تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روشى جديد كه ٧٠ درصد درد سرطانى‌ها را كاهش مى‌دهد

روشى جديد كه ٧٠ درصد درد سرطانى‌ها را كاهش مى‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فريده محمد طاهرى فلوشيپ درد و دبير اجرايى سيزدهمين همايش بررسى و مطالعه درد ايران در نشست خبرى اين همايش گفت: ضربان قلب، درجه حرارت و فشار خون سه علامت حياتى شناخته مى شوند، امروزه درد نيز به عنوان پنجمين عامل حياتى محسوب مى شوند.

وى افزود: حق هر انسانى است كه زندگى بدون درد داشته باشند در كشورهاى پيشرفته صد سال است فلوشيپ درد تربيت مى‌كنند اما در اين ١٠ سال است كه فوق تخصص فلوشيپ تربيت مى شوند.

محمدطاهرى عنوان كرد: در تسكين درد، شرايط جسمى و روحى مدنظر قرار دارد و متخصصان توصيه مى كنند كه درمان‌هاى كم تهاجمى براى رفع درد استفاده شود به عنوان مثال در درمان ديسک كمر به جاى جراحى روش‌هاى كم تهاجمى به كار گرفته شود.

 ٧٠ درصد كمردردها بدون جراحى قابل درمان است

دبير اجرايى سيزدهمين همايش بررسى و مطالعه درد ايران با بيان اينكه در مطالعات مشخص شده است كه٧٠ درصد كمردردها با روش هاى كم تهاجمى يا غير تهاجمى قالب درمان است، گفت: امروزه براى درمان كمر دردها از روش هاى كم تهاجمى و تخريب عصب هاى كف لگن استفاده مى شود.

استفاده از سلول هاى بنيادى به جاى مسكن براى تسكين درد

وى افزود: استفاده از سلول هاى بنيادى براى تسكين درد يكى از روش هاى جديد محسوب مى شود، براى تسكين درد بهتر است به جاى مصرف مسكن و كورتون از روش هايى مانند استفاده از سلول هاى بنيادى كه روند ترميم را در بيماران القا می‌کند استفاده كنيم.

روش‌هاى جديد براى تسكين درد بيماران سرطانى

دبير اجرايى سيزدهمين همايش بررسى و مطالعه درد ايران با اشاره به روش هاى تسكين درد در بيماران سرطانى گفت: سيستم عصبى سمپاتيک ٥ شبكه دارد كه در یک جلسه سونوگرافى اين شبكه تحريک مى شود و ٧٠ درصد درد بيماران سرطانى تسكين پيدا مى كنند.

وى افزود: در تومورهاى سر و گردن عصب هاى حسى اين مناطق را قطع مى كنيم تا درد بيمار تسكين پيدا كند.

محمد طاهرى عنوان كرد: بسيارى از مردم ترجيح مى دهند تا درد خود را با مسكن تسكين دهند اين در حالى است كليه و كبد با مسكن ها آسيب مى بيند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روشى جديد كه ٧٠ درصد درد سرطانى‌ها را كاهش مى‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..