توانایی این مدیریت‌ها مانند مدیریت دولتی و بازرگانی‌ بسیار حائز‌ اهمیت است، ما باید بدانیم که در ابتدای این راه هستیم‌ و وظیفه‌ دانشگاه‌ها است که به بهبود این ترکیب‌ بپردازند‌.

 وی اهمیت صرف به تأثیر دولت در مدیریت منابع انسانی را یک عقب‌گرد دانست و افزود: امیدوارم‌ اینگونه به عقب‌ برنگردیم‌.

 اخلاق‌ حلقه‌ مغفوله‌ مدیریت‌ منابع‌ انسانی

سید جوادین‌ پیرامون بی‌اخلاقی موجود در بین‌ مدیران کشور‌ اظهار داشت: اتهام‌زنی‌، غیبت‌، تظاهر‌ به تعهد به برگزاری آزمون‌های استخدامی‌ از جمله بی‌اخلاقی‌هایی است که با آن مواجه‌ هستیم‌. امروز می‌بینیم که بی‌اعتمادی‌ وسیعی‌ در جامعه‌ نسبت به برگزاری آزمون‌های استخدامی‌ وجود دارد و بسیاری از مردم‌ به استخدام در سازمان‌ها امیدی‌ ندارند.

ریاست کنفرانس مدیریت منابع انسانی‌، ابراز امیدواری‌ کرد که این کنفرانس در بهبود شرایط مدیریتی در کشور مؤثر واقع شود.

 در ادامه کنفرانس آرین قلی‌پور دبیر علمی این مراسم‌ هم گزارشی از اقدامات انجام گرفته‌ در طول سال گذشته‌ ارائه داد.

 وی تعداد مقالات رسیده  به دبیرخانه‌ کنفرانس را 42 اثر‌ دانست‌ که 10 اثر برای ارائه‌ به این کنفرانس‌ انتخاب شدند‌.

آرین قلی‌پور در تشریح‌ طرح‌ جایزه 34 هزار مدیریت‌، گفت: 21 شرکت در این رقابت‌ شرکت‌ کرده‌اند که تنها یک شرکت خارجی است. شرکت‌های مطرح در زمینه مشاوره در جهان وجود دارند‌ که مقالات‌ متعددی‌ را در سال 2017 منتشر کردند‌. بر طبق برخی یافته‌های جدید‌ 92 درصد از 10 هزار و 400 مدیری‌ حاضر در یکی از ساختارهای‌ حاضر در یکی از این پرسش‌های علمی ساختارهای چابک‌ را مهمترین‌ عامل موفقیت‌ شرکت‌ها دانستند‌. در زمینه تحلیل‌ شغل‌ مهمترین‌ عامل تحریک‌ کارکنان‌ احساس مفید بودن است. مقاله‌ دیگری‌ از دانشگاه هاروارد‌ منتشر شده که نشان می‌دهد کیفیت‌ سلامت کارکنان‌ اولویت‌ اصلی سازمان‌ها است و طی سالیان‌ اخیر‌ این موضوع‌ اهمیت بسیاری یافته‌ است.

همواره کیفیت‌ در استخدام‌ها مهمتر از کمیت‌ افراد است

 قلی‌پور خاطرنشان کرد: موضوع دیگر حرکت به سمت استفاده‌ از رسانه‌های دیجیتال در موفقیت سازمان‌ها است، مطالعات نشان می‌دهد موفقیت در ارتقاء شغلی تأثیر بیشتری‌ در بهبود راندمان‌ کاری کارکنان‌ دارد‌ تا افزایش پرداختی‌ به آنها.

وی با بیان اینکه مدیریت استعدادها‌ و جانشین‌پروری‌ نشان می‌دهد زمان استخدام‌ها بسیار مهم است‌ گفت: همواره کیفیت‌ در استخدام‌ها عامل مهمتری‌ نسبت به کمیت‌ افراد است.

