تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأیید آسیب‌پذیر بودن پروتکل WPA2؛ وای فای دوباره ناامن شد + عکس

تأیید آسیب‌پذیر بودن پروتکل WPA2؛ وای فای دوباره ناامن شد + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از ابزارهایی که کاربران را به جهان مجازی متصل می کند Wi-Fi است. این شبکه در طول سال‌ها تکامل یافته و روش هایی برای تامین امنیت آن ارائه شده است. یکی از روش ها، استفاده از رمزگذاری WPA2 است. این رمزگذاری از شیوه رمزگذاری  AES پشتیبانی می کند که امنیت بالایی دارد.

هنگامی که دستگاه خود را به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل می‌کنید، به احتمال زیاد  در حال استفاده از همین پروتکل‌ امنیتی WPA2 هستید. این پروتکل  امنیت بالایی را برای شما  به وجود می آورد. اما خبر نه چندان خوشایندی که  امروز منتشر شد این بود که دیگر به‌هیچ‌ وجه نباید احساس امنیت کنید! چرا که مشخص شد پروتکل WPA2 نیز کاملا آسیب‌پذیر است و ارتباط بین کاربر و ارائه‌دهنده‌ی اینترنت، قابل رهگیری است.

محققان امنیتی به ‌تازگی راهی برای رهگیری ارتباطات بین کاربر و ارائه‌دهنده‌ی شبکه‌ی اینترنتی که از پروتکل امنیتی WPA2 استفاده می‌کند، پیدا کرده‌اند.  طبق اطلاعیه‌ی منتشرشده از جانب سازمان US-CERT باگ یافت‌شده در پروتکل  WPA2 می‌تواند به هکرها امکان رمزگشایی آن را  بدهد. این بدین معنی است که ترافیک بین رایانه‌ها، گوشی‌های موبایل و اکسس پوینت‌ها  توسط هکرها قابل رهگیری است.

این حمله‌ی هکری فعلا به نام KRACK شناخته می‌شود؛ البته این نام، رسمی نیست و ممکن است بعدها تغییر کند. در مورد این حمله، هم خبرهای خوب داریم و هم خبرهای بد و بهتر است بدانید که خبرهای بد بسیار بیشترند. از طریق منابع مختلف، شناسه‌های آسیب‌پذیری زیر اعلام شده‌اند: CVE-2017-13077 و CVE-2017-13078 و CVE-2017-13079 و CVE-2017-13080 و CVE-2017-13081 و CVE-2017-13082 و CVE-2017-13084 و CVE-2017-13086 و CVE-2017-13087 و  CVE-2017-13088.

 باید منتظر ماند و دید آیا برای رفع این مشکل، بروزرسانی ویژه نرم افزاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

هک وای فای ممکن شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأیید آسیب‌پذیر بودن پروتکل WPA2؛ وای فای دوباره ناامن شد + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..