تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئولان افکار عمومی را به رسمیت نمی‌شناسند

معتمدی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معتمدی نژاد دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: باید بگویم که به‌ طورک لی فضای انتقاد، فضایی بسته است به گونه‌ای که در برخی موارد کوچک‌ترین انتقادها هم از طرف جمهوری اسلامی پذیرفته نیست.

برخی نهادها رسماً با جنبش‌های دانشجویی مخالفت می‌کنند

وی در خصوص رویکرد مدیران نسبت به تشکل‌های دانشجویی یادآور شد: این مسئله صرفاً به دولت جمهوری اسلامی هم منتهی نمی‌شود. شما ببنید در قضیه صدور قرار مجرمیت برای چهار تن از جوانان عدالت‌خواه که سابقه تشکیلاتی در جنبش عدالت‌خواه را هم دارند، فضا به‌گونه‌ای است که رسماً برخی نهادهای مختلف جمهوری اسلامی تقابل خود را به جنبش دانشجویی کشانده‌اند، یا در قضیه دانشجویان بسیجی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان که نمایندگان دولت خود را با عده‌ای دانشجو در انداخته‌اند.

فضای انتقاد و مطالبه گری دانشجویان بسته است

دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی کشور با بیان این مطلب که چرا باید فضای انتقاد و مطالبه گری جریان دانشجویی بسته شود؟، افزود: با این رویه نه‌ تنها جنبش دانشجویی حریت خود را از دست می‌دهد بلکه جنبش دانشجویی به مکانی خنثی و بی‌تحرک تبدیل می‌شود که بود و نبودش فرقی ندارد.

هیچ مسئولی حق ندارد آزادی انتقاد از حکومت را از مردم بگیرد

معتمدی نژاد با اشاره به اینکه اساس حکومت اسلامی باید بر مبنایی باشد که زمینه و بستر انتقاد همه آحاد جامعه فراهم باشد، ادامه داد: مرگ بر مسئولینی که به طرق مختلف باعث می‌شوند مردم اعم از جنبش دانشجویی دهانشان بسته شود. هیچ مسئولی تحت هیچ شرایطی حق ندارد آزادی انتقاد از رهبران حکومت را از مردم بگیرد. اینکه با حرف‌هایی از قبیل "الآن از جانب دشمنان تحت‌فشار هستیم" و یا "در شرایط فوق‌العاده هستیم" و امثالهم این در اسلام نیست.

رئیس‌جمهور به صورت فرمایشی تشکل‌های دانشجویی را دعوت می‌کند تا حرف‌های خودش را بزند

وی به مراسمس کخ مناسبت سال تحصیلی جدید برگزار شده بود اشاره و تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور می‌آیند و به صورت فرمایشی تشکل‌های دانشجویی را دعوت می‌کند تا حرف‌های خودش را بزند و برود. آیا در حال حاضر مردم می‌توانند آزادانه حرف بزنند؟ آیا مردم می‌توانند به راحتی دسترسی به مسئولین داشته باشند و مسائلشان را با ایشان در میان بگذارند؟ به نظر بنده که این‌چنین نیست.

رئیس‌جمهور بدون در نظر گرفتن صحبت‌های دانشجویان، حرف‌های خودشان را می‌زنند

دبیر جنبش عدالت خواه دانشجویی کل کشور تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های مختلف کشور جهت پاسخگویی بین مردم حاضر نمی‌شوند و افکار عمومی را به رسمیت نمی‌شناسند. در بهترین حالت در مراسم روز دانشجو که یک مراسم کاملاً فرمایشی است دانشجویان می‌توانند صحبت کنند. بعد هم آقای رئیس‌جمهور می‌آید و بدون در نظر گرفتن صحبت‌های دانشجویان، حرف‌های خودش را می‌زنند و می‌روند.

مردم باید بتوانند هر وقت که خواستند با مسئولین صحبت کنند

معتمدی نژاد در پایان یادآور شد: در اسلام مردم باید بتوانند هر وقت که خواستند با زمامداران خود صحبت کنند اما مسئولین از حضور در دانشگاه‌ها و جلسات رو در رو با دانشجویان امتناع می‌کنند چرا که چنین چیزی در منظومه فکری‌شان تعریف‌نشده است. لذا اگر چنانچه رابطه مستقیم مردم با زمامداران قطع شود، زمینه‌های فساد به وجود می‌آید که کم‌ و بیش با آن درگیر هستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئولان افکار عمومی را به رسمیت نمی‌شناسند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..