تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

 

جراحي بيني

عمل بيني يکي از رايج‌ترين جراحي‌هايي است که امروزه به‌خصوص در کشور ما انجام مي‌شود. با اين حال خيلي از افراد تنها و تنها به ظاهر و شکل نهايي بيني توجه دارند و مسائل ديگر براي‌شان از اهميت کمتري برخوردار است. اما تنها پزشک و نحوه جراحي تضمين‌کننده رضايت مطلوب از نتيجه عمل نيستند و غير از اين دو مورد کليدي موارد ديگر هم بايد رعايت شود. در ادامه در‌مورد همه نکاتي که بايد قبل و از بعد از جراحي بدانيم، صحبت مي‌کنيم.

بيني يکي از مهم‌ترين اعضاي بدن است که عملکرد آن نقش حياتي براي انسان دارد و کوچک‌ترين اختلال براي اين عضو مي‌تواند مشکلاتي را به همراه داشته باشد. با اين حال بيني عضوي است که در وسط صورت قرار گرفته و عيوب ظاهري آن بيشتر از ساير اعضاي بدن به چشم مي‌خورد. عيوب ظاهري بيني علاوه بر اينکه در مشاهده‌کننده حس ناخوشايندي ايجاد مي‌کند، سبب مي‌شود زيبايي بقيه اجزاي چهره نيز تحت‌تاثير قرار بگيرد. با اين حال خيلي اوقات شده که در کنار مشکلات ظاهري، اختلال داخلي از‌جمله پوليپ، انحراف تيغه بيني و بزرگي شاخک بيني وجود داشته باشد. براي همين برخي افراد اگر امکانش وجود داشته باشد همزمان با عمل زيبايي، اختلال‌هاي بيني را هم درمان مي‌کنند. با اين حال اولين نکته‌اي که بسيار حائز‌ اهميت است اينکه وضعيت تنفس بيني بهبود پيدا کند.

دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

پيش از عمل به چه نکاتي بايد توجه داشت؟

- آسپرين و داروهاي مشابه آن مانند پروفن دست‌ کم دو هفته پيش از عمل نبايد مصرف شوند زيرا تمايل به خونريزي را افزايش مي‌دهند.
- در صورت سرماخوردگي ويروسي لازم است عمل جراحي به مدت چند هفته به تعويق بيفتد.
- هدف هر عمل زيبايي بهبود بخشيدن به وضع ظاهري است نه رسيدن به زيبايي کامل و مطلق.
- دو هفته قبل و بعد از عمل جراحي نبايد سيگار کشيد.
- 8ساعت قبل از عمل نبايد چيزي خورد.

- در صورت مصرف داروهاي گياهي بايد با پزشک خود مشورت کنيد.

در صورت عدم انجام دقيق و صحيح جراحي پلاستيک بيني چه عوارضي ممکن است ايجاد شود؟

جراحي پلاستيک بيني مانند هر جراحي ديگري ممکن است با عوارض همراه شود. در صورت دقت و مهارت جراح، رعايت نکات و دستورها به‌ وسيله بيمار احتمال اين عوارض به حداقل مي‌رسد. مي‌توان عوارض جراحي بيني را به دو دسته تقسيم کرد. عوارض تنفسي ممکن است از مشکلات مختلفي ناشي شود که عبارتند از:

- چسبندگي‌هاي داخل بيني
- باقي ماندن انحراف تيغه بيني
- تنگي سوراخ‌هاي بيني حائز اهميت است که بيماران به هيچ وجه به جراح خود براي کوچک کردن پره‌ها يا سوراخ‌هاي بيني اصرار نکنند.
- تنگي دريچه داخلي بيني از وخيم‌ترين عوارض تنفسي جراحي‌هاي بيني است و به‌طور معمول بر اثر برداشتن بيش از حد بافت‌ها و غضروف‌هاي بيني ايجاد مي‌شود. حين جراحي پلاستيک بيني بايد دقت زيادي از جانب جراح اعمال شود تا حمايت ايجاد شده به‌وسيله اين غضروف‌ها تضعيف شود.

