تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام گروه از بیماران نباید به پیاده روی اربعین بروند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یک پزشک «دیابتولوژیست» به بیماران دیابتی مبتلا به «قند خون بد» یا همان قند خون بالای ۲۵۰ که قصد شرکت در مراسم پیاده روی اربعین را دارند، متذکر شد: این پیاده روی طولانی و سخت می تواند باعث ایجاد زخم در پاهای این افراد شود و به همین دلیل، مبتلایان به قندخون بالا مجاز به انجام این پیاده روی نیستند.

دکتر علی اکبر رئوف صائب با اشاره به نزدیک شدن به مراسم پیاده روی اربعین، نکاتی درباره بیماران دیابتی شرکت کننده در این مراسم بیان کرد و گفت: به بیماران دیابتی که قصد سفر به عراق و شرکت در این مراسم را دارند و جزو گروه مبتلایان به قندخون بد هستند، توصیه می کنم اصلا در مراسم پیاده روی شرکت نکنند اما اگر جزو گروه مبتلایان به قندخون خوب هستند می توانند با رعایت نکاتی، در این مراسم شرکت کنند.

این پزشک عمومی که دوره های درمان و مراقبت از بیماران دیابتی را گذرانده است(دیابتولوژیست) به گروه بیماران دیابتی که قند خون بالا با میانگین بالاتر از ۲۵۰ دارند، تاکید کرد: برای این گروه، پیاده روی طولانی و سخت در مراسم اربعین، بسیار طاقت فرسا است و اصلا مجاز به این کار نیستند.

وی ادامه داد: افراد دیابتی که قندخون متعادل تری دارند و مجاز به انجام پیاده روی هستند نیز باید حتما از کفش خوب و ترجیحا از نوع ورزشی و مارک دار بپوشند تا احتمال ایجاد زخم در پاها را کاهش دهند.

رئوف صائب به عادت هرساله مردم عراق به ماساژ دادن زائران، اشاره کرد و گفت: بهتر است بیماران دیابتی حداقل روزی دوبار از این ظرفیت که در مراسم پیاده روی وجود دارد و به مردم خدمت می کنند، استفاده کنند. در غیر اینصورت پس از طی مسیری، خود روزانه در آب گرم پاها را شسته و ماساژ دهند.

مدیر کلینیک تخصصی دیابت پارسیان مشهد متذکر شد: اگر چنانچه بیماران دیابتی پس از طی مسیری در مراسم اربعین، کوچکترین زخمی در پای خود مشاهده کردند، از ادامه پیاده روی خودداری کنند.

وی به فراوانی غذا در موکب ها اشاره کرد و افزود: بیماران دیابتی نباید در این مراسم رژیم غذایی خود را فراموش کرده و پُرخوری کنند. یعنی همان میزان غذایی که روزانه مجاز به خوردن بودند در مسیر پیاده روی هم بیش از آن مجاز نیستند. مثلا اگر فرد دیابتی همواره مجاز به خوردن ۱۲ قاشق برنج بوده است، به خاطر پیاده روی و نیاز به انرژی بیشتر نباید حتی یک قاشق به برنج خود اضافه کند.

رئوف صائب افزود: زائران دیابتی حتما باید در این مراسم، زمان بندی خوردن غذا را درنظر بگیرند و هر دو ساعت یکبار از نان و میوه به مقدار کم اما مکرر مصرف کنند. حداقل میزان آب مصرفی در این سفر، هشت الی ۱۲ لیوان در روز به شرط گرم نبودن هوا است. همچنین مبتلایان به دیابت، باید در طول این راهپیمایی از خوردن شربت، خرما و انواع غذاها پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه حفظ سلامتی شرعا واجب است و پیاده روی اربعین مستحب است، تاکید کرد: بیماران دیابتی باید نسبت به علائم هشداردهنده دردناک که به تدریج در پاها به وجود می آیند، دقت کنند و اصراری به پیاده روی تمام مسیر در مراسم اربعین نداشته باشند.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

محدودیت شرکت در راهپیمایی اربعین برای دیابتی ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام گروه از بیماران نباید به پیاده روی اربعین بروند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..