اهمیت اخلاق‌ در مدیریت‌، ایجاد اعتماد و خوش‌بینی در بین کارکنان‌، مسئولیت‌پذیری‌ مدیران‌ از دیگر مواردی‌ است که در تحقیقات شرکت‌های مشاوره‌ای در سال 2017 به آن پرداخته شده است.

در ادامه کنفرانس رویا‌ طباطبایی‌ یزدی ریاست سازمان ملی بهره‌وری ایران در خصوص اقدامات انجام گرفته در این سازمان گفت: کارهای انجام شده عبارتند از ارائه مناسب آموزش‌های ضمن خدمت که متأسفانه امروز در کشور ما به این موضوع پرداخته نمی‌شود، استفاده از برنامه‌های انگیز‌شی مادی و معنوی برای نیروی کار بهره‌ورتر‌، امکان استفاده از تکنولوژی‌های جدید و سخت‌افزاری در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌ برای نیروی کار البته‌ مشکلی که ما داریم‌ این است که گاهی‌ بهترین‌ امکانات را در اختیار داریم اما نیروی انسانی‌ ما توانایی‌ استفاده از این امکانات‌ را ندارد.

طباطبایی‌ یزدی ادامه داد: از دیگر کارهای انجام شده در سازمان می‌توان به ارتقاء اخلاقیات‌ و روابط سالم‌‌کاری در محیط‌ کار، قرار دادن هر فرد در بهترین‌ جای ممکن با توجه به توانایی‌های هر شخص‌، آینده‌نگری سازمان‌ها در بازارهای‌ هدف، ایجاد فضای مناسب‌ برای ارائه و مطرح‌ نمودن‌ خلاقیت‌ اشاره کرد که متأسفانه در کشور بهایی‌ به خلاقیت‌ کارکنان‌ داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری نیروی کار و پاسخگو بودن در قبال‌ وظایف محوله‌، پاسخگو‌ بودن مدیران میانی، تلاش برای جلوگیری‌ از انجام کارهای‌ یکنواخت‌ و تکراری‌ توسط‌ نیروی کار‌ از جمله کارهای سازمان ملی بهره‌وری است گفت: قطعاً اینکه یک کارمند‌ 30 سال کار ثابتی‌ در روز دارد‌ در روحیه‌ و نشاط‌ آن فرد اثر مخربی‌ خواهد گذاشت‌ و برهمین اساس اطمینان‌ از سلامت‌ روحی و روانی کارمندان‌ و کاهش و استفاده محدود‌ از موبایل‌ و شبکه‌های اجتماعی در زمان کار از جمله دیگر اقدامات سازمان به شمار می‌آید.

 افزایش مشارکت‌ زنان‌ در فعالیت‌های اقتصادی‌ کشور

ریاست سازمان ملی بهره‌وری ایران در ادامه به ارائه آمارهایی‌ در زمینه‌ بهره‌وری پرداخت‌ وی مشارکت‌ زنان در فعالیت‌های اقتصادی را از 12 درصد‌ در سال 93 به 16.4 درصد در سال 96 اعلام کرد و افزود: با این حال 50 درصد زنان جوان کشور بیکار‌ هستند.

 یزدی‌ طباطبایی‌ در ارتباط با میزان بیکاری در استان‌های کشور استان‌های البرز‌ با 20.4، کرمانشاه‌ با 20.2 و چهارمحال و بختیاری با 20.3 درصد را استان‌هایی با بیشترین‌ میزان بیکار‌ و استان‌های مرکزی‌ با 7.4، سمنان‌ با 8.8 و همدان با 8.9 درصد‌ را استان‌هایی با کمترین‌ نرخ بیکاری‌ در کشور اعلام کرد‌.

 وی میزان رشد‌ بهره‌وری بین سال‌های 85 تا 96 را‌ 1.47 درصد‌ دانست‌ و بیشترین‌ میزان رشد بهره‌وری‌ را در بخش‌های نفت و گاز‌ با 130 و بخش‌ کشاورزی‌ با 119 واحد‌ اعلام کرد.

انتهای‌ پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهبود آموزش با تدوین استانداردها‌ی استخدامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..