دسته دوم عوارض جراحي پلاستيک بيني يعني عوارض زيبايي شامل:

- بيني زيني شکل بر اثر برداشته شدن بيش از حد قوز استخواني يا غضروفي
- انحراف قسمت استخواني يا غضروفي بيني به‌علت اصلاح نشدن کامل تيغه داخلي بيني، جداشدگي قسمت استخواني و غضروفي
تمام نکات ذکر شده حائز‌اهميت است اما مراقبت‌هاي بعد از عمل جراحي بيني هم تاثير بسزايي دارد که اين بخش برعهده بيمار است و بايد تمام نکات را با دقت انجام و رعايت کند. به عنوان مثال خونريزي مي‌تواند يکي از عوارضي باشد که بيمار طي مراقبت نکردن بعد از عمل دچار آن شود.
- باريک شدن بيش از حد نوک بيني و افتادگي نوک بيني، تشخيص دقيق، ارزيابي هاي کامل پيش از عمل انتخاب صحيح بيمار داوطلب جراحي پلاستيک به وسيله جراح و انتخاب دقيق جراح به‌وسيله بيمار، از عواملي هستند که يا اتکا به آنها مي‌توان احتمال بروز پيشامدهاي نامطلوب جراحي پلاستيک بيني را تا حد زيادي کاست.

جراحي زيبايي شکم و پهلو (Abdominoplasty)

بسياري از خانم ها پس از يک يا چند زايمان دچار تغييراتي در شکم خود مي شوند که آن ها را مجاب مي سازد جهت اصلاح و ترميم اين تغييرات به جراح زيبايي مراجعه کنند.

ديگر عوامل موثر شامل: زندگي مدرن، فعاليت کم، استفاده روز افزون از خودرو و مصرف رو به گسترش غذاهاي پر چرب و آماده مي باشد. شايع ترين محل تجمع چربي ناحيه شکم و پهلوهاست.

روش هايي که براي حل اين مشکلات وجود دارد.

بيماران به دو گروه عمده تقسيم مي شوند:

1-بيماراني که فقط از بزرگي شکم و پهلوها شکايت دارند: اين افراد کانديد ليپوساکشن يا  ليزرليپوليز هستند.

2-بيماراني که علاوه بر بزرگي شکم و پهلوها دچار ترک هاي متعدد پوستي و افتادگي پوست ناحيه زير شکم و همچنين شلي عضلات جدار شکم نيز هستند، اين افراد کانديد ابدومينوپلاستي هستند.

ابدومينوپلاستي

در اين عمل برشي در ناحيه شکم انجام مي شود که پوست شکم تا ناحيه زير جناغ سينه بلند مي شود. بلند کردن پوست تا ناحيه جناغ سينه اين امکان را به جراح مي دهد تا مشکل شلي و فاصله گرفتن عضلات شکم از هم (معمولاً در اثر زايمان عضلات شکم کم کم در خط وسط از هم فاصله مي گيرند) را به کمک بخيه هايي که مانند پليسه کردن عمل مي کند از بين ببرد و وضعيت عضلات را با سفت کردن و پليسه کردن آن ها به دوران قبل از زايمان بازگرداند. پس از اين، پوست کشيده شده، قسمت هاي اضافه آن برداشته مي شود و باقيمانده پوست، به پوست خط زيرين برش، بخيه مي شود.

در پايان عمل جراحي زيبايي شکم خط برش در چين پايين شکم است و دور ناف نيز بخيه هايي ديده مي شود ولي اين فقط ظاهر امر است. در باطن اين عمل، عضلات و غشاء نگهدارنده آن ها در خط وسط به هم بخيه و پليسه شده اند که بخيه اي که از زير جناغ تا ناحيه برش شکم ادامه پيدا مي کند. در عين حال در اين عمل مي توان با استفاده از بخيه هاي مناسب قوس کمر بيمار را نيز بيشتر و بهتر نمود.

