تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




"پرواز" نرخ پروازهای اربعی 

در حالی سازمان هواپیمایی کشوری نرخ سرسام‌آور پرواز های اربعین را تکذیب کرده که به نظر می رسد مسئولان این زیرمجموعه وزارت راه یا از اتفاقات ناخوشایند بازار بی خبر هستند یا این‌که به نابسامانی موجود واقف‌اند اما خود را به خواب خرگوشی زده اند.

دیروز سازمان هواپیمایی کشوری به نقل از مدیر روابط عمومی اش قیمت 2 میلیون تومانی نرخ پروازهای اربعین را تکذیب کرد. جعفرزاده در این باره گفت: «نرخ بلیت پروازهای ایام اربعین با هیچ گونه افزایشی رو به رو نبوده و شرکت های هواپیمایی و دفاتر معرفی شده ملزم به فروش با نرخ بلیت در مسیرهای تهران- نجف- تهران، تهران- بغداد- تهران یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد- نجف- مشهد، مشهد- بغداد- مشهد یک میلیون و 500 هزار تومان و بلیت یکسره از مبدا تهران 600 هزار تومان و یکسره مشهد به دو مقصد نجف و بغداد 750 هزار تومان تعیین شده است.»

وی بیان کرد: هر گونه فروش خارج از نرخ اعلام شده تخلف محسوب شده و در صورت ارسال شکایات از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir به طور حتم با متخلفان برخورد خواهد شد. به گزارش تسنیم، سازمان هواپیمایی کشوری گویا خود را به خواب خرگوشی زده است، در حال حاضر به راحتی می توان بلیت رفت و برگشت مشهد-نجف نه با قیمت های مصوب بلکه با قیمت حدود 2 میلیون تومان خریداری کرد.

به گزارش تسنیم، هر چه خرید بلیت‌ پروازهای اربعین با قیمت‌های مصوب برای مردم سخت است به همان اندازه خرید بلیت‌های چارتری با قیمت‌های سرسام‌آور که برخی وب‌سایت‌ها آنرا عرضه می‌کنند راحت است. طی سال‌های اخیر شرکت‌های هواپیمایی با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری بخشی از صندلی های پروازی خود را به خصوص در ایام پیک سفرها از جمله اربعین حسینی به صورت چارتری به شرکت های فعال در این حوزه واگذار می کنند. این واسپاری پُر خیر و برکت (برای برخی ایرلاین‌ها و دلالان) شرایطی را به وجود آورده تا در نبود تناسب بین عرضه و تقاضا، پروازهای اربعین با نرخ های سرسام آور بفروش برسد.

در این بین واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور به گرفتاری‌های مردم در این بخش جالب و تاسف‌بار بوده است. این زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی یا موضوع افزایش قیمت ها را تکذیب کرده یا این که توپ کم کاری های خود را به زمین سایر فعالان حوزه حمل ونقل هوایی مسافری انداخته است. سازمان مذکور به ویژه طی دو سال و چند ماه اخیر نتوانسته انتظارات قانونی را برای احقاق حقوق مسافران برآورده کند که نمونه بارز آنرا می‌توان در بی توجهی ایرلاین ها به دستورالعمل رعایت حقوق مسافران به خوبی مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، با این حال، با وجود آنکه سازمان هواپیمایی با همکاری شرکت‌های ایرانی برای سفرهای اربعین امسال نیز نرخ مصوبی مانند سال‌های گذشته تعیین کرده، اما به نظر می‌رسد حضور ایرلاین‌های خارجی نیز در این بازار برایشان سودی قابل توجه خواهد داشت و حضور شرکت‌های خارجی در این فضا برای‌شان امکانات قابل توجهی به وجود آورده است.

پیگیری خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد با وجود آنکه هنوز برخی از پروازهای ایرانی در ایام اربعین به سمت نجف و بغداد جای خالی داشته و با نرخ مصوب حتی پایین‌تر از عدد سقف مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری فروخته می‌شود، اما ایرلاین‌های خارجی نیز با در نظر گرفتن پروازهایی که حداقل یک توقف در آنها وجود دارد، نرخ پروازهایی را اعلام کردند که از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز شده و حتی به بیش از شش میلیون تومان می‌رسد.

ترکیش ایرلاین پروازهای خود را که با یک توقف در یکی از شهرهای ترکیه انجام می‌شود با نرخ حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان برای هر نفر رفت در نظر گرفته است. شرکت‌های قطر ایرویز و فلای امارات نیز در این حوزه فعال شده و بلیت‌های شبیه به آن را عرضه می‌کند، اما نکته جالب توجه برنامه پروازی خاصی است که این شرکت‌ها با همکاری یکدیگر در نظر گرفتند که قیمت آنها را به شکلی قابل توجه افزایش می‌دهد.

طبق اطلاعات ارائه شده یکی از پروازهای ترکیش ایرلاینز روز ۱۷ ابان ماه (یک روز مانده به اربعین) از مبدا تهران مسافران را به استانبول منتقل می‌کند سپس مسافران بعد از یک توقف از استانبول به دوبی می‌روند که این فرآیند از سوی شرکت هواپیمایی امارات انجام می‌شود و سرانجام از دوبی با پرواز فلای دوبی به مقصد نجف حرکت خواهند کرد. این برنامه پروازی که طول آن بیش از ۳۱ ساعت تخمین زده شده برای هر نفر هزینه‌ای شش میلیون و ۳۷۰ هزار تومانی خواهد داشت.

هرچند این قیمت‌ها در شرایط فعلی بازار ایران اقبال چندانی ندارد، اما برنامه ریزی آن برای ساعات منتهی به مراسم اربعین این امکان را به وجود آورده که ظرفیت‌شان در لحاظ آخر از سوی مسافران ایرانی پر شود، موضوعی که می‌تواند برای ایرلاین‌های ایرانی ضرر ایجاد کند زیرا آنها در طول این ایام مجبور بودند نرخ بلیت‌های خود را براساس قیمت‌های مصوب تعیین کنند و با این رقم‌ها سود اصلی از آن شرکت‌های هواپیمایی خارجی خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «"پرواز" نرخ پروازهای اربعی »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..