تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی نامه شهید امامعلی سبزی

زندگی نامه شهید امامعلی سبزیبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید جواد امامعلی سبزی سال 1340 در شهرستان ارومیه دیده به دنیا آمد.در كودكی با توجه به سن كمش با معلومات و آگاه بود و علاقه وافری به كتابهای علمی و مذهبی داشت، در مجالس مذهبی و قرآنی حضوری مداوم داشت و از نماز جماعت مسجد غفلت نمی كرد.

 اعلامیه و نوارهای امام(ره) را كه در دانشگاه از دوستان دانشجویش دریافت می كرد به مساجد برده و به اشخاص مورد اعتماد و فعال می رساند و خود از سازمان دهنده های حركتهای انقلابی و تظاهرات در ارومیه بود.

به آتش كشیدن سینما كریستال كه مركز فساد اخلاقی جوانان ارومیه شده بود با دستهای توانای این شهید صورت گرفت.
وی پلاكاردهایی تهیه و شبانه بر روی درختان نصب می كرد و نیز كوكتل مولوتف و بمب های دستی و سه راهی درست می نمود و در اختیار انقلابیون می گذاشت.
بعد از شروع جنگ تحمیلی اولین مأموریتش به آبادان بوده، سپس به اهواز و گیلانغرب و بعد به سومار و فكه رفت و سرانجام در تاریخ 1362/2/30 در منطقه عملیاتی جنوب كشور (فكه) در عملیات والفجر مقدماتی بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسید.

شهید در زمینه های عكاسی و تهیه اسلاید و نویسندگی مهارت داشت و آثاری در این زمینه ها از ایشان باقی مانده است، وی مدتی را بخشدار صومای برادوست بود و زمانی نیز در سرو خدمت می كرد. كوهنوردی ورزش مورد علاقه اش بود و در اوقات فراغت به این ورزش می پرداخت.

شهید در مسئولیتهای مختلف مانند دیده بان خمپاره ، مسئول خمپاره انداز تیپ عاشورا ، خمپاره انداز تیپ حضرت ابوالفضل ، مسئول شناسایی لشگر عاشورا فعالیت چمشگیر داشت . که سرانجام بر اثر اصابت گلوله دشمن به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

فرازی از وصیت نامه شهید جواد سبزی

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله الذی هدینا و ما کنّا لنهتدی لولا ان هدینا الله.
(شکر خدا وند را که ما را به این راه هدایت نمود و اگر هدایتمان نمی کرد هرگز این راه را پیدا نمی کردیم)
خدایا توفیقم ده تا تنها سرمایهء هستی ام را و تمامی دارایی و زندگیم را یعنی خون سرخم را "خالصانه" و "بی باکانه" دو دستی تقدیمت کنم. تو مهربانتر از آنی که چنین هدیه ای را از بنده ای ذلیل و لجوج و حرف نشنو نپذیزی.

خدایا مگر نه این است که خون همه چیز را می شوید، حتی گناه از نامه اعمال، حتی ظلم را از صفحه روزگار، حتی غم را از دلهای کوچک کودکان سپاه، حتی اشک را از چشمان معصوم بازماندگان شهید،حتی فقر را از دامن کشورهای ثروتمند(جهان سوم) ،حتی اسارت را از زندانهای مخوف صدام وآدمخواران. آخر خون شهید از آب باران هم پاک کننده تر است. دیگر آن خونی نیست که اگر به لباس آدم بخورد، باید سه دفعه آب بکشند. با این خون می شود نجاسات را از روی زمینتطهیر کرد.

خدایا اگر اراده کنی، خونمان صحنه زمین را خواهد شست و پلیدیها را خواهد زدود و بندگانت به امامت جانشینت،آسوده و بی هراس از بمبهای خوشه ای و غرش هواپیماهای روسی و فرانسوی و آمریکایی، عبادتت خواهند کرد و هیچ صورتی جز برای تو بر زمین کشیده نخواهد شد وسجده نخواهد کرد. خدابا تنها یک آرزو بر دل دارم: مرا به وقت ظهور مهدی (عج) از قبر بیرون آور و زنده ام کن تا همراه یاوران و شیعیانش برای تعالی کلمة الله در رکابش بجنگم، تو بر همه چیز قادر و توانایی.

پدر و مادر عزیزم، با ینکه در طول زندگیم پسر لایق و شایسته ای برایتان نبودم، ولی انتظار دارم که مرا بخشیده و حلال کرده باشید.

پدر و مادرم، خواهران و برادرانم، بعد از مرگم جز تکه گوشتی بیجان و شاید پاره پاره ، چیزی برایتان باقی نمی گذارم. ولی تها یک سفارش برایتان دارم که همیشه و در همه حال به دنبال رضایت خداوند باشید که اگر در این حال باشید، خدا هم از دستتان خواهد گرفت. زندگیتان را و تمام هستی تان را فرزند و پول و دارایی تان را آماده ظهور امام زمان(عج) بنمایید. نکند خدای نکرده، خلاف آنچه آقا می خواهد باشید و بدانید که رستگار نمی شوید مگر که رهرو راه خمینی باشید.
از خواهرانم می خواهم حلالم کنند. می دانم که برایشام برادر خوب نبوده ام و حق برادری را ادا نکرده ام. آشنایان و فامیلها اگر حق مادی برگردنم دارند، از دارایی ام در خانواده که عبارت است از دوربین و کمد و دستگاه اسلایت و حقوق جهاد (سازندگی) بگیرند و اگر غیبتی در حقشان کرده ام یا حقوقشان را ضایع کرده ام که فعلا در امکانم نیست که به جایشان آورم،برایم حقشان را حلال کنند و مرا دست خالی تحویل دادگاه الهی ندهند.

دارایی ام را آنچه که شمردم بفروشید و 3/1 آن را به فقیران و مستمندانی که مادرم می شناسد،بدهید. لباسهایم را همچنین. از باقی،3/2 باقیمانده، قرضهای احتمالی را بپردازید و یک ماه نماز قضا و 20 روز روزه قضا برگردن دارم اگر خودتان نتوانستید بجای بیاورید، بدهید تا به جای بیاورند.
برایم دعای خیر و طلب بخشش بکنید که چشمم به دنبال دعاهای شماست.

و ما توفیقی الّا بالله علیه توکلت و الله انیب ( هود/88)
جنوب فکّه 20/11/61
بنده عاصی و جاهل خداوند
جواد امامعلی سبزی

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید جواد امامعلی سبزی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی نامه شهید امامعلی سبزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..