لاغري با ليپوماتيک

لاغري با ليپوماتيک يک راه سريع و موثر براي برداشتن چربي هايي است که پيش از اين قادر به از بين بردن آن نبوده ايد. به کمک ليپوماتيک چربي هاي تجمع يافته در نواحي مختلف مانند پهلو و ران ها و شکم و کفل ها را مي توان از بين برد.

پيش از ليپوماتيک دستگاه هايي نظير ليپوليز يا ليپوساکشن مورد استفاده قرار مي گرفت، در بهره گيري از روش هاي ساکشن و يا ليپوليزر که منجر به تخليه چربي ها مي شد، حالت تهاجمي تري نسبت به ليپوماتيک داشت. اين روش بسيار بي خطر مي باشد و امروزه در دنيا يک روش مطمئن براي لاغري و تخليه چربي شناخته شده است. لاغري با ليپوماتيک مخاطره اي براي فرد در پي ندارد و معمولا در طول يک جلسه نتيجه ي بسيار مطلوبي را به فرد متقاضي ارائه مي کند. به کمک ليپوماتيک تمام نواحي بدن که داراي توده چربي بوده را مي توان تراشيد و چربي هاي انباشته در آن ناحيه را از بين برد.

البته از بين بردن چربي ها در روش ليپوماتيک به معناي سوزاندن چربي ها نيست، عبارت برداشتن چربي براي ليپوماتيک مناسب تر است، زيرا ليپوماتيک با قدرتي که دارد مانع از سوختن چربي ها مي شود و در واقع بافت و سلول هاي چربي را بدون کوچکترين آسيب از زير پوست بيرون مي کشد. به همين دليل است که يک مزيت بسيار فوق العاده را به متقاضيان ارائه مي نمايد و آن هم تزريق چربي بيرون کشيده شده در ساير نواحي بدن مانند صورت و باسن است.

کوچک کردن سينه(پستان)

علت انجام جراحي کوچک کردن سينه چيست؟

در صورتيکه سينه ها بزرگتر از حد معمول باشند با تاثيرات منفي روحي و جسمي باعث ناراحتي و نگراني يک زن مي شوند. از نظر فيزيکي سينه هاي بزرگ، باعث تغيیر شکل و فرم شانه و گردن مي شوند و باعث ايجاد درد پشت و گردن درد مي شوند؛ همچنين باعث ايجاد انحراف در وضع نشستن و در موارد شديدتر باعث مشکل تنفسي مي شوند. سينه هاي بزرگ ظاهر يک زن را تخريب کرده و باعث مي شود که او غيرمتقارن به نظر برسد و نيز ورزش کردن را براي او مشکل يا غير ممکن مي کند.

از نظر روانپزشکي که کساني که داراي سينه هاي بزرگ هستند خجالتي و کم رو شده و در نتيجه لباس هاي گشاد بپوشند تا خود را پنهان کنند. اعمال جراحي براي کوچک کردن سينه ها، سال هاست که انجام مي شود اگر چه هدف اصلي اين عمل جراحي کاهش حجم و وزن سينه است، ولي افزايش زيبايي نيز به همان اندازه مهم است.

درطول ساليان متمادي روش ها و تکنيک هاي جراحي، اصلاح شده و بهبود پيدا کرده اند؛ تا ايمني و همچنين زيبايي بيشتري از اين اعمال جراحي حاصل گردد.

