تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی عوارض دیابت به اختلالات جنسی در مردان منجر می‌شود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دکتر مقداد طباطبائیفوق تخصص مجاری ادراری  با اشاره به سه عامل مهم دیگر به جز دیابت که موجب سفت و سخت شدن رگ‌های مختلف بدن، مانند قلب و مغز می‌شود، افزود: مصرف سیگار، چربی خون، فشار خون عواملی هستند که علاوه بر دیابت می‌تواند شریان‌های بدن را از جمله مغز و قلب که منجر به سکته در افراد می‌شود را درگیر کند.

وی توضیح داد: در پی عوارض ناشی از دیابت که منجر به تصلب شریان‌های آلت تناسلی مردان می‌شود، تشکیل پلاک چربی در رگ‌ها موجب می‌شود که آلت تناسلی، نعوظ مقاربت را نداشته باشد.

این جراح و فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری تصریح کرد: عوامل خطرزای مصرف سیگار، فشارخون و چربی خون چنان‌چه با دیابت همراه باشد، کاهش عملکرد جنسی مذکور در افراد را تشدید خواهد کرد.

طباطبائی افزود: از دیگر عوارض بسیار شایع دیابت می‌توان به «نوروپاتی» اشاره کرد که به صورت گزگز در اندام‌های تحتانی بروز می‌کند و ممکن است، عصب چشم هم آسیب ببیند، در آلت تناسلی مردان نیز نوروپاتی یا بیماری اعصاب که انتقال پیام‌های عصبی را مختل می‌کند، موجب کاهش عملکرد جنسی می‌شود.

وی تشریح کرد: درگیری اعصاب آلت تناسلی در نوروپاتی دیابتی موجب می‌شود که در هنگام مقاربت میزان مخابره پیام‌ها کم شود و یا به نحو احسن صورت نگیرد و یا فرد حس کمتری داشته و از فعایت جنسی با لذت کمتری بهره‌مند شود.

به گفته این جراح و فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری هر چه مدت زمان بیماری دیابت در فرد طولانی‌تر باشد و بیماری کنترل خوبی نداشته باشد، کاهش عملکرد جنسی فرد نیز بیشتر می‌شود. مثلا مسلما فردی که ۱۵ سال دیابت دارد در مقایسه با فردی که یکسال از زمان ابتلا به دیابت آن می‌گذرد به عوارض جنسی بیشتری مبتلا می شود.

طباطبائی اظهار کرد: اگرچه با مراقبت و کنترل دیابت تا حدودی می‌توان عوارض ناشی از آن را به حداقل رساند، اما باز هم این بیماری تا حدودی هرچند کم، آسیب رسانی خود را خواهد داشت، اما در درمان اختلالات جنسی ناشی از دیابت، ابتدا باید از لحاظ رعایت مسائل تغذیه‌ای و حذف عوامل خطرزا به درمان دارویی پرداخت.

وی با اشاره به سه روش درمانی خوراکی، تزریقی و جراحی در درمان اختلالات جنسی ناشی از دیابت، خاطرنشان کرد: در مرحله اول داروهای خوارکی «سیلدنافیل» و «تادالافیل» برای بیماران تجویز خواهد شد، در صورتی که موثر واقع نشود، از روش تزریق دارو در آلت تناسلی به رفع عارضه کمک می‌شود.

به گفته این جراح و فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری، کمتر کسی به این درمان ها مقاومت نشان می‌دهد و معمولا در دو مرحله اول درمان در اکثر موارد پاسخ به درمان مثبت خواهد بود، اما روش جراحی در مواردی که سایر روش‌ها بی‌نتیجه باشد به رفع عوارض اختلالات جنسی ناشی از دیابت کمک خواهد کرد.

وی گفت: در مبتلایان به دیابت، عوارض یاد شده ممکن است، شدت و ضعف داشته باشد اما با کنترل دیابت و پیشگیری از فاکتورهای خطر می‌توان این عوارض را به حداقل رساند.

طبا طبائی افزود: به طور کلی فعالیت‌های جنسی دارای دو بخش سخت افزار (خون رسانی) و نرم افزار (ذهنی و عاطفی) است، چنان‌چه این دو قسمت عملکرد صحیحی داشته باشند، فعالیت جنسی مشکلی نخواهد داشت، اما در صورتی که یکی از آنان درست عمل نکند بخش دیگر تحت تاثیر قرار گرفته و در عملکرد جنسی اختلال ایجاد خواهد شد که در دیابت این مشکلات بیشتر به چشم می‌آید.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

عوارض دیابت در مردان را بشناسید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی عوارض دیابت به اختلالات جنسی در مردان منجر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..