عمل جراحي ليفت سينه

در همه عمل‌هاي جراحي ليفت سينه و سفت کردن سينه شکاف‌هاي کوچک در سينه‌ها با استفاده از تکنيک‌هاي مختلف ايجاد مي‌شود. امروزه جراحان براي انجام عمل جراحي رفع افتادگي سينه معمولاً از تکنيک‌هاي ايجاد شکاف در هاله دور سينه(آرئول) و برش‌هاي عمودي(vertical sling) استفاده مي‌کنند تا به‌ اين‌ ترتيب نتايج حاصل از درمان بالا بردن سينه را بهبود بخشيده و احتمال باقي ماندن جاي زخم پس از درمان را حداقل نمايند. در اين حالت تکنيک انتخاب شده براي جراحي ليفت سينه بستگي به عوامل زير دارد:
آناتومي فعلي سينه بيمار اهداف موردنظر بيمار مقدار ليفت موردنياز براي سينه قابليت ارتجاع پوست سينه براي انجام عمل جراحي ليفت سينه از بي‌هوشي عمومي استفاده مي‌شود. به‌ اين‌ ترتيب بيمار در طول فرآيند درمان خواب است و هيچ‌گونه ناراحتي احساس نمي‌کند. اين روش درماني در اتاق عمل و با شرايط کاملاً استريل انجام مي‌شود تا به‌ اين‌ ترتيب بتوان ريسک ايجاد عفونت را حداقل کرد. پس‌ از اينکه شکاف‌هاي لازم در سينه‌هاي بيمار ايجاد شد، جراح با دقت زياد محل قرارگيري بافت سينه را اصلاح مي‌کند تا به‌ اين‌ ترتيب يک ظاهر رو به بالا و حجيم‌تر براي سينه‌هاي بيمار ايجاد نمايد. هنگامي‌که عمل جراحي ليفت و بالا کشيدن سينه کامل شد، بيمار به اتاق ريکاوري منتقل‌ شده و وضعيت وي به‌طور دقيق تحت نظارت قرار مي‌گيرد و پس از تشخيص پزشک، بيمار مي‌تواند با کمک يک همراه به خانه بازگردد(در اين شرايط نبايد خود بيمار رانندگي کند). تشخيص ظاهر جديد ايجاد شده براي سينه‌ها به خاطر ورم و التهاب ايجادشده پس از عمل جراحي به زمان نياز دارد، اما زماني که سينه‌ها به‌طور کامل بهبود پيدا کنند، نتايج نهايي حاصل از درمان براي بيمار قابل‌ مشاهده خواهد بود.

پروتز سينه

پروتز سينه ده‌ها سال است که يکي از پرطرفدارترين عمل‌هاي جراحي پلاستيک محسوب مي‌شود؛ چرا که بسياري از بانوان براي بهبود شکل و اندازه سينه خود به اين عمل روي مي‌آورند. پروتز و کاشت سينه بدون ترديد روشي موثر براي بزرگتر و خوش فرم‌تر کردن سينه است. خانم ها با افزايش حجم سينه خود اعتماد به نفس شان بالا مي رود.

دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

جراحي پروتز سينه روشي قطعي براي برآورده کردن خواسته بانواني است که همواره آرزوي داشتن سينه‌هايي بزرگ و برجسته داشته‌اند. البته عده‌اي نيز پس از بارداري و شيردهي با مشکل تحليل رفتن و بد شکلي سينه مواجه مي‌شوند و با هدف زيباسازي سينه براي عمل جراحي پروتز سينه به کلينيک‌هاي زيبايي مراجعه مي‌کنند، همچنين متقاضيان عمل بزرگ کردن و زيباسازي سينه با پروتز، بهتر است مناسب بودن و ضرورت عمل ليفت و بالا کشيدن سينه در کنار پروتز را نيز بررسي کنند تا در نهايت با داشتن سينه‌هايي جوان‌تر و خوش‌فرم‌تر، به اندام رويايي خود نزديک شوند.

مشاوره عمل بزرگ کردن سينه با پروتز نقشي کليدي در رسيدن به نتيجه دلخواه دارد. دکتر کربلايي خاني در جلسه مشاوره پرسش‌هاي دقيقي را درباره انتظارات بيمار مطرح مي‌کنند، سابقه پزشکي بيمار را کاملاً بررسي و در نهايت تعيين مي‌کنند که آيا انجام اين عمل با توجه به شرايط بيمار مناسب است يا خير. جلسه مشاوره فرصت مغتنمي است تا بيمار آگاهي خود را در زمينه عمل آتي افزايش دهد و مطمئن شود که پروتز سينه انتخاب مناسبي است. به علاوه دکتر کربلايي خاني نمونه‌هاي زيادي از تصاوير قبل و بعد عمل از بيماران پيشين را نيز به بيمار نشان مي‌دهند تا درک درستي از نتيجه عمل شکل بگيرد.

بلفاروپلاستي(جراحي زيبايي پلک)

با جراحي زيبايي پلک چشمان زيبا داشته باشيد!

از نظر زيباشناسي چشم ها مهمترين جزء صورت هستند. چشم ها نشان دهنده سن فرد و منعکس کننده حالات هيجاني و خلقي وي هستند. متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از ساير اجزاي بدن، علائم پيري را نشان مي دهند. به دليل همين حساسيت، هر روز افراد بسياري با استفاده از جراحي زيبايي پلک چشم، اعتماد به نفس بيشتري پيدا کرده و از زندگي خود لذت بيشتري مي برند.

عمل جراحي پلاستيک پلک ها که اصطلاحا بلفاروپلاستي ناميده مي شود، براي برداشتن پف پلک ها، اصلاح افتادگي پلک و برداشتن پوست اضافي آنها طراحي شده است.

البته پف پلک ها هميشه ناشي از افزايش سن نيست، بلکه در مواردي پف پلک ها يکي از علائم بيماري هاي متابوليکي مثل کم کاري يا پرکاري تيروئيد است. بديهي است در چنين حالتي به جاي اصلاح پف پلک با جراحي زيبايي، بايد بيماري متابوليکي را درمان کرد.

تاثير افزايش سن برروي پلک بالا و پايين، مختصري با يکديگر متفاوت است. در پلک بالا اين تاثير معمولا به شکل افزايش تدريجي مقدار پوست پلک، خود را نشان مي دهد. در مواردي اين افزايش پوست به قدري زياد است که ميدان ديد فرد را نيز محدود مي کند، اما تظاهر افزايش سن در پلک پايين معمولا به شکل پف پلک وچين هاي ظريف و  بيرون زدگي کيسه هاي چربي بروز مي کند.

دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

يکي از روش هاي برداشتن پلک مزاحم انجام بلفاروپلاستي(جراحي زيبايي پلک) است.

اگر چين و چروک پلک بالا زياد باشد، پوست اضافه بر روي مژه ها مي افتد و ميدان ديد محيطي فرد را محدود مي کند. قسمت بالايي و خارجي ميدان ديد بيشتر از ساير قسمت ها تحت تاثير قرار مي گيرد. اين محدوديت ديد ممکن است به هنگام مطالعه و رانندگي مزاحمت ايجاد کند. بديهي است که انجام بلفاروپلاستي"جراحي زيبايي پلک" در چنين فردي، علاوه بر اينکه وضعيت چشم ها و پلک هاي وي را زيباتر مي کند، محدوديت ميدان بينايي وي رانيز برطرف مي کند.

در اکثر نژادها پلک بالا داراي يک چنين عرضي است، اما در بعضي از نژادها مثل نژاد زرد، اين چين وجود ندارد و يک پلک اضافه روي پلک اصلي آنها را گرفته است. با عمل بلفاروپلاستي يا جراحي زيبايي پلک مي توان پلک اين افراد را نيز اصلاح و چين طبيعي پلک را براي آن ها ايجاد کرد.

برای مشاهده ی نمونه جراحی های دکتر علی کربلایی خانی به صفحات مجازی ایشان مراجعه نمایید.

دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی 

دکتر علی کربلایی خانی

جراح پلاستيك
فوق تخصص  جراحي ترميمي
دست و اعصاب محيطي

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دکتر علی کربلایی خانیدکتر علی کربلایی خانیدکتر علی کربلایی خانی
دکتر علی کربلایی خانیآدرس: تهران، ونک، ولیعصر به سمت جنوب، ساختمان پزشکان ۲۵۸۸, بالای داروخانه دکتر فخرایی، طبقه اول واحد ۲

روزهای مراجعه: دوشنبه و چهارشنبه

دکتر علی کربلایی خانیآدرس: کرج، چهارراه طالقانی, بالاتر از اداره پست به سمت میدان شهدا, جنب داروخانه اهورا , ساختمان امید , طبقه اول, واحد ۱۰۶  

روزهای مراجعه: یکشنبه و سه شنبه 

دکتر علی کربلایی خانی 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دکتر علی کربلایی خانی